Begin er niet aan! Want de zenders die jij bedoelt zijn de "free to air" zenders, en daar heb je bar weinig aan, dit zijn bijna allemaal niet vestaanbare zenders uit het buitenland. Voor die mensen is dat natuurlijk wel fijn: gratis (zonder een abbo) Poolse, Arabische, turkse, Liboneese enz.. enz.. zenders te kunnen kijken
Dus kom je toch wel aan een abbo van Canaal Digitaal, waarvan mijn ervaring niet bepaald iets is om vrolijk van te worden.
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit van mijn leven zo'n rare organisatie meegemaakt als Canaal Digitaal. Maar ik ga er nu verder niet op in, is enkel een waarschuwing, je kan immers NIET naar een andere provider uitwijken.
Dan moet je rekening houden dat je een kaart nodig hebt, een (ik dacht) een SECA kaart, daar moet je pasje weer in dat je van Canaal Digitaal krijgt (als je mazzel hebt

)
Maar al met al heb je dan de meeste zender die je nu ook hebt, en een hele BERG (zo'n 500) waar je én nix van verstaat, en de ondertiteling al zeker NIET kan volgen

Oja zo'n slordige 300 radiozenders lukt ook nog wel...LOL
Voordelen: SUPER mooi beeld, kwalitatief gezien ligt dit op het niveau van CDi, dus niet als een DVD, wel scherp, maar mij viel het op dat het verloop van kleuren en schaduw veelal "blokkerig" is

Geluid is ook erg goed!
Er is een satelliet-blad op de markt, dat je wellicht kan helpen, WOPPER heet dat.
Oja je moet ook ervoor zorgen dat je gereedschap hebt op de schotel te richten, een Compasje en een satfinder heb je nodig.
Dit is het wel zo'n beetje

ik lees wel als je nog vragen hebt, maar let wel, ik heb dat ding maar een paar maanden in mijn bezit gehad, en totaal maar een keer of 5 erna gekeken!
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com