Toon posts:

(online game) - Network problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het spel Age of Empires II The Conquerors

Op mijn netwerk zijn twee computers, PC1 en PC2......
PC1 maakt een game en zegt tegen de PC2 dat ie moet joinen. PC2 joint de game....

Nu zijn er twee mensen op MSN die ook met het spel mee willen doen....
Ik zge tegen die mensne join op 62.251.105.xx....

Die mensen komen in de game, maar ze zien PC2 niet en omgekeerd. PC1 ziet alles en alles ziet PC1(de host dus).

Hoe kan het dat PC2 niet met de rest kan communiceren? En dat de rest niet met PC2 kan comuniceren?

Ik hoop zo beter uitgelegd......;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. als die ene PC aan het connecten is met een local LAN ip (zoals 192.168.xxx.xxx) dan is het niet zo gek dat ze elkaar niet zien lijkt me.
Iets meer info over je LAN infra zou handig zijn.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
LAN infra is 3 computer geconenct aan etech router. Ik typ bij pc2 in bij who games - 192.168.0.101(ip van host), en dan join ik die game. Die internet spelers joinen middels 62.251.105.xx
Dan zouden we elkaar toch moeten kunnen zien?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
op die manier maak je gebruik van 2 verschillende netwerken voor het routeren van de data, dus richting je 192.168.xxx.xxx en vanaf je internet. Dat botst in de router met elkaar denk ik.

je zal met pc2 ook op het internet ip moeten connecten om het werkende te krijgen lijkt me.

Verwijderd

ik speel ook nog wel eens dat spel.. Ik kan het met mijn vriendin wel spelen (woont 80 kilometer verderop), maar met een vriend van mij die op dezelfde LAN zit niet, ik snap er geen hol van.. Op netgamez kon het wel weer.. echt weird...