Toon posts:

harddisk udma100 op een 33/66udma mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om een IBM deskstar 75GP(geloof ik) umda100 aan tesluiten op een udma 33 of 66 controller??

en anders om ook udma 33 of 66 disk op een udma 100 controller??

aight reno

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Backward compatible, --> JA DUS

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
ol righty then

thanx

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 23:18 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Backward compatible, --> JA DUS

Groeten,

Reink[/quote]Ik zou het niet te hard roepen, ik had toch echt een BIOS update voor mijn Asus K7M nodig om mijn GXP75(45) in UDMA/66 te krijgen. En die was er mooi nog niet ten tijde dat ik die HD kocht.

Noodoplossing was een UDMA/33 (40pins plain) kabel, om m'n MB in DMA te laten werken met die schijf.. beetje lullig als je nou net een schijf hebt die 37MB/sec haalt ;)

Tis wel weer goedgekomen maar je zal maar een MB hebben waar GEEN update voor is/komt.

Het vreemde is dat mijn K7M toendertijd dus melde dat er een UDMA Mode5 schijf aan zat (bios/startup scherm) .. dat klopt wel want het is een ATA-100 schijf.. maar een K7M heeft geen ATA-100 (maar wel herkennen blijkbaar?)... sinds die BIOS update meldt ie nu UDMA Mode4 (66 dus) en dat werkt een stuk beter..

Oftewel een plain old IDE kabel gebruiken als niks helpt en toch te dwingen.. :)

Laat maar.. .