• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 15:31
de verkoper heeft me een uitleesapparaatje aangesmeerd bij een powershot A40 digitale camera. Er zat standaard een USB kabel bij. Daarnaast heb ik nu dus ook een kaartlezer, dan kon ik de foto's sneller mee downloaden. Maar ik krijg de kaartlezer niet aan de praat. Er is best een goeie kans dat het aan de PC ligt, die ligt wel vaker dwars. Of heeft iemand anders dit probleem ook (gehad)? MM

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

dan is er dus iet smis met je kaartlezer. Waarom dan powershot A40 noemen :?

Zal waarschijnlijk helpen als je merk en model van kaartlezer noemt, OS, waarom het niet werkt, wat gebeurt er wel, wat niet...

Zo kan en wil niemand jou helpen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mjah, echt veel info geef je niet :/

Windows 2000, ME en XP herkennen een cardreader vaak vanzelf, voor andere Windows versie's moet je eerst drivers installeren.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• marcel067
eeeeh, oke, newbie in de digicam wereld. Dacht dat kaart bij powershot hoorde, kaartlezer hoort bij kaart dus als ik merk camera noem weet iedereen genoeg. Domme gedachte.

maar goed, meer details dus:
er staat datafab achter op de kaartlezer, maar of dat er iets mee te maken heeft... Anders zou ik geen merk weten. OS is win 98.

Het idee is dat ik de kaartlezer aansluit op de USB poort, vervolgens de kaart in de kaartlezer stop (of andersom, dat hing van de PC en OS af). Als ik dat doe vindt de PC nieuwe hardware en zoekt een stuurproggie, dat vind ie niet. Er staat zover ik kon zien nix in de handleiding.

Zo beter athlonkmf? MM

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het klopt dat win 98 geen drivers vindt, want die zitten gewoon standaard niet in Win 98. Je moet de drivers installeren die je bij je reader hebt gekregen. Als je geen drivers hebt gekregen moet je ze downloaden van de site van datafab ---> 5 seconde googlen bracht me hier: http://www.datafab.com/download/d4/mdcfsm-b-usb.htm

Het is allemaal zo simpel ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Is er trouwes een programma, voor de a40 dat ik kan gebruiken ipv zoombrowser want dat zuigt

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 22:52:
Is er trouwes een programma, voor de a40 dat ik kan gebruiken ipv zoombrowser want dat zuigt
Waarom een programma voor de A40 als je een cardreader hebt :?

Je kan de foto's met ieder programma openen/bewerken. Probeer Irfanview eens, is gratis en kan je de standaard dingen mee.

Als je echt serieus wilt fotobewerken zijn Adobe Photoshop, Corel Photo Paint, Paintshop pro, Gimp beter geschikt

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 November 2002 @ 22:52:
Weer zo'n lekker informatieve melding.... Heb je het topic wel gelezen? En dan met name de tweede post (athlonkmf)?

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 08:48

Gorefest

serial killer.

Ik gebruik die hele zoombrowser niet kopieer ze direct naar Mijn Afbeeldingen.

Verwijderd

Ik weet ook wel dat et een iets ander onderwerp is, maar ik heb geen kaartlezer, en om daar nou weeeer een nieuw topic over te openen, dus ik dacht ik vraag et hier

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 12:32:
Ik weet ook wel dat et een iets ander onderwerp is, maar ik heb geen kaartlezer, en om daar nou weeeer een nieuw topic over te openen, dus ik dacht ik vraag et hier

of je gaat even zoeken...

breeze downloader heet ie.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Niet online

kmf

eventjes titel aangepast voordat de A40 groupies boos worden

• marcel067
Gizz bedankt alvast. We proberen het meteen ff. Wat is er btw mis met zoombrowser? Ik gebruik het nog maar net, maar tot nu toe bevalt het me redelijk. MM

• marcel067
drivers geinstalleerd...enig idee waar? Want ik noch de pc kan ze vinden. :S. Het zal wel een kneuze actie van me zijn, maar zo kom ik er niet uit. MM

[ Voor 0% gewijzigd door marcel067 op 07-11-2002 21:40 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 12:32:
Ik weet niet of je Win XP gebruikt maar die heeft ook een progje om je foto's mee te 'downloaden' van je camera...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 13:08:
[...]

Ik weet niet of je Win XP gebruikt maar die heeft ook een progje om je foto's mee te 'downloaden' van je camera...
er staat datafab achter op de kaartlezer, maar of dat er iets mee te maken heeft... Anders zou ik geen merk weten. OS is win 98.

Kan je niet lezen ?
Pagina: 1