Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

toetsebord cleanen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

hoe kan je het beste je toetsebord goed schoonmaken? Ik d8 alle knoppe deraf of ff met een kwastje ertussen en de stofzuiger der bij.
Met mij logitech doe ik het helemaal niet maar een oude waar je die knpjes vanaf kan hale daar zou het wel mee moeten kunnen,

BVD

Verwijderd

water en zeep ?
Ik doe de mijne gewoon in de vaatwasser.
Wel goed laten drogen.

Verwijderd

als je een compressor tot je beschikking hebt kun je het schoon spuiten met lucht en dan met een borsteltje de hardnekkige troep weghalen

Verwijderd

in de vaatwasser moet ik is proberen ;) wat een topic |:(

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 20:43:
water en zeep ?
Wel goed laten drogen.
jupz, werkt perfect (wel de electronica eruit halen :D )

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Ik kom nooit onder de knoppen van mijn toetsenbord, dus interreseerd het me niet wat er onder zit. :+

Ik maak alleen de bovenkanten schoon..

EDIT:
Door Burning_acid - Wednesday 06 November 2002 20:46

quote:

-Dissection- schreef op 06 november 2002 @ 20:43:
water en zeep ?
Wel goed laten drogen.

jupz, werkt perfect (wel de electronica eruit halen :D )
Dat meen je?! :D :D :+

Use the Search Luke...

Verwijderd

ik wil ook vaak graag mijn toetsenbord schoonmaken...alleen ik d8 ach...een nieuwe (lowbudget)toetsenbord kost maar 10eurotjes..

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05
1x in de zoveel tijd zet ik een hoge druk spuit op me 6 kilo zwaar wegende IBM ramplank.

hij is oud,maar werkt perfect, en is nogsteeds wit, en niet geel :)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
NIET DOEN!!! je haalt dan een soort glijmiddel weg. Je toetsen gaan hierna zo stug, dan kun je je TB weggooien. Ik heb ergens in een topic dit gepost. Ik was m'n MS aan het modden met ledjes. Nu heb ik hem verkocht; aan iemand die hem aan muur wilde hangen :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11 22:03
Maak je toetsenbord schoon met Foamclene. Dit werkt echt heel erg goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.weska.nl/shop/media/fcl300.jpg

https://github.com/atoomnetmarc/

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 00:25
Ik maak mijn toetsenborden altijd schoon met Ajax schoonmaak spray en een sponsje. Die Ajax spray werkt goed tegen vet (tegen bruine toetsen dus ;)).
Daarna afspoelen met water. Vervolgens laat ik hem een paar dagen uitlekken bij de verwarming en daarna is ie weer zo goed als nieuw.

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 02:58

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ik heb die van mij schoon gemaakt door gewoon alles los te maken print plaatje eruit en dan ff lekker in bad gooien met een lekker geurtje hij glipt nu als een appel :D

Verwijderd

_ViP_ schreef op 06 november 2002 @ 21:12:
Ik maak mijn toetsenborden altijd schoon met Ajax schoonmaak spray en een sponsje. Die Ajax spray werkt goed tegen vet (tegen bruine toetsen dus ;)).
Daarna afspoelen met water. Vervolgens laat ik hem een paar dagen uitlekken bij de verwarming en daarna is ie weer zo goed als nieuw.
Ik haal met ajax altijd grasmatten weg :)

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 13:41
_ViP_ schreef op 06 november 2002 @ 21:12:
je haalt toch wel de electronica er uit?

• fleppuhstein
  • Laatst online: 21-10 21:48
Damn, ik haal altijd zon busje met lucht, makkelijker dan een comprezssor van 15 kilo. En voor de bovenkent een beetje van dat foam achtig spul, gaat prima.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

De toetsen kan je met een nylonkous mee laten draaien in de wasmachine.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 13:25
knoppen eraf en beetje met een doekje [resultaat-->]
:r

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejf/toetsenboard/Image012.jpg

:r :r :r :r :r
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejf/toetsenboard/Image014.jpg
beter :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejf/toetsenboard/Image015.jpg
geheel
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejf/toetsenboard/Image017.jpg

:o

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Alles loshalen en de plastic delen in een tijl met allesrijniger laten weken, afdrogen en weer in elkaar zetten :D SUPER!

Verwijderd

Op de kop en schudden maar :D

• V i P
robbertkrebbers schreef op 06 november 2002 @ 21:16:
[...]

je haalt toch wel de electronica er uit?
Nee, maar daarom laat ik het ook een paar dagen bij de verwarming uitlekken.

Verwijderd

of een keer met de zijkant op je bureau/tafel rammen, valt alles er ook tussenuit :-) maarja dan zit al het vet er nog. mischien ook een keer mijn knopjes in de wasmachine gooien :Y)

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01 20:37
In ieder geval geen Nilfisk Horeca stofzuiger gebruiken, want dan kun je de toetsen weer uit de opvangzak gaan zoeken. Ik spreek natuulrijk niet uit eigen ervaring O-)

Verwijderd

DiNo7 schreef op 06 november 2002 @ 21:08:
Maak je toetsenbord schoon met Foamclene. Dit werkt echt heel erg goed.
[afbeelding]
He, dat gebruiken wij op de zaak om de rollen in printers schoon te maken.....

Super spul

Verwijderd

Persoonlijk schroef ik vieze toetsenborden open en gaat het deel met de toetsen met de vate mee.

Voor het water eerst alles eerst effe stofzuigen en je hebt weer een nieuw keyboard :)

Verwijderd

Ik kan me herinneren van die ene keer dat ik een toetsenbord heb opengeschroeft, dat er een massa rubberen dopjes uitvielen, en dat ik het niet meer in elkaar keeg, hoe doen jullie het daarmee dan??

Bij mij is uitelkaar meestal nie zoon probleem, in elkaar des te meer.

• djteddy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

djteddy

We're going streaking!

Kijk eens naar de film "revenge of the nerds 3", ze hadden daar echt een l33t apparaatje om keyboards en floppies schoon te maken :)

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 22:56

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Busje perslucht en die monitor-clean-doekjes doen hier hun werk heel goed. Verbazingwekkend wat je soms aan eten terugvind tussen je toetsen :)

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Verwijderd

maat van me heb zo`n rock solid IBM met ijzeren frame waar je zelfs met een auto over heen kan rijden (serieus hebben we geprobeerd) en die paste gewoon netjes in een vaatasser :) schoon als nieuw :)

Verwijderd

Zal m'n ma gek opkijken als ze de pannen in de vaatwasser wil zetten :D

Verwijderd

Inderdaad, gewoon in de vaatwasser.
Wel heel goed laten drogen (1 dag met de toetsen naar beneden op de verwarming leggen).

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11 22:03
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 23:34:
[...]

He, dat gebruiken wij op de zaak om de rollen in printers schoon te maken.....

Super spul
Ik hoop voor jouw dat je Platenclene gebruikt. Dit goedje gebruikte ik altijd op de rollen in stenentijdperk-HP-laserjets.

https://github.com/atoomnetmarc/

Verwijderd

Ik heb mijn toetsenbord een keer in de zelfde kleur gespoten als mijn pc, dus alle knopjes er af gehaald. Toen heb ik een tijdje zitten puzzelen over hoe de knopjes nou ook al weer terug moesten en na een kwartier zaten ze volgens mij goed.

Echter, na een uurtje computer gebruik, kwam ik er achter dat de ,./ nu ./, zaten en -= nu =-
Aangezien ik geen zin heb gehad om er iets aan te doen (inmiddels 6 maanden geleden) heb ik leren typen met de huidige layout.

Gelukkig typ ik aardig blind, maar als mensen bij mij komen om te internetten hebben ze er nog errug vaak last van als blijkt dat bijv. www/tweakers/net het niet doet!! :) :)

Verwijderd

Normaal met een doekje van moeders,

op google kwam ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.abra-electronics.com/images/mg/420C-400.jpg
lijkt me niet al te best om te gebruiken

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
ik wil niet betweterig doen ofzo, maar het is toch

toetseNbord

ipv

toetsebord

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 09:22:
Normaal met een doekje van moeders,

op google kwam ik dit tegen:
[afbeelding]
lijkt me niet al te best om te gebruiken
ach dat betekend dat dat spul giftig bij volle inademing. dus als je het in je mond zou spuiten. (is bij alle spuitbussen alleen zetten die het er met zinnen neer en geen teken)

het 2e teken wil zeggen dat het licht ontvlambaar is. (alle spuitbussen)

en het 3e teken is dat het bij doorboren of in de fik zetten, er een explosie kan ontstaan.

oftewel

NIETS aan de hand dus.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 21:54

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Iemand ervaring met het schoonmaken van een Apple Pro toetsenbord !!

hoe & wat ... Afbeeldingslocatie: http://www.datavis.com/stores/Datavision/images/DIK/718908320013L.gif

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

* SchizoDuckie doet dat altijd zo:

• alle toetsen er af peuteren
• die mik je in een kussensloop die je goed dicht knoopt en dat mik je in de wasmachine
• beetje waspoeier in de wasmachine
• draaien maar.

Schroef je toetsenbord uit elkaar, en borstel het bovenste gedeelte met een afwasborstel schoon.

Dan weer alles in elkaar zetten enk laar is kees :)

Stop uploading passwords to Github!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 21:19
Ik heb hier zo'n krom ergonomisch toetsenbord van Microsoft. Hoe wip ik de toetsjes eruit zonder de boel te beschadigen? Het is natuurlijk wel plastic, dus volgens mij zitten er zo scheuren in de toetsjes als ik ga forceren met een schroevendraaier...

omniscale.nl

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Vincent Bovelander schreef op 07 November 2002 @ 12:15:
Ik heb hier zo'n krom ergonomisch toetsenbord van Microsoft. Hoe wip ik de toetsjes eruit zonder de boel te beschadigen? Het is natuurlijk wel plastic, dus volgens mij zitten er zo scheuren in de toetsjes als ik ga forceren met een schroevendraaier...
gewoon schroevendraaier eronder en eruit wippen. werkt bij echt alle toetsenborden die ik heb meegemaakt :P

Verwijderd

Topicstarter
Hm denk toch dat ik de toetsen eraf haal,
ff ander toetsebord als voorbeeld voor de knopjes er weer op te zette :)

• V i P
Ik maak meestal eerst een digitale foto, zodat ik daarna weer makkelijk de toetsen terug kan zetten.

Verwijderd

Nou, ik heb dus sinds kort een logitech keyboard, ik wil dus de spatie eraf wippen, vliegt zo'n ijzeren staafje die deronder zit eraf, ik em er weer opklikken enzo, maar tog deed ie het niet goed, als je links derop drukte ging die rechterkant niet mee, moes ik weer een uur rijden om dat ding te ruilen:(

Verwijderd

sorry dat ik alleen maar komma's gebruik:|

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 09:13:
Inderdaad, gewoon in de vaatwasser.
Wel heel goed laten drogen (1 dag met de toetsen naar beneden op de verwarming leggen).
K neem aan dat je dan wel de electronica eruit haalt? Of je moet een vaatwasser op demiwater hebben/heel veel zout erin... :X

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

_ViP_ schreef op 07 november 2002 @ 16:13:
Ik maak meestal eerst een digitale foto, zodat ik daarna weer makkelijk de toetsen terug kan zetten.
bij win2k / xp : start -> uitvoeren -> OSK

:Y)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 21:19
Papa Eend schreef op 07 november 2002 @ 16:37:
[...]

bij win2k / xp : start -> uitvoeren -> OSK

:Y)
Ja, type jij eens "OSK" als je toetsenbord niet aangesloten is! :P

omniscale.nl

Verwijderd

Misschien gewoon voorkomen dat je toetsen bord erg vuil wordt door je handen te wassen?!? En voor de rest kan ik als de 'kap' van mijn toetsen bord eraf is met een wattip zo onder alle toetsen komen,...
edit:
zonder ze eraf te halen natuurlijk

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 02:58

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Je kan ook om de zoveel tijd ff je toetsenbord op de kop houden en dan een paar flinke klappen er op geven niet te hard maar moet je dan maar eens kijken wat er allemaal uit komt :r :r

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik gooi mijn muis ook vaak in het sop.. als die weer eens raar gaat doen.. ff de print eruit.. en soppen maar :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

en natuurlijk voor de mensen die geen vaatwasser hebbe.. electronica eruit.. toetsjes eraf.. en in de afwasbak met het ding.. ff flink soppe en dan op de verwarming voor een nachtje.. en dan de zooi weer in elkaar zetten... werkt pfec :D

• M14
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Ik doe het zo:

Alles er af/eruit halen wat je er uit kan halen (dus alle knoppen, printplaten enz enz.

Dan was je alle knoppen, en het toetsenbord zelf (eventueel met tandenborstel oid).

Daarna alles goed drogen, en weer in elkaar zetten (je wilt niet weten hoe wit je toetsenbord er dan in eens uit ziet ;) )

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

babybillendoekjes werken ook heel goed om je toetsen, letwel de bovenkant dus, schoon te maken ;)
En ik heb ze toch in huis....grinzzz :)

Verwijderd

Koopt toch ook een nieuwe auto als je asbak vol is.

Dus gewoon een nieuwe PC kopen.

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

Looki schreef op 07 november 2002 @ 17:20:
Ik gooi mijn muis ook vaak in het sop.. als die weer eens raar gaat doen.. ff de print eruit.. en soppen maar :)
idd lekker laten soppen :). foam cleaner werkt ook goed voor het oppervlak van de toetsen.

Verwijderd

mwa, op pagina 1 staan paar pics, vond ik nog redelijk schoon, met mijn vorige toetsenbord kon ik heel afrika wel 3 jaar voeden man gadverdamme :r gelijk maar niewe gehaald ;)

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
of gewoon je moeder je toetsenbord schoonlaten maken (als je nog thuis woont) anders je vriendin :P

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik was zowieso altijd m'n handen voor ik achter de PC kruip...
Verder heb ik, waneer m'n toetsenbord niet gebruikt word zo'n bar kleedje (van Palm) eroverheen liggen (dat past precies).
Zo nu en dan ga ik er nog even met een doek overheen, en schud ik hem even uit.

Ik vraag me altijd af hoe sommige mensen van die grijs/zwarte ranzige toetsen krijgen... ik heb er iig geen last van.

• whocarez
  • Laatst online: 08-06 15:03
ik doe hem ook 1 keer in het jaar in de vaatwasser vroeger zelf is de wasmachine

en als er voor de rest wat echt smerig op zit ff met een tandeborstel of een doekie met een beetje sop
Pagina: 1