[HomeCinema] MEDION MD4364 289euro

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:52
Ik liep vandaag door de kijkshop en kwam deze set tegen:

Medion home cinemaset MD4364
Artikelnr. 100977
Vermogen subwoofer 200 Watt pmpo en vermogen boxen 5 x 75 Watt pmpo. Geschikt voor DVD, MP3, CD-R, CD-RW, audio CD en VCD. AC3 decoder en DTS 5.1 uitgang.
€ 289,00

Ik vind het vaag dat er staat DTS uitgang... ik weet niet of ik dan wel gewoon DTS geluid krijg? of dat ik er aparte DTS-decoder oid moet aansluiten?

op een andere ( probably zweedse) via google gevonden site:

Produkt
Medion MD4364

Lyd type
Digital 5.1 Decoder

Radio
Ja

Antal radio kanaler
40

CD/DVD-skifter
No

Højttaler effekt
5*30+ 45 til subwoofer

Hier maak ik uit op, dat hij dus 5x30 ECHTE watt's heeft. Kan iemand mij vertellen of ik hier wat aan heb en of 5x30w genoeg is omeen normaal formaat huiskamer te voorzien van geluid? Of heeft iemand enige ervaring met dit apparaat? Tis wel erg goedkoop als ik het zo zie.

http://www.kijkshop.nl/on...5Fsegment=Home+cinemasets

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

JT

VETAK y0

Ik denk niet dat dit je kamer van veel geluid gaat voorzien. Wel wat, maar niet veel. En de kwaliteit...denk niet dat je ook maar enige vorm van kwaliteit in huis haalt :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Is het geen idee om is een centraal topic te maken voor die home cinema kits..........

Begin hiervan een beetje moe te worden :)

Regel is :

wil je kwaliteit, koop dit dan niet en spaar door
ben je gauw tevreden of weet je niet hoe kwaliteit klinkt, koop het.

Verwijderd

subwoofer 200 Watt pmpo en vermogen boxen 5 x 75 Watt pmpo :P

Ziet er allemaal wat plastic uit, ik zou nog even door sparen als ik jou was. Vraag anders even naar de Akai Home Cinemaset, die hebben ze ook bij Kijkshop, die is iets duurder maar een stuk beter van kwaliteit.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
verwacht er niet veel van,
vergelijk het met de geluidskwaliteit van een stereo minisetje van 289 euro delen door 5.
de prijs lijkt gemiddeld maar het is een budget setje.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Er staat wel DTS 5.1 uitgang. Ben benieuwd of dat er ook echt op zit.

DUs anders zou je hem kunnen proberen en vervolgens weer inleveren als je niet tevreden bent. Maar volgens mij kan dat zowiezo bij de kijkshop.
En veel geld is het niet als je cheap ass dvd'tjes wilt kijken in surround.

• jackhals
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 10:30
Ik heb gisteren dit setje gekocht bij de kijkshop voor 249 Euro.

Prima geluid. Subwoofer is niet van kunststof maar van hout. RMS vermogen van de front/rear speaker uitgangen is 20 W en van de subwoofer weet ik even niet uit mijn hoofd (zit op mijn werk) maar ik dacht iets van 75 W. Het gaat wat mij betreft hard zat (en toch zuiver).

Het enige probleem is dat er een actieve koeling in zit die behoorlijk wat geluid produceerd (het lijkt mijn PC wel :) ). Ik heb een mailtje naar het Medion service Centre in Panningen gestuurd met de vraag of daar iets aan te doen is.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Uh? een actieve koeling met fan op zo'n setje? Betekend toch een duidelijk ontwerp probleem, want zelfs op mijn 7 kanaals Onkyo receiver (7x120W @ 8 Ohm) zit geen actieve koeling, gewoon passief gekoeld. Op de meeste zit geen fan en zowel dan hoort die stil te zijn.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Misschien is het DVD speler gedeelte gekoeld? Overigens hebben wel meer HT setjes actieve cooling hoor (of het goede setjes zijn laat ik buiten beschouwing :))

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Medion is het merk van aldi electronica..... :X

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:51
Scarp schreef op 25 februari 2003 @ 08:56:
Uh? een actieve koeling met fan op zo'n setje? Betekend toch een duidelijk ontwerp probleem, want zelfs op mijn 7 kanaals Onkyo receiver (7x120W @ 8 Ohm) zit geen actieve koeling, gewoon passief gekoeld. Op de meeste zit geen fan en zowel dan hoort die stil te zijn.
M'n jvc tha-30r heeft dat ook, een fan. Lijkt mij eerder een goede voorzorgsmaatregel dan gelijk een ontwerpfout.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 12:27:
Medion is het merk van aldi electronica..... :X
En het merk dat aan compaq, HP levert...

• jackhals
  • Laatst online: 14-07 10:30
toastingnow schreef op 25 februari 2003 @ 13:23:
[...]

M'n jvc tha-30r heeft dat ook, een fan. Lijkt mij eerder een goede voorzorgsmaatregel dan gelijk een ontwerpfout.
Maakt die JVC ook zo'n lawaai?

Ik vraag me ook waardoor het komt. Het kan natuurlijk een slecht fan zijn. ini dat geval kan ik hem misschien zelf vervangen door een andere. (eerst nog maar even afwachten wat het Medion Service Centre ervan zegt......waarschijnlijk dat er niks aan te doen is :( )

Het probleem met dit soort apparaten is denk ik ook dat er te weinig ruimte overblijft in de behuizing om passieve koeling effectief te laten zijn.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zelf modden en vervangen door een papst op 5v :P
Dan moet je in de casemodding groep zijn :)

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Scarp schreef op 25 February 2003 @ 08:56:
Ik ben het best met je eens dat Medion audio (iig zeker in dit geval) troep is, maar dat fannetje vind ik wel logisch. Jouw Onkeyo heeft dikke koellichamen, dit setje moet het met kleinere doen omdat anders niet een een mooi klein kassie past
sim-pel :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
Deze mag je ook in het aldi/lidl topic plaatsen.

Ik weet dat de kijkshop geen aldi is, maar it's the thought that counts :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.