Toon posts:

[WIN98]formatteren gaat fout

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop: IBM TP390

Deze liep om de paar minuten vast. Nu heb ik geprobeerd de schijf te formatteren (gewoon format C, met fdisk en part. magic) maar de pc liep steeds vast bij 41%, met als gevolg dat ik windows niet meer kon installeren (ratelend geluid van schijf, en getik). Aangezien de schijf zo'n 3 gieg groot is, heb ik alle partities weggegooid en een partitie gemaakt van 1GB. De eerste 1000 meg waren wel goed (40% van 3 gieg) en nu kon ik windows 98 se weer installeren. (bij het maken van de 2e partitie, van de overige 2 gieg, gaf part. magic en fdisk een error na ratelend geluid en getik)

Echter zit ik nu nog wel met 2 gieg waar ik niks mee kan! Formatteren lukt niet! Wat is er aan de hand? Harde schijf stuk? Is er nog een

manier om de overige 2 gieg te formatteren? :*)

Verwijderd

ik zou eerder een nieuw schijfje gaan zoeken, dat getik is niet hoopvol.

Probeer eens of je met scandisk de bad sectors kan markeren? Al weet ik niet of dat lukt met een niet geformateerde disk.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> OM

meer een hardwareprobleem lijkt me.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Je zou bij IBM een diagnose tooltje kunnen downloaden. Misschien dat die wat betere dingen kan dan fdisk :)

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Verwijderd

Topicstarter
scandisk vond idd wat bad sectors maar die hattie hersteld

Verwijderd

Topicstarter
Tooltje van IBM dr ove rlaten gaan! hij vond veel corrupt sectors! hij is die schijf nu aan het herschrijven! dus wie weet is dat het! bedankt voor de tip!

slotje :9~

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's inderdaad een FAQ geval.

Ik geef je met plezier een slotje :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.