Ik zat dus net te proberen me pc weer wat te tweaken; vga en cpu. Na een tijdje zonder moest ik het toch weer doen. Maar als ik m'n fsb boven de 144 gooi dan komt hij na het posten me een melding dat hij dit en dit nfts niet kan vinden en dat het bestand beschadigd is enz. Als ik de fsb dan terugklok doet ie ut gewoon weer
Zou me hdd of controller het dan niet trekken? Ik heb wel ff de search geraadpleegd maar dat ding zuigt aars.
Je vraagt en geeft jezelf al antwoord. So.
ARME AOW’er
Maar waarom gebeurt dat dan bij zo'n lage fsb? Je hebt soms mensen met fsb'en van dik boven de 160, en die hebben daar geen last van. Ligt dat aan m'n mobo?
Kan. Ik heb niet zoveel verstand hiervan, maar misschien veroorzaakt een ander component wel dat ie niet goed opstart. Dan hoeft het je IDE controller niet te zijn. Kun je je PCI snelheid niet wat omlaag gooien? Dan gaat je HD langzamer, en zie je wel of je procesoor het trekt enzo. En ik dach dat je je chipset ook goed moet koelen.
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Dat zouden natuurlijk ook allemaal oorzaken kunnen zijn ja. Maar het leek me juist de ide omdat het ntfs foutmeldingen waren enz. Me geheugen kan het denk ik niet zijn omdat dat niks met die foutmeldingen te maken heeft (lijkt me)
als je pci bus hoger loopt dan normaal kan je flinke probs met je HD krijgen ja. als ik jou was (ben ik gelukkig niet
) zou ik maar eens ff kijken of je de pci/agp dividers kan aanpassen.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ik kan geen dividers instellen. Ik weet niet of ze wel op mijn plankje zitten, maar in het bios zitten ze niet.
dividers worden meestal automatisch ingesteld.... je hebt een kt266a chipset als ik me niet vergis, en die heeft een maximale divider van 1/4. alles boven de 133 mhz fsb loopt dan uit spec.Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 22:06:
Ik kan geen dividers instellen. Ik weet niet of ze wel op mijn plankje zitten, maar in het bios zitten ze niet.
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Mensen, ik heb de oplossing: Ik heb gewoon brak geheugen
Nadat ik het op cas 2,5 had gezet wilde hij wel weer 144 draaien. Hierboven loopt het vast. Zal dat vast ook wel de schuld van me geheugen zijn.
Kan iemand me aanraden welk PC2100 geheugenwel goed te overklokken s op cas 2?
ok misschien niet wat je wil, maar gewoon pc2700? kan je zekr je mem op 166fsb, 333ddr lopen (en vast ook wel cas 2)
wat voor hd heb je?
Ik heb zelf een maxtor en heb het diee dat dat ook het probleem voor mij is,
weet iemand ene goede hd die daar beter tegen kan?
Ik heb zelf een maxtor en heb het diee dat dat ook het probleem voor mij is,
weet iemand ene goede hd die daar beter tegen kan?
Ik heb dus hetzelfde probleem met een maxtor, en me geheugen is wel goed, (apacer 512 mb (samsung chips) 2700 pc333)
En dara ligt het volgens mij gewoon aan aan de hb, als bij jouw een gehuegn update werkt wil je het dan ff laten weten?
Of eventueel van andere gebruikers?
En dara ligt het volgens mij gewoon aan aan de hb, als bij jouw een gehuegn update werkt wil je het dan ff laten weten?
Of eventueel van andere gebruikers?
Moet je wel wachten tot na SinterklaasFFF schreef op 08 november 2002 @ 12:42:
als bij jouw een gehuegn update werkt wil je het dan ff laten weten?
Hij zegt toch dat het geheugen lager zetten de fout oplost? Dus zal een geheugenupgrade werken, als het nieuwe geheugen maar de timings die je wilt aankan op de FSB die je hoopt te halen. In principe zou je met goed PC2700 behoorlijk uit de voeten moeten kunnen, maar als je echt zekerheid wilt (5-2-2-2-1 timings) op een zo hoog mogelijke FSB, dan kun je misschien beter zelfs naar PC3200 kijken... Kwestie van afwegen.
Bnet pindle#2913
Ik denk dat ik geen nieuw geheugen ga halen hoor. Het gaat me minstens 170 pleuro kosten (Samsung). Vinnik toch wel een beetje veel voor wat geheugen. Voor dat geld kan ik ook een 2200+ kopen. En als ik voor het geheugen zo kiezen moet ik nog maar zien of ik ooit de snelheid van een 2200+ kan halen. Voor de snelheid is die CPU dus een veel betere investering.
Maar als de processor sneller kan communiceren met het geheugen krijg je een hogere snelheidswinst dan door mhz-en...Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 14:04:
Ik denk dat ik geen nieuw geheugen ga halen hoor. Het gaat me minstens 170 pleuro kosten (Samsung). Vinnik toch wel een beetje veel voor wat geheugen. Voor dat geld kan ik ook een 2200+ kopen. En als ik voor het geheugen zo kiezen moet ik nog maar zien of ik ooit de snelheid van een 2200+ kan halen. Voor de snelheid is die CPU dus een veel betere investering.
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Pagina: 1