netwerk wel, ics niet

Pagina: 1
Acties:

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:28
ok, dit is het probleem. Mijn vader zat laatst op zijn pc (cel 800) te internetten. Opeens deed het internet het niet meer. Dus hij komt naar mij toe om te vragen of ik misschien me pc had gereset, maar nee, ik zit nog vrolijk te internetten. Me vader nog een keer proberen maar nee hoor, hij kan met geen mogelijkheid meer het internet op komen.

ip adressen:

server 192.168.0.1 (windows .NET standard server)
laptop 192.168.0.5 (Mandrake 9.0)
pa pc 192.168.0.15 (windows xp pro)

pingen van server naar laptop werkt,
pingen naar me vaders pc ook
vanaf me vaders pc naar de server gaat ook goed, en we zijn ook allemaal zichtbaar in de werkgroepen. De instellingen in internet explorer zijn niet veranderd sinds dat het nog wel werkte. Ik heb ook al met andere browsers geprobeerd te inetten.

Heeft iemand enig id wat hier fout zit, of moet ik gewoon maar me vaders pc formatten en het opnieuw proberen?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

heeft je pa geen firewall of virus scanner draaien het zou namelijk kunnen zijn dat 1 van die dingen de IE wel eens dwars kunnen zitten dus ff tijdelijk uitzetten en kijken of het werkt

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik heb een soort gelijk probleem gehad (met gebruik van winroute) ik kon 100 uur internetten als ik wilde totdat er op de computer die in mijn geval het internet deelde werd geinternet en dan viel mijn verbinding helemaal weg.

Toen heb ik alles eraf gemikt, opnieuw tcp/ip-protocollen enzo toegevoegd en weer eens opnieuw alleen ingesteld. Nooit heeft zich het probleem meer voor gedaan.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:28
geen firewall, geen virusscan, wel heb ik al andere browsers geprobeerd. Ikzelf denk dat het probleem wel bij de client zit, aangezien ik op me laptop wel kan internetten. Als ik geen oplossing vind via jullie ga ik sowieso bij me vader windows maar weer eens opnieuw installeren en kijken of dat de oplossing is.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -