Niet zo vaak, als je maar een goede Binary hebt & flashutility hebt!!
Groeten,
Reink
Groeten,
Reink
Murphy was an optimist
Verwijderd
Met mijn Asus moederborden is het nog nooit fout gegaan. Ik heb wel ooit een IBM 486 verneukt.... lag aan bios die gewoon niet meer te flashen bleek, ook niet hardwarematig. Compaq heb ik ook een paar pentiums van geflasht en is nog nooit fout gegaan. 3x een Videokaart geflasht zonder problemen.
Het gaat dus niet zo vaak fout
Het gaat dus niet zo vaak fout
Verwijderd
NIet zo heel vaak, volgens mij is het belangrijkste dat je voeding constant is:
Had (heb nog steeds) een QDI bordje die ik verkeerd geflast heb, maar kwam doordat ik
a. de kast propvol zat met kaarten
b. ik maar 200W heb /had
Verder heb ik nu met m'n MSI-bordje mnergens last van bij falshen. (heb nl ook 300W)
ZOrg er trouwens voor dat je een bootfloppy maakt met daarop je binary
Minste resources, minste kans op onstabiliteit
Had (heb nog steeds) een QDI bordje die ik verkeerd geflast heb, maar kwam doordat ik
a. de kast propvol zat met kaarten
b. ik maar 200W heb /had
Verder heb ik nu met m'n MSI-bordje mnergens last van bij falshen. (heb nl ook 300W)
ZOrg er trouwens voor dat je een bootfloppy maakt met daarop je binary
Minste resources, minste kans op onstabiliteit
mwah, stelt me toch al een beeeejte gerust, maar mijn bios zit vast op m'n mobootje, dus als ik t up fuck is dan m'n mobootje ter ziele? of kan ik als ik mijn pc niet uitzet gewoon weer mijn ouwe erop zetten? (ik heb voor beide biosen al en diskette gemaakt) ????????
Verwijderd
ja met de Asus flash util kun je eerst een backup van je huidige bios maken.... gaat het bij het flashen niet goed kun je deze weer terug zetten. Lijkt me logisch dat meerdere fabrikanten deze mogelijkheid gebruiken om het flashen wat minder riskant te maken
dus stel: de nieuwe lukt niet,
dan kan het niet fout gaan, zolang ik pc aan laat staan en de ouwe er weer op gooi, ja/nee
???????
dan kan het niet fout gaan, zolang ik pc aan laat staan en de ouwe er weer op gooi, ja/nee
???????
Verwijderd
Sorry, Lord of Doom. Als het met flashen fout gaat kun je die backup op floppy wel vergeten want dan weet je PC niet meer wat een floppy is :-). De enige echte veiligheid is een dubbele BIOS. Volg gewoon de instructie's tot op de letter dan gaat het 99,9 % goed.
Verwijderd
Vrijwel nooit. Als je alles goed controleerd en niet aan de powerknop komt. Het flashen (cruciale punt) duurt zo'n 20 sec hoog uit. Dat is het gedeelte waar het niet fout mag gaan.
het is mij een keer gelukt hoor, om me moederboard te verzieken, maar ik weet niet 100% zeker of daar een flashbare bios op zet (was een 486, en van dat board waren 2 versies, een met en een zonder)
bios leeg maken kon ie in ieder geval wel...
maar het stopt mij er niet van om gewoon te blijven flashen hoor, al denk ik er natuurlijk wel elke(!) keer aan als ik mijn bios flash
een beetje spanning kan natuurlijk geen kwaad, probeer eens je bios te flashen
bios leeg maken kon ie in ieder geval wel...
maar het stopt mij er niet van om gewoon te blijven flashen hoor, al denk ik er natuurlijk wel elke(!) keer aan als ik mijn bios flash
een beetje spanning kan natuurlijk geen kwaad, probeer eens je bios te flashen
Bij nieuwere systemen gaat er echt niks meer fout met flashen hoor, het is binnen 5 seconden gebeurd ofzo.
Ik doe het tegenwoordig zelfs vanuit Windows
Ik doe het tegenwoordig zelfs vanuit Windows
weet ik ook wel...
anders zou ik het niet zo vaak doen, maar het is ook geen rationele angst, maar zo van: what if?
anders zou ik het niet zo vaak doen, maar het is ook geen rationele angst, maar zo van: what if?
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 23:28 schreef liekens het volgende:
Sorry, Lord of Doom. Als het met flashen fout gaat kun je die backup op floppy wel vergeten want dan weet je PC niet meer wat een floppy is :-). De enige echte veiligheid is een dubbele BIOS. Volg gewoon de instructie's tot op de letter dan gaat het 99,9 % goed.[/quote]En of dat wel kan mister! Zoek maar eens op "bootblock", de betere biossen laten het gedeelte wat de floppy aanstuurt intact, en kunnen dmv van floppy booten, weer een oud bios terugflashen.
hier alvast een link: www.hp.com/visualize/support/technotes/nt/bootblock.html
Sorry, Lord of Doom. Als het met flashen fout gaat kun je die backup op floppy wel vergeten want dan weet je PC niet meer wat een floppy is :-). De enige echte veiligheid is een dubbele BIOS. Volg gewoon de instructie's tot op de letter dan gaat het 99,9 % goed.[/quote]En of dat wel kan mister! Zoek maar eens op "bootblock", de betere biossen laten het gedeelte wat de floppy aanstuurt intact, en kunnen dmv van floppy booten, weer een oud bios terugflashen.
hier alvast een link: www.hp.com/visualize/support/technotes/nt/bootblock.html
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 23:28 schreef liekens het volgende:
Sorry, Lord of Doom. Als het met flashen fout gaat kun je die backup op floppy wel vergeten want dan weet je PC niet meer wat een floppy is :-). De enige echte veiligheid is een dubbele BIOS. Volg gewoon de instructie's tot op de letter dan gaat het 99,9 % goed.[/quote]Waar ik het over had is dat als ik flash en dat gaat niet goed ik zonder een reboot nogsteeds kan flashen. Je nieuwe BIOS wordt pas actief bij een reboot namelijk. Met je Videokaart is het een ander verhaal hehehe
Sorry, Lord of Doom. Als het met flashen fout gaat kun je die backup op floppy wel vergeten want dan weet je PC niet meer wat een floppy is :-). De enige echte veiligheid is een dubbele BIOS. Volg gewoon de instructie's tot op de letter dan gaat het 99,9 % goed.[/quote]Waar ik het over had is dat als ik flash en dat gaat niet goed ik zonder een reboot nogsteeds kan flashen. Je nieuwe BIOS wordt pas actief bij een reboot namelijk. Met je Videokaart is het een ander verhaal hehehe
Verwijderd
Je kunt je CUSL2 in Windows flashen dmv de Asusupdate util . Dan krijg je volgens mij ook niet meer van die vreemde meldingen die je altijd aan het twijfelen brengen .
Ik heb wel eens een mobo verkloot met flashen, de stroom viel uit.
In nederland valt bijna nooit de stroom uit, en nou net als ik mijn bios aan het flashen ben valt GVD de stroom uit.
In nederland valt bijna nooit de stroom uit, en nou net als ik mijn bios aan het flashen ben valt GVD de stroom uit.
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 06:44 schreef PeeJee het volgende:
Je kunt je CUSL2 in Windows flashen dmv de Asusupdate util . Dan krijg je volgens mij ook niet meer van die vreemde meldingen die je altijd aan het twijfelen brengen .[/quote]Welke vreemde meldingen..... Ik heb zelf 2 weken geleden mijn CUSL2 geflasht met bootflop en dat gaat gewoon zoals het hoort. Misschien ben je een beetje bang hehehehe
Koop dan een MB met 2 bioschips
Ik heb nog wel naar dat utiltje van Asus gekeken, maar onder win2k werkt hij volgens mij niet of niet goed.
Je kunt je CUSL2 in Windows flashen dmv de Asusupdate util . Dan krijg je volgens mij ook niet meer van die vreemde meldingen die je altijd aan het twijfelen brengen .[/quote]Welke vreemde meldingen..... Ik heb zelf 2 weken geleden mijn CUSL2 geflasht met bootflop en dat gaat gewoon zoals het hoort. Misschien ben je een beetje bang hehehehe
Koop dan een MB met 2 bioschips
Ik heb nog wel naar dat utiltje van Asus gekeken, maar onder win2k werkt hij volgens mij niet of niet goed.
Pagina: 1