Mijn pc start nie meer op vanaf zijn HD-tje... Hij heeft de melding dat de HD "Capeble but disabled" is, en kan ook de Bios niet in wat dan geeft ie een GO-> BIOS error.. en doet verder nix... wie kan helpen?????
Je bedoelt S.M.A.R.T. capable but disabled, dat is normaal iig.Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 20:03:
Mijn pc start nie meer op vanaf zijn HD-tje... Hij heeft de melding dat de HD "Capeble but disabled" is, en kan ook de Bios niet in wat dan geeft ie een GO-> BIOS error.. en doet verder nix... wie kan helpen?????
Ik denk dat er iets anders aan de hand is, reset je bios eens
EDIT, Geeft ie letterlijk BIOS ERROR? Heb je daarvoor onsuccesvol geflashed ? als dat het is dan moet je dat zien op te lossen, maar als je werkelijk geflashed hebt zal het geen reden zijn om hier een topic te plaatsen, omdat de oorzaak dan al bekend bij je is, dus ik ga er van uit dat het spontaan opgetreden is....
Ik denk niet dat jou vraag voldoet aan de door de mods gestelde eisen, er mist onder andere het volgende :
- Merk + type HD
- Welk moederbord
- Merk + type HD
- Welk moederbord
Reset je bios eens met het jumpertje op je mobo. Dat doet vaak wonderen.
en doe maar geen titels meer in CAPS
en doe maar geen titels meer in CAPS
Zo scherp als een voetbal!
Gezien die "GO > BIOS" gok ik op een MSI KT3 Ultra mobo...BrEeZeR schreef op 06 november 2002 @ 20:04:
Ik denk niet dat jou vraag voldoet aan de door de mods gestelde eisen, er mist onder andere het volgende :
- Merk + type HD
- Welk moederbord
Jah.. nou.. ik lees het door alle "replys" wel.. moet me bios resetten.. en hoe doe ik dat? Heb een MSI PRO II mobo... Boekje van mobo hebk niet meer.. dus vraag het hier maar ff...
Ga es op de site van MSI kijken, daar staan de manuals vast wel.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Fairy in "BIOS fout: "HD Capable but disabled""
idd vrij normaal jah, misschien in je bios aan te zetten ofzo.
idd vrij normaal jah, misschien in je bios aan te zetten ofzo.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Dit wordt weer een allegaartje 
Probeer in het vervolg wat meer info in een openingspost te zetten (hardware specs, exacte omschrijving van het probleem/foutmelding, etcetera). Lees ook eens de handleiding van de moederbord aandachtig door. Voordat je een topic opent zou ik de FAQ Forumgedrag eens goed doorlezen.
Inkoppertje: [google=S.M.A.R.T. capable but disabled]
Probeer in het vervolg wat meer info in een openingspost te zetten (hardware specs, exacte omschrijving van het probleem/foutmelding, etcetera). Lees ook eens de handleiding van de moederbord aandachtig door. Voordat je een topic opent zou ik de FAQ Forumgedrag eens goed doorlezen.
Inkoppertje: [google=S.M.A.R.T. capable but disabled]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()