Defenitie/uitleg van een instance variabele ?

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41328

Topicstarter
Kan iemand dat uitleggen. Ik heb al verschijdene pdf's geraadpleegd. Maar ik kan geen goede vinden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Das gewoon een member van je class.

vb:
code:
1
2
3
class Persoon{
    private int leefijd;
}

Hierin is leeftijd een instance variable.

[edit]
En de naam instance komt dus van instantie ;) Stel ik maak de volgende instantie van persoon (met een niet bovengenoemde constructor).

Persoon jan = new Persoon(10);//maak een persoon aan met de leeftijd 10.

jan is een instantie van de class Persoon, en leefijd is een variable van die instantie. Dus instance variable. Verder zie ik die naam niet zo vaak, en prefereer zelf member.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24
[nohtml]
Alarmnummer schreef op 06 november 2002 @ 20:44:
Das gewoon een member van je class.
Dat hoeft daarvoor toch niet binnen een class te zijn:
code:
1
2
3
4
5
procedure blaat()
var
  Index   : Integer;
begin
end;

Ook hier is index een instance variable.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 20:18
whoami schreef op 06 november 2002 @ 21:19:
Ook hier is index een instance variable.
Daar ben ik het niet mee eens. Het is een lokale variabele, maar duidelijk geen variabele die bij de een of andere instantie hoort.

Om van een instantie te kunnen spreken, zul je eerst een abstracte omschrijving zoals een klasse. Een instance variable is dan een variabele die verbonden is aan een specifieke instantie van die klasse (ook wel een 'object' genoemd).

Natuurlijk kun je behalve klassen ook andere dingen die een blauwdruk-achtige functie hebben instantieren, zoals structs en template functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
het wordt toch juist bij een class een instance variabel genoemd omdat je ook een static variabel hebt die voor alle instances dezelfde is, maar juist die instance variabel is voor elke instance weer anders (andere plek geheugen).

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24
Soultaker schreef op 06 november 2002 @ 21:43:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Het is een lokale variabele, maar duidelijk geen variabele die bij de een of andere instantie hoort.

Om van een instantie te kunnen spreken, zul je eerst een abstracte omschrijving zoals een klasse. Een instance variable is dan een variabele die verbonden is aan een specifieke instantie van die klasse (ook wel een 'object' genoemd).

Natuurlijk kun je behalve klassen ook andere dingen die een blauwdruk-achtige functie hebben instantieren, zoals structs en template functies.

Hmm. Idd. You've got a point.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:32
Instance variable: a variable that is a permanent part of an object; memory space for the variable is allocated when the object is created, and the variable exists as long as the object does.

bron: "An introduction to Programming and Object Oriented Design using Java" by Jaime Niño & Frederick A. Hosch

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Pagina: 1