Monitor "Out of Range"

Pagina: 1
Acties:

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als ik een spel wil spelen klapt na enkele (twee á drie) minuten de monitor er uit. De volgende melding verschijnt dan knipperend op het scherm:

Out Of Range
Hf 30-110
Vf 47-160

13khz 17hz

Als ik het goed begrijp kan de monitor deze lage frequenties niet weergeven en klapt er dan dus uit. Maar hoe kan dit nou als ik de instellingen in het spel gewoon op 1280x960 op 85hz heb staan. Zelfs op 1024x860 klapt de monitor er na enkele minuten uit met de bovengenoemde melding.

Ik heb een Radeon8500 videokaart. Deze is niet overgeklokt, dus daar kan het niet aan liggen

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
Heb je al drivers voor je monitor geïnstalleerd?

Verwijderd

Hoe oud is dat scherm? misschien begint ie van ouderdom een beetje raar te doen. Hebben schermen hier ook last van.

Verwijderd

wil zeggen dat OF je refresh rate te hoog staat OF te laag (wat me sterk lijkt maar ok)

mijn CTX 17" monitor van bijna 2 jaar terug kan max 75hz op 1280 x 1024. als ik hoger ga, dan krijg ik ook die Out Of Range message.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

17 HZ kan een videokaart normaal gesproken niet uitsturen. Mogelijk is je videokaart of de monitor defect, daar kun je makkelijk achter komen, zet de monitor uit en weer aan, heb je dan nog steeds het probleem dan ligt het niet aan de monitor meestal.

• EdGnoj
  • Niet online
DR Clearbottom: De driver wordt door XP geïnstalleerd en de monitor wordt goed herkend.

Master P : Het scherm is één jaar oud, dus dit kan niet aan de ouderdom liggen

Phytogoras : Ik heb verschillende resoluties uigeprobeerd, zelfs 800x600. De monitor
ondersteunt volgens de specificaties in ieder geval een resolutie tot
1600x1200@85hz, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Fairy : Als de monitor uitvalt helpt aan- en uitzetten helemaal niets

De monitor doet het trouwens in ieder spel. Vroeg (direct) of laat (na plm 10 minuten) valt hij uit met de bovengenoemde Out of Range-melding

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 10:51
kijk even in je instellingen>geavanceerd>beeldscherm op hoeveel Hz je monitor loopt, zet hem bv gewoon op 85Hz als ie dat niet staat ... anders weet ik ut ook niet :/

Arrows are made to fly, so are aeros.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

AH, mogelijkheid is dat er een procesje loopt dat om de 10 minuten iets doet waardoor jouw direct3d overlay in de stress raakt (TV tools etc etc.). Maat em maar eens een beetje schoon en probeer het opnieuw ?

• EdGnoj
  • Niet online
Nog even een poging wagen...

Ik heb inmiddels een andere monitor aangesloten gehad en daar waren dezelfde problemen mee. Het lijkt dus te liggen aan de videokaart. Ik heb deze inmiddels schoongemaakt en opnieuw geplaatst, maar dat helpt ook al niet.

Fairy: Het kan volgens mij "geen procesje" zijn, omdat het daarvoor op te onregelmatige tijden gebeurt.

Zou het een driverprobleem kunnen zijn?
Pagina: 1