[ZIP100 USB] Wel WinXP, geen Win98SE ??

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Ben ff aan het klooien met een ZIP100 USB, kom ik het volgende probleem tegen:

De ZIP werkt perfect op mijn eigen PC, een P3 met WinXP. Wordt gedetect zodra je em aansluit, en werkt perfect. Geen extra Iomega software nodig.

Ik denk, ff op de laptop. Da's een Celeron met Win98SE. Ik meen mij te herinneren dat een USB opslagdevice meteen werkt op Windows vanaf 98SE (ME, 2K, XP) zonder extra drivers. Blijkt dus niet waar, dus ik installeer de Iomega software.
Daarna heb ik een schijfletter erbij in de Verkenner, maar: als ik een ZIP disk erin stop, en dan op de drive klik, gaat de ZIP drive een tijdje zoeken en gooit dan de disk eruit. Windows meldt dan natuurlijk "station niet gereed".

Wat heb ik geprobeerd: clean install Win98SE, met en zonder Iomega software, met Intel USB drivers van Win98SE en met Intel USB drivers van de Intel site.

Voor de volledigheid: het is een ZIP100 USB zonder voeding (dus voeding via de USB). Waarom werkt deze drive op mijn PC perfect, maar op de laptop niet?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Laptop levert waarschijnlijk te weinig voeding via de USB poort aan de zip drive.
Als je een actieve USB hub hebt, (dus met voeding) moet je die eens proberen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
heb em net ff op een andere laptop geprobeerd en daar doet ie het wel?
op diverse sites lees ik wel over voedingsproblemen, maar dat gaat dan meer over de power die nodig is om de disk te ejecten... Terwijl dat nu juist wel gebeurd :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
niemand? heb de drive nu al op 2 andere laptops geprobeerd en dat werkt vlekkeloos, waarom deze niet? de betreffende laptop heeft een Intel USB controller die in principe het meest compatibel moet zijn...