2e HDD onzichtbaar in DOS?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Enkele maanden geleden een nieuwe HDD in mijn PC gezet, had Windows XP op mijn D:\ schijf staan, en de rest van mijn shit op C:\

Dus ging ik vandaag formatteren, en 1 map samengesteld die bewaard moest blijven. Die had ik op mijn D: schijf staan (waar dus ook Windows op staat) dus ik net booten met een Win98 CD, C: schijf formatteren en was het de bedoeling dat ik in Windows ff dat mapje overzette naar mijn C: zodat ik daarna mijn D: schijf kon formatteren. Nu boot ie niet meer om de een of andere vage reden (ongeldige systeemdiskette) en wilde ik met XCOPY dan maar het mapje overzetten...

Maar nu vindt ie in DOS mijn D:\ schijf niet? Hij ziet mijn eerste (net geformatteerde) schijf dus wel, en allebei mijn DVD/CD-RW drives, maar niet de schijf waar dat mapje opstaat. Nu kan ik wel XP gaan installeren, maar dan heb ik dus 2 installaties van XP, en ik heb geen zin in dual-boot schermen en het gedoe wat erbij komt kijken om die dual-boot weer weg te krijgen.

Dus, iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik vanuit DOS weer bij die schijf kan?

Join het GoT Pulse-Team!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is die D:-schijf geformatteerd met NTFS of met FAT32? Win98 en DOS kunnen namelijk niet met NTFS overweg (by default).

Er zijn wel tools voor dat je ze wel kan lezen (NTFS for Win98 en NTFSdos). Zie http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfswin98.shtml en http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfsdospro.shtml)

Virussen? Scan ze hier!

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

Het probleem ligt idd waarschijnlijk aan NTFS en DOS.

maar je zegt dat je GEEN zin hebt in een dual boot iets, maar je wilt WEL
Win98 installeren op een pc waar al XP opstaat??

waarom dat dan wel?

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• Denman
  • Laatst online: 22:27
GaveGozer schreef op 06 november 2002 @ 19:19:
Het probleem ligt idd waarschijnlijk aan NTFS en DOS.

maar je zegt dat je GEEN zin hebt in een dual boot iets, maar je wilt WEL
Win98 installeren op een pc waar al XP opstaat??

waarom dat dan wel?
nee ik boot met een Win98 CD omdat ik dan meteen (en makkelijk) kan formatteren, na het booten haal ik de CD er alweer uit bij wijze van spreken. Het is idd een NTFS schijf. En die tooltjes werken waarschijnlijk wel, maar die zal ik toch eerst op mijn PC moeten krijgen :D

Anyways, het ziet er naar uit dat ik XP maar gewoon moet installeren NAAST het andere XP op mijn D: schijf, en dan formatteer ik die schijf later wel als ik die map veilig heb gesteld. Nu nog ff vinden hoe ik dat dual-boot scherm weer ongedaan maak...

Join het GoT Pulse-Team!

• SH007
  • Niet online
Dit is duidelijk uitgelegd. Met DOS kun je normaal geen NTFS zien, en dus zie je die schijf niet.

Dit topic is gesloten.