Toon posts:

[photoshop 7.0] vreemde channels in zwart wit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~poelert/vreemd.JPG

Ik heb dit plaatje naar grayscale modus geconverteerd, en toen weer terug naar CMYK. Je zou toch zeggen dat dan alle kleur informatie in het black-channel zit. Maar wat blijkt, het grijze plaatje is ook deels opgebouwd uit de CMY-channels. Hoe kan ik dit veranderen?? (ook desaturaten haalt niets uit)

Ik moet namelijk een plaatje hebben in CMYK-modus met alleen informatie op het black-channel....

Heel erg bedankt alvast!!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

- zorgen dat alle channels actief zijn (klik op CMYK-channel)
- image-->adjust-->channelmixer
- monochroom aanvinken
- ok drukken

Alle kleurinfo van de CMY-kanalen is dan weg en dus zijn ze wit...

Ik ben eigenlijk bang dat wat jij wilt geen CMYK meer heet maar duotoon.

* Hangloozz roept 'Ozboz, melden!'

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hé dankje, maar ik heb het al voor elkaar, ik heb er in plaats van JPEG'jes PSD's van gemaakt, dan kan ik wel grayscale gebruiken. Topic mag wat mij betreft worden gesloten....

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

hmm, dat wat je nou net post heb ik niet uit je topicstart op kunnen maken...da's informatie achterhouden...dat had hele andere en zowiezo meer reacties op kunnen leveren..

nahja, tis gelukt, doei :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hangloozz schreef op 06 november 2002 @ 21:57:
hmm, dat wat je nou net post heb ik niet uit je topicstart op kunnen maken...da's informatie achterhouden...dat had hele andere en zowiezo meer reacties op kunnen leveren..

nahja, tis gelukt, doei :)
:) :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Te laat maar ok.. je kunt anders gewoon puur een beeld kopieeren en puur het zwart kanaal selecteren in het CMYK bestand. En het daarin plakken.

Feit is nou eenmaal dat een zwartwit afbeelding in fullcolor-druk in 4 kleuren wordt opgebouwd. Waarbij zwart puur voor de schaduws gebruikt wordt (of echt donkere stukken). Ook een stuk mooier na drukken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1