Toon posts:

[haskell] IO String naar String

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de taal sommigen van jullie waarschijnlijk al doet vermoeden ben ik met een practicum bezig voor mijn opleiding. Maar de vraag die ik heb gaat eigenlijk niet echt over de opdracht (die is al zo goed als af).

Om het een en ander nog wat fraaier en handiger te maken wil ik iets uit een file lezen en wel zo dat de gehele file omgezet wordt naar een String. Nu is daar een hele handige functie voor, "readFile", alleen levert deze functie iets op van het type "IO String" en ik wil gewoon een "String" hebben.

Is er iemand die weet hoe ik dat type om kan zetten?

Verwijderd

Misschien helpt dit: http://www.haskell.org/pi.../2000-October/001308.html

offtopic:
Botte gok, doe je Informatica aan de RuG?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 17:51:
Zoals de taal sommigen van jullie waarschijnlijk al doet vermoeden ben ik met een practicum bezig voor mijn opleiding. Maar de vraag die ik heb gaat eigenlijk niet echt over de opdracht (die is al zo goed als af).
Toevallig aan de UU? Dat is een broei nest van Haskell activiteiten ;).

Maar hebben ze niet expliciet die IO String gebruikt om side effects te voorkomen? Dan zal het mischien niet (makkelijk) mogelijk zijn om dit om te zetten... maar mischien loop ik te ijlen, want ik ben ook geen Haskell guru :)

Ik had deze reply al om 18:30 getyped, maar reply gaf een error...

Verwijderd

Topicstarter
nee aan de RuG :)

Maar het lijkt me dat het wel moet kunnen, of er moet een andere manier zijn waarop ik dat ding kan gebruiken. Anders is het vrij nutteloos dat die bestaat.
Die link heeft trouwens niet echt geholpen, het zou zo moeten kunnen, ik heb nog zon constructie gevonden, maar ik krijg het niet werkend.n :(