Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Kan ik dit als trafo gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij Conrad zag ik de Stekkernetapp.Upa 1200. (Artikelnr.: 511600 - 89)
De omlopers voor het deel dat in je apparaat gaat, hebben 2 pinnetjes.
Is het plus/min?
en zo ja, kan ik dit als trafo gebruiken (omdat er meerdere standen op zitten)

De standen zijn: 3/4,5/6/7,5/9/12 V

Verwijderd

Waarom niet :?

Verwijderd

Wat er uit komt is + en - ,

denk er aan, het is een combinatie van trafo en gelijkrichter, er komt dus laag-gelijk- spanning uit.

Conrad catalogus legt het daar duidelijk uit en anders moet je even bij voltcraft kijken (maar dat lijkt me niet nodig)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2002 18:17 . Reden: tki foutne ]

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
Die "omlopers" met twee pinnetjes kun je op twee verschillende manieren op de adaptor aansluiten, dit om de polariteit om te draaien van de aansluitingen.
Misschien als je aangeeft waarvoor je 'm wilt gebruiken kunnen wij je beter helpen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Mischien is het geen +/- maar een ander systeem.

Conrad is wel stout
Ikke blij, multimeter voor 5,50 euro.
krijg je dit:
code:
1
2
3
4
5
6
Subtotaal               5.50 EUR   
Porto                   2.40 EUR   
Handlingskosten             1,90 EUR   
Verzekering (0,55 Euro)         0.55 EUR   
Toeslag voor te lage bestelwaarde   8.00 EUR   
Totaal                  18,35 EUR

18,35 euro voor een "metertje"
Dit product was ook hoog:
code:
1
2
3
4
5
6
Subtotaal               22.50 EUR   
Porto                   2.40 EUR   
Handlingskosten             1,90 EUR   
Verzekering (0,55 Euro)         0.55 EUR   
Toeslag voor te lage bestelwaarde   0.00 EUR   
Totaal                  27,35 EUR

Verwijderd

Topicstarter
koffercomputer schreef op 06 november 2002 @ 18:17:
Die "omlopers" met twee pinnetjes kun je op twee verschillende manieren op de adaptor aansluiten, dit om de polariteit om te draaien van de aansluitingen.
Misschien als je aangeeft waarvoor je 'm wilt gebruiken kunnen wij je beter helpen.
Ik wil hem dus als transformator gebruiken om bijvoorbeeld een fan of een lampje uit te testen, of een elektromagneet, van zulk soort dingen.

Nu ga ik op mijn fietsdynamo iets bouwen, heeft met variabele spanning te maken, maar ik heb geen zin om steeds te fietsen en te kijken of het werkt op dat en dat voltage. Dus wil ik dat zo doen.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
Staat echt duidelijk aangegeven hoor, dat je extra moet betalen als je te weinig bestelt. Ook portokosten en andere zaken zijn terug te vinden in de catalogus / website.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

kan ik dit als trafo gebruiken? het IS een trafo. maar wat wil je ermee doen? mijn ervaring is dat die dingen snel heet worden en niet tegen de geringste overbelasting kunnen. niet echt krachtpatsers zeg maar
ik zie dus dat je er mee wilt testen, NIET doen, dingen gaan veels te snel dood, neem een Trein transformator, traploos regelbaar, en kunnen niet sterven :)

Verwijderd

Topicstarter
Aha. Ik wil geen opsomtopic, maar onder welke catogorie vindt ik een prijsenmaatje van dit apparaatje?
Ik heb wel iets gevonden, maar dat was het denk ik niet.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

btw een dynamo levert wisselspanning .... die adaptor van jouw gelijkspanning

en een dynamo lever 6W gemiddeld geloof ik ...... (of je moet hard trappen)
dat leveren de meeste kleine adaptorjes niet ....... 0,3A x 6V ...... 2W afgerond

(treintrafos leveren soms een minimale spanning dus 0 en dan 4.......12 zoiets.
anders verbrand zo'n treinmotor omdat hij niet draaid en geen tegen emk kan ontwikelen)

neem dan een marklin trafo .. die levert teminste wisselspanning
(wat de minimun spanning is weet ik niet uit m'n hoofd. maar ja je hebt een metertje dus daar kom je wel achter)

Iperf

Verwijderd

Even een opsomming voor de adapter die je gekozen hebt UPA 1200

die omlopers, dat zijn simpele verloop adapters naar jack plug (verschillende maten) en die hebben 2 aansluitingen, een + en - aansluiting, dat staat allemaal duidelijk aangegeven op die adapters en ook op de plug waar je die adapters insteekt.

Je kunt hier niet meer van alleen een trafo spreken, het is een gelijkspanning voeding met een maximale stroom van 1,2 Ampere en een max vermogen van 14,4 VA (Volt x A, voor gelijkspanning is VA gelijk aan Watt)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heeft dit er mee te maken ??

[rml][ EL] 2 stroombronnen[/rml]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Close maar nee.
Ik kwam deze trafo gewoon tegen tijden het zoeken van een meter (45 euro bij van hoven voor een ANALOGE, zijn ze maf geworden :+).
Dat project gaat toch niet door :)
Pagina: 1