[XFree86]Computer loopt na opstarten X-sessie vast

Pagina: 1
Acties:

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 22:24

Ivion

Mame Chishiki

Topicstarter
Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de titel loopt mijn computer kort na het opstarten van de X-server (dus ik had al beeld op me scherm, je weet wel, dat grijze plus zo'n 'X'-teken muis :D) vast. Dus echt vast, CRTL-ALT-DEL helpt niet, alleen de restart knop.
Kijk, na de herstart ging ik maar ff in me XFree86.0.log kijken, en WTF...nadat hij alles had geinitialiseerd kwamen er tientallen, misschien zelfs hondertallen regels met alleen maar 'minl(40)'.
Na mijn zoektocht op Google kwam ik op dit uit: [Xpert]CL-GD7548 accelerated driver problem. Dit probleem is volgens mij gelijk aan die van mij, jammer genoeg is er nooit een antwoord gegeven op deze post. :'(

Misschien dat 1 van jullie me kunnen helpen?
Alvast Bedankt

Misc Info:
Compaq Armade 4150 Laptop
P166-MMX
32 MB Mem
Cirrus Logic GD7548 (1 MB)
Pas Gentoo erop gezet, alleen nu dus vastgelopen op XFree86, als men mijn XF86Config wilt zien, zal ik die beschikbaar maken.

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:57
Ziet er eng uit...

Eindelijk iemand met een echt probleem, en dan heb ik geen idee wat er aan te doen ;(

Misschien dit, onderaan de post:
As you can see the culprit is the WAIT macro from alp_xaam.c
I have tried commenting out the WAIT and WAIT_1 calls and while it
does fix the server hangup problem, rectangle filling seems not to work.
Dat schiet dus niet op dan...
FYI, the driver works fine when acceleration is turned off
Dat zou je dus kunnen doen, maar dan is X me toch een partij traag...maar ja, het werkt dan tenminste.

Daarnaast, misschien eens proberen om X met wat minder optimalisatie-opties te compileren (weinig kans dat het helpt in dit geval, vrees ik).

• Ivion

Ivion

Mame Chishiki

Topicstarter
* Ivion geeft dit topic een heel klein en lieftallig schopje :P

Maar niemand weet een oplossing voor dit probleem? Want in non-accelerated mode is geen optie (dat gaat echt langzaam lopen). Als ik XFree86 zonder WM opstart dan loopt hij niet vast, alleen daar kan ik zo weinig mee, he? :D

Of moet ik misschien dit probleem/bug melden aan het XFree86-team?

Verwijderd

Verifieer even dat niet XFree en kort daarna een agetty de controle probeert te krijgen over een virtual console? M.a.w. als XFree (XDM) wordt gestart voordat de (meestal 6) agetty's worden gestart kun je dit soort problemen krijgen, misschien.

• Ivion

Ivion

Mame Chishiki

Topicstarter
Maar al m'n agetty's zijn dan al opgestart (ik start in shell op)...dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.