[SCSI] Termination welke jumper setting

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:07
Ik heb hier een Quantum Fireball TM12S012 voor me liggen en hij komt samen met een Seagate Baracude op een controller. De kabel heeft 2 aansluitingen en die worden alle 2 gebruikt moet ik dan WEL of NIET de terminator op de schijf aanzetten? meer info volgt naar aanleiding van dit antwoord, want nu staat alles op NIET terminaten
[edit] ok ik bedenk me net nog een vraag, maakt het ook nog wat uit op welke positie hij op de kabel komt (midden of eind)?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Bij SCSI moet je de uiteinden van de kabel terminaten.
Ofwel de schijf die je op terminate zet moet de laaste op de kabel zijn.

In een bestaande situatie kan je 'em er 'gewoon' tussen stoppen, de laaste schijf op de kabel is dan n.l. al geterminate.

• MewBie
Ok weet ik dat ook weer, de Seagate wil ik als eerste schijf in windows (zeg maar c:) maar moet wel als laatste op de kabel, Moet ik dan de ID op 1 zetten of op 0?

De termination voor deze schijf kan ik kiezen uit de volgende settings
1:Term Power from Drive
2:Term power from SCSI bus
3:Term Power to SCSI bus
4:Term Power to SCSI bus and Drive

welke moet ik hebben?

*beeeeep*

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Scsi -ID maakt niet uit, als het maar uniek is op die kabel. Dus de volgorde maakt helemaal niets uit......
Maar idd is het makkelijkste om de c-schijf op ID 0 en de volgende op ID 1 te zetten (kaart staat meestal op ID 7)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• MewBie
ZeRoC00L schreef op 06 november 2002 @ 19:53:
Scsi -ID maakt niet uit, als het maar uniek is op die kabel. Dus de volgorde maakt helemaal niets uit......
Maar idd is het makkelijkste om de c-schijf op ID 0 en de volgende op ID 1 te zetten (kaart staat meestal op ID 7)
Ik was net een beetje aan het experimenteren geslagen in de hoop dat alles goed zou gaan, maar de schijf die ik C wou hebben is dat nu en de D dus ook, nu alleen nog welke termination setting ik moet gebruiken, hij staat nu op Term Power from Drive (hier stond hij op toen ik m kreeg en alle bestanden van het bedrijf waar hijvan was staan er nog op, dus ik kan er van uitgaan dat deze instelling goed is?

*beeeeep*