Toon posts:

draytek vignor 2300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand ervaringen met deze router, en dan met name in gebruik met chello,

ik heb er namelijk een aangeschaft er kreeg hem niet aan de gang,
ook niet via emails van helpdesk van draytek

(draytek.nl blijkt achteraf van valadis te zijn, wat niet mijn leverancier is en deze helpen mij dus ook niet meer).

Nou heb ik ook contact gehad met de echte leverancier van het apparaat,
deze konden het ook niet oplossen dus heb ik hem terug gestuurd met RMA, krijg ik hem gister terug, met een brief waar letterlijk op stond :
'getest, klacht gevonden, vervangen'

wat ik dus in de doos vond was een nieuwe gesealde router, dus hoi hoi hoi, meteen toen ik thuis kwam ding aangesloten, HETZELFDE PROBLEEM !!!

ligt dit nou aan mij, of heb ik toevallig 2 rotte routers achter elkaar, of werkt dat ding gaar niet met chello?

P.S. kheb al met alles zitten kloten, en niks helpt , als iemand zoon ding draaiend heeft met chello post ff zoveel mogelijk settings b.v.d.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 21:05
Het geldt niet in iedere regio, maar heb je het mac-adres van jouw vorige netwerkkaart ingevoerd in de draytek? Of heb je het nieuwe mac-adres doorgegeven aan chello?
(een van die twee zal je waarschijnlijk moeten doen)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

wat zijn je verschijnselen dan ?

Verwijderd

Topicstarter
jep, kheb mijn mac adres en alles ingevoerd...

de verschijnselen zijn wel alsof het mac adres niet klopt...

als ik op de router zelf naar de lampjes kijk als ik verbinding probeer te maken met internet, zie ik de lampjes van de poorten knipperen evenals die van de wan.
en krijg ik hetzelfde effect als ik de utp-kabel die van de kabelmodem afkomt in een pc duw waar niet de orginele chello kaart inzit.

Maar zoals ik al eerder schreef heb ik al zoon beetje alle instellingen veranderd van wat maar kan, instellingen in het wan/lan gedeelte , firmware upgrade/degrade, weer resetten van de handel etc....
(bij het instellen zit overigens de chello-netwerkkaart al niet meer in mijn netwerk, daar kan het ook al niet aan liggen)

daarom heb ik mijn vorige na overleg met de leverancier ook terug gestuurdt..
hierop reageerde ze dus dat ze een fout hadden gevonden, en dat ze deze hadden verholpen (dit met het sturen van een nieuw apparaat :? )

maar nu ik deze nieuwe weer aansluit doet hij dus weer precies hetzelfde......
daarom zou ik graag van iemand die dit apparaat al wel werkend heeft met chello, de instellingen ontvangen..... zodat ik nog een keer alles na kan lopen.

ik heb overigens ook al een paar collega's het app. thuis laten proberen, maar deze kregen het ook niet aan de praat
:(