Toon posts:

digitale televisie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben complete n00b als het gaat om satelietjes etc.
Klopt dit: Je kan een digitale sateliet kopen waar je geen abbo bij zo iets als canal+ voor hoeft af te nemen maar dat je dan wel in mpeg2 formaat alle normale zenders kunt ontvangen?

Mijn kabel ontvangst in r'dam is een beetje erg slecht en ik ben van plan een grote televisie te kopen binnenkort, dus ik vraag me af of dit DE oplossing is voor mij.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Begin er niet aan! Want de zenders die jij bedoelt zijn de "free to air" zenders, en daar heb je bar weinig aan, dit zijn bijna allemaal niet vestaanbare zenders uit het buitenland. Voor die mensen is dat natuurlijk wel fijn: gratis (zonder een abbo) Poolse, Arabische, turkse, Liboneese enz.. enz.. zenders te kunnen kijken :)

Dus kom je toch wel aan een abbo van Canaal Digitaal, waarvan mijn ervaring niet bepaald iets is om vrolijk van te worden.
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit van mijn leven zo'n rare organisatie meegemaakt als Canaal Digitaal. Maar ik ga er nu verder niet op in, is enkel een waarschuwing, je kan immers NIET naar een andere provider uitwijken.
Dan moet je rekening houden dat je een kaart nodig hebt, een (ik dacht) een SECA kaart, daar moet je pasje weer in dat je van Canaal Digitaal krijgt (als je mazzel hebt :P)
Maar al met al heb je dan de meeste zender die je nu ook hebt, en een hele BERG (zo'n 500) waar je én nix van verstaat, en de ondertiteling al zeker NIET kan volgen :)
Oja zo'n slordige 300 radiozenders lukt ook nog wel...LOL

Voordelen: SUPER mooi beeld, kwalitatief gezien ligt dit op het niveau van CDi, dus niet als een DVD, wel scherp, maar mij viel het op dat het verloop van kleuren en schaduw veelal "blokkerig" is :( Geluid is ook erg goed!

Er is een satelliet-blad op de markt, dat je wellicht kan helpen, WOPPER heet dat.
Oja je moet ook ervoor zorgen dat je gereedschap hebt op de schotel te richten, een Compasje en een satfinder heb je nodig.

Dit is het wel zo'n beetje :P ik lees wel als je nog vragen hebt, maar let wel, ik heb dat ding maar een paar maanden in mijn bezit gehad, en totaal maar een keer of 5 erna gekeken!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19
Extra300s schreef op 06 november 2002 @ 19:27:
Begin er niet aan! Want de zenders die jij bedoelt zijn de "free to air" zenders, en daar heb je bar weinig aan, dit zijn bijna allemaal niet vestaanbare zenders uit het buitenland. Voor die mensen is dat natuurlijk wel fijn: gratis (zonder een abbo) Poolse, Arabische, turkse, Liboneese enz.. enz.. zenders te kunnen kijken :)

Dus kom je toch wel aan een abbo van Canaal Digitaal, waarvan mijn ervaring niet bepaald iets is om vrolijk van te worden.
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit van mijn leven zo'n rare organisatie meegemaakt als Canaal Digitaal. Maar ik ga er nu verder niet op in, is enkel een waarschuwing, je kan immers NIET naar een andere provider uitwijken.
Dan moet je rekening houden dat je een kaart nodig hebt, een (ik dacht) een SECA kaart, daar moet je pasje weer in dat je van Canaal Digitaal krijgt (als je mazzel hebt :P)
Maar al met al heb je dan de meeste zender die je nu ook hebt, en een hele BERG (zo'n 500) waar je én nix van verstaat, en de ondertiteling al zeker NIET kan volgen :)
Oja zo'n slordige 300 radiozenders lukt ook nog wel...LOL

Voordelen: SUPER mooi beeld, kwalitatief gezien ligt dit op het niveau van CDi, dus niet als een DVD, wel scherp, maar mij viel het op dat het verloop van kleuren en schaduw veelal "blokkerig" is :( Geluid is ook erg goed!

Er is een satelliet-blad op de markt, dat je wellicht kan helpen, WOPPER heet dat.
Oja je moet ook ervoor zorgen dat je gereedschap hebt op de schotel te richten, een Compasje en een satfinder heb je nodig.

Dit is het wel zo'n beetje :P ik lees wel als je nog vragen hebt, maar let wel, ik heb dat ding maar een paar maanden in mijn bezit gehad, en totaal maar een keer of 5 erna gekeken!
Je hebt het over 300 radiozenders, kun je dan tegelijk naar de radio luisteren en TV kijken? Want groot nadeel van zo'n sateliet lijkt mij dat je, in tegenstelling tot via de kabel, maar 1 TV tegelijk kunt gebruiken (of 2 TV's op dezelfde zender). Zo'n decoder decodeert toch maar 1 zender tegelijk? Dat zou wel een uitvinding zijn, een decoder die in één keer alle zenders decodeert! :)

omniscale.nl

• posttoast
*kick*

omniscale.nl

Verwijderd

we hebben zelf een schotel dat richten stelt niks voor. als je een sat finder koopt.
een set schotel+ ontvanger+lnb+montage beugel en satfinder zijn te koop voor +- 500 euro inc. canal digitaal kaartje [seca kaart] waarmee je alle nl zenders kan ontvangen voor 8 euro per jaar.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:32
Vincent Bovelander schreef op 07 November 2002 @ 09:39:
[...]

Je hebt het over 300 radiozenders, kun je dan tegelijk naar de radio luisteren en TV kijken?
Nee, je hebt per tv/radio een aparte receiver nodig. Ben mijn ouders staan er nu 3, eentje beneden, op hun slaapkamer en bij mijn broertje op zijn kamer.

Het beeld is geweldig, vooral als je in een gebied woont waar de kabel echt slecht is. Het probleem met de diversen kanalen is vrij makkelijk op te lossen dmv funcards. Let hier op als je de receiver koopt.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• posttoast
Jeroen Blom schreef op 08 november 2002 @ 17:37:
[...]

Nee, je hebt per tv/radio een aparte receiver nodig. Ben mijn ouders staan er nu 3, eentje beneden, op hun slaapkamer en bij mijn broertje op zijn kamer.

Het beeld is geweldig, vooral als je in een gebied woont waar de kabel echt slecht is. Het probleem met de diversen kanalen is vrij makkelijk op te lossen dmv funcards. Let hier op als je de receiver koopt.
Hmm, daar was ik al bang voor. Dat tikt wel aan als je meerdere TV's/radio's hebt! Ik denk dat ik voorlopig maar even op de kabel blijf.

omniscale.nl

Verwijderd

Jeroen Blom schreef op 08 november 2002 @ 17:37:
[...]

En met meerdere recievers heb je ook een andere LNB (kop) nodig, een schakelbox voor het signaal. Dus dan gaan de eurotjes hard!!
Pagina: 1