grr piepjes

Pagina: 1
Acties:

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Ik ben de buurman van banshee en gebruik zijn acount even..

Ik heb een p4 1.7 gh/ 512 sdram/ asus geforce 3 ti200/ msi mobo: award bios

Mijn pc wilde de laatste tijd helemaal niet meer opstarten tenzij ik er een klap op gaf... maar dat had tot eergister ook geen zin meer.. dus heb ik een nieuwe HD gekocht...

Windows etc. geinstalled.. alles ging prima nergens last van..
Toen ik mijn netwerk kaart etc. erin propte, en ik power aanzette.. hoorde ik 3 piepjes:
bleeeep bleep bleep (de eerste was ong. 2sec en de andere 2 heel kort).

Na een paar x duwen op mijn ide-kabel en power on gedrukt te hebben...startte hij weer op.. naar behoren!

Nu las ik terug (ben uurtje zoet mee geweest :p) dat die piepjes betekenen dat mijn vid. kaart het niet doet/niet goed inzit... Hij is tenslotte ook nog geen 3 maandjes..

naar mijn idee zit die prima... omdat hij het nu ook gewoon doet... het is een kwestie van af en toe dat hij het niet doet...
vastlopers heb ik echter nog niet gehad... echt alleen als ik in de comp ff wat verander (kaart er in doe.. stekker van hd eruit en erin, 2 hd als slave er bij proppen) krijg ik die piepjes ... grrrr

kan het de voeding zijn??

250 watt issie

hiervoor had ik een geforce 2 mx en nooit problemen... misschien vraagt hij nu de geforce 3 ti200 erin zit een 300 watt of zo...??

Ik hoop dat iemand me kan helpen... ik ben ten einde raad!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik denk dat je maar een sterkere voeding moet proberen, dat kan het best eens zijn,

je videoplank zuipt + die P4 van je :D dus...

maar leen een goede voeding en je weet het

* Maarten denkt van wel :D

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een GeForce 3 Ti200 vraagt denk ik wel wat meer stroom als een GeForce 2 geval ja. Probeer eens voor de zekerheid zodra je je bak weer kan booten direct de voltage-waardes af telezen in de BIOS of met een programma als MBM5, als je een brakke voeding hebt, of eentje die te 'licht' is voor jouw systeem.

Een p4 trekt opzich nog niet eens zoveel stroom, ik ken iemand die heeft op een 18x watt geval een PIV lopen (met een Radeon 7500), maarja, het kan zijn dat je te maken hebt met een brakke voeding. Probeer trouwens ook desnoods een andere videokaart, evt. een PCI geval, misschien is je videokaart wel brak :o

Verwijderd

Heb geen ervaring met jouw specifieke config... maar 300W is volgens mij geen overbodige luxe... Had zelf met 250W (T1400, GF2MX, 2 HDD's, 1 CD-Rom) iig een power tekort... Ook veel rare dingen die dan gebeuren, vastlopers, HDD's niet herkennen... 300W er in gegooid en *boem* problemen als sneeuw voor de zon weg... :) Misschien een poging waard... En een 300W no-name voedinkje is niet echt duur (<EUR 20-30).

Verwijderd

250 watt lijkt me een beetje weinig.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

wrik maar eens aan de vid kaart
(dat pleep = dat i de vid kaart niet kan initaliseren)

• Banshee
ik ga morgen voor een nieuwe voeding
ik heb er niet echt veel verstand van..
kan iemand een link geven waar ik er eentje online kan bestellen die voldoet aan mijn comp. specs.. het zou geweldig zijn
bedankt alvast voor de replies!

vid kaart is het niet... hij draait prima nu
kapot = kapot toch

Verwijderd

Linkje... http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/212 voor de pricewatch... pick your choice zou ik zeggen... >300W en je bent goed op weg... Heb je nog speciale wensen? Moet ie stil zijn? Mooi kleurtje of weet ik veel wat??

• Banshee
haha mooi kleurtje... :)
neej boeit me niet.. al was hij paars
ik wil gewoon dat mijn pctje weer top is

maar op die link staan er zoveel......
iemand die weet welke ik nodig heb...
rond de 10/30€

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

of bekijk dit eens

de ene 300W voeding kan maar 303 Watt max leveren en de andere 300W 350Watt

• Banshee
300 watt is 300 watt toch??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is ongetwijfeld de voeding.. 250W is veel te weinig, zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ :)

• Banshee
hmnmz ok bedankt guys!!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Als het de voeding is zou je dan niet zeggen dat het probleem zich altijd voordoet en niet gewoon Random?

fotoblog

• Banshee
Ik heb net een nieuwe voeding gekocht:
Enermax 300 watt (EG301AX) met een manual knopje waarmee je de koelers zachter en harder kan laten lopen :)

En ik heb nergens meer last van! :)
Slotje kan er op, en nogmaals bedankt
Pagina: 1