Ondertussen ben ik al 2 dagen bezig aan het proberen een setup tot leven te wekken.
De hardware:
Gigabyte 8PE667Ultra
P4 Celeron 1.7
512 MB DDR
2 x 60 GB
Intel lan onboard + 3com kaartje
en Promise PDC20276
Ik heb proberen te installeren met de debian 2.4.18 diskettes maar die zien geen schijf.
Onmiddellijk hoorde ik op irc dat ik een eigen kernel moest compilen. Met enkele zaken in. http://colby.tjs.org/~bre...ise-ft66-howto/howto.html
Ik gebruik de 2.4.19 ervoor.
De bedoeling is dus idd dat die 2 schijven gemirrord worden.
In een / van een 4GB een /home van een 3GB en de rest in /var en natuurlijk ook een swapje van 1 GB
Ondertussen al veel kernels gemaakt en proberen te booten met steeds het resultaat dat hij stopt na: "Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel."
Qua hardware is alles ok linux installeren op losse disk werkt onmiddellijk.
Ik hoop dat jullie mij nu nog kunnen helpen.
[edit 2]
Die kernels booten wel goed hier op andere pcs (wel zonder raid natuurlijk). Dus floppy kernels lijken me werkend
De hardware:
Gigabyte 8PE667Ultra
P4 Celeron 1.7
512 MB DDR
2 x 60 GB
Intel lan onboard + 3com kaartje
en Promise PDC20276
Ik heb proberen te installeren met de debian 2.4.18 diskettes maar die zien geen schijf.
Onmiddellijk hoorde ik op irc dat ik een eigen kernel moest compilen. Met enkele zaken in. http://colby.tjs.org/~bre...ise-ft66-howto/howto.html
Ik gebruik de 2.4.19 ervoor.
De bedoeling is dus idd dat die 2 schijven gemirrord worden.
In een / van een 4GB een /home van een 3GB en de rest in /var en natuurlijk ook een swapje van 1 GB
Ondertussen al veel kernels gemaakt en proberen te booten met steeds het resultaat dat hij stopt na: "Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel."
Qua hardware is alles ok linux installeren op losse disk werkt onmiddellijk.
Ik hoop dat jullie mij nu nog kunnen helpen.
[edit 2]
Die kernels booten wel goed hier op andere pcs (wel zonder raid natuurlijk). Dus floppy kernels lijken me werkend
[ Voor 0% gewijzigd door Tomsworld op 06-11-2002 20:33 . Reden: info toegevoegd ]
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"