Toon posts:

[xp] wifi netwerk knalt er steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Asus Wifi Netwerk kaartje (PCMCIA) het netwerk staat goed ingesteld en ik kan op internet. Na 2 a 3 minuten geeft die weer dat er Nieuwe draadloze netwerken zijn gevonden, dus naast mijn huidige werkgroep. Hierdoor knalt die het hele zaakje eruit. en moet ik weer opnieuw verbinden door de goede werkgroep in te schakelen. Ik gebruik voor de configuratie de software van Asus die was meegeleverd.

Verwijderd

Access point ook van Asus?
Storing van dat kut blauwe toet :P
Of dect telefoon in de buurt?
Gewoon weer terug brengen en voor minder een Avaya kaaart kopen met een Wap11?

Verwijderd

Topicstarter
Hij ziet idd nog een "netwerk". op het moment dat die eruit knalt geeft die het volgende weer: "Er zijn een of meer draadloze netwerken beschikbaar, kijk voor beschikbare netwerken" als ik dan kijk is dat GBITS naaste de juiste werkgroep (CLUB35), als ik dan weer connect via de ClUB35 werkgroep dan doet die het weer, soms doet die het de hele dag goed totdat ik opnieuw opstart. Het accespoint is ook van asus en mijn huisgenoot gebruikt ook een asus wifi kaartje alleen dan op win2k en die heeft mijn probleem niet. Nu vraag ik mij dus eigenlijk af of ik de juiste werkgroep "club35" ergens kan vastleggen zodat die niet meer naar andere netwerken kijkt? Ik heb het idee dan WinXP een eigen gangetje gaat wat betreft het wifi gebeuren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 16:31:
Hij ziet idd nog een "netwerk". op het moment dat die eruit knalt geeft die het volgende weer: "Er zijn een of meer draadloze netwerken beschikbaar" als ik dan kijk is dat GBITS naaste de juiste werkgroep, als ik dan weer connect via de juiste werkgroep dan doet die het weer, soms doet die het de hele dag goed totdat ik opnieuw opstart. Het accespoint is ook van asus en mijn huisgenoot gebruikt ook een asus wifi kaartje alleen dan op win2k en die heeft mijn probleem niet. Nu vraag ik mij dus eigenlijk af of ik de juiste werkgroep "club35" ergens kan vastleggen zodat die niet meer naar andere netwerken kijkt?
In windows XP kun je de optie kiezen slechts met 1 AP te communiceren.

Tevens kun je bij betere drivers etc. (bij mijn intel ding wel) het specifieke AP opgeven adhv zijn mac-adres. :)

Verwijderd

Topicstarter
DragonLord schreef:

In windows XP kun je de optie kiezen slechts met 1 AP te communiceren.
Daar heb ik naar gekeken maar kon dat niet vinden, ik gebruik het Asus wireless control centre en heb al bij de netwerkopties van windows gekeken

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik heb dezelfde soort problemen gehad met WinXP SP-1 in combinatie met 2 LinkSys kaartjes. Netwerk connection unavailable... pings die niet aankomen... lag in spellen etc...

Onder Windows2000 SP3 en Win98 SE doet alles het perfect. Ik heb echt alles geprobeerd, maar onder XP is en blijft het huilen en onder W2k-SP3 / Win98se werkt het direct.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Dus de vraag is werkt het bij iemand goed onder XP, en hoe is dat voor elkaar gekregen?

Verwijderd

Niet :(

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Volgens mij kan je bij de instelling van het netwerkkaartje iets aanvinken

(automatisch IP vernieuwen)

Zet die maar eens uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 14:17:
Dus de vraag is werkt het bij iemand goed onder XP, en hoe is dat voor elkaar gekregen?
Ik heb zelf geen asus spul.

Maar ik heb slechts de drivers van het kaartje geinstalleerd en daarna opnieuw opgestart.
WinXP detecteerde het WiFi kaartje netjes en kon me al vertellen dat er een AP in de buurt was.
Daarna heb ik slechts de (draadloze-) netwerkverbinding eigenschappen aangepast en me WEB-key ingevoerd.
Dat draaide meteen perfect.

Toen heb ik de optie gekozen door slechts 1 AP te vertrouwen (op MAC-adres) en geen andere netwerk kaarten cq. accespoints.

Maar de vraag aan jou is nu eerder: Werk je via een AP of via ADHOC icm met een andere computer. :? :?

Verwijderd

Topicstarter
ad-hoc, Als ik dat aanvink schiet die automatisch naar infrastructure.

Verwijderd

Had dit probleem ook, echter heb toen WEP (wired equivalent privacy)uitgeschakeld op mijn wireless router, problem solved :) Mocht je dus WEP gebruiken, schakel het eens uit en try again...minder security maarja :z

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 15:25 ]

Verwijderd

Had dat probleem ook ff aan het begin. Moet je bij die tool van asus ff je IP zooi instellen. Als je het doet met de instellingen van windows overruled asus die na een minuut of 5.
En die staat dus standaard op DHCP en als je dan zelf een vast IP gebruikt kan je wel voorstellen wat er gebeurd.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Wij hebben hier problemen gehad met een SMC 802.11g PCMCIA kaartje.
Als je de tools erbij installeerde dan liep het voor geen meter. Als je alleen de driver installeerde en bij networkproperties alles instelde was alles in orde.
Heb al vaker gezien dat de tools brak zijn, dus alleen driver installeren

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

hier is het juist andersom met 2 linksys usb dingen in ad-hoc modus, door die zero config tool van ms viel om de zoveel tijd de link weg omdat ie nieuwe netwerken ging zoeken.
Die zooi uitzetten, de tool van linksys installen en het werkt weer prima :)

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Met Cisco's Airo 350's geen probs hoor. Ook met het Asus WL-100 pcmcia kaartje niet. 128 bits WEP en gaan.
Wat ik wel gemerkt heb is dat de ASUS tool niet echt stabiel is. Je kunt wat dat betreft beter de XP config tool gebruiken (kun je aangeven tijdens de installatie van de ASUS tools). De XP tool is wat meer straightforward dan die van ASUS en een stuk stabieler.

O en schakel dat Zero Config ding service van XP maar uit, dat werkt eerder averechts.

[ Voor 13% gewijzigd door regmaster op 25-07-2003 15:41 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

YellowCube

Wait...what?

In dit topic was er iemand met een soort gelijk probleem
[rml][ Linksys Wireless] verbinding verbreekt sinds WEP[/rml]

Probeer deze oplossing eens:
Je moet eens even kijken bij de instellingen van je draadloze netwerk
Netwerk verbindingen ---> eigenschappen----> draadloze netwerken.
En daar moet je dan even kijken bij beschikbare netwerken ----> configureren ---> authenticatie (als dat het nederlandse woord is) en even checken of je IEEE802.1x authenticatie aan hebt staan.

Zo ja...uitzetten.

Werkt bij mij prima.

edit:

drat...sorry, volgens mij heb ik het probleem verkeerd begrepen en is dit waarschijnlijk niet de oplossing. Zal voortaan beter lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door YellowCube op 25-07-2003 16:06 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

[b][message=15897269,noline]DragonLord schreef op 08 November 2002
Toen heb ik de optie gekozen door slechts 1 AP te vertrouwen (op MAC-adres) en geen andere netwerk kaarten cq. accespoints.
Waar kan je dit doen in XP??
Of zat dat in de software van je W-Nicje??
Pagina: 1