Toon posts:

Multi-Card mobieltje ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar zo'n multicard mobieltje, je weet wel zodat je er 2 kaartjes in kunt zetten zodat je op beide nummers bereikbaar bent....
Het liefst een Nokia, omdat ik al aan hun menu's ben gewent....
Iemand een idee ???

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 20:25

QuasaR

One ring to rule them all

dat zijn losse componenten die je gewoon kunt kopen en te gebruiken zijn op je bestaande nokia

Daddy of 3 :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zoek maar eens op dual sim :)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

met zon dual sim,kan je niet alle twee de kaartjes tegelijk gebruiken het is of de een of de andere, ik heb nog geen gsm gezien waarme je bereikbaar bent met 2 kaarten..

Verwijderd

Topicstarter
aha...
maar zijn er ook nieuwe telefoons die het gewoon ondersteunen ??? Dus niet extra onderdelen ???
Ik krijg het namelijk van mijn werkgever uitbetaald dus :)

Oh ja, over die dual sim, ik moet dus op beide nummers TEGELIJKERTIJD bereikbaar zijn....

Verwijderd

dat wordt denk ik met 2 telefoons sjouwen :)

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Een vriend van me heeft er voor de zomer nog onderzoek naar gedaan en er bestaan tot op heden geen telefoons die dual-sim bereikbaarheid ondersteunen.
Er zijn wel dual-sim accu's, zoals al gezegd, maar dan ben je maar op één tegelijkertijd bereikbaar.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:06

_WgV_

It's a magical world!

Is niet zo raar dat het niet bestaat!
Want er zijn niet zoveel mensen die dit nodig hebben. Dat word dus gewoon met 2 telefoons rondlopen.
En als je baas het toch betaald neem je toch gewoon 2 hele kleine mobile's. :)

#StopBurningStuff

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:35

vooghel

Cunning linguist

Ik denk ook dat het technisch niet mogelijk is. Er kan maar één SIM tegelijk aan een IMEI (telefoon) gekoppeld worden, dit komt door de manier waarop het GSM-netwerk werkt. De alternatieven zijn dus 2 telefoons of een dual SIM.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Verwijderd

Het moet natuurlijk best mogelijk zijn om 1 mobieltje te maken waar tegelijk 2 sim-kaarten in kunnen werken met dus ook 2 IMEI nummers. Maar het zou best kunnen dat zoals _WgV_ al zei, er gewoon geen markt voor is :)

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In Engeland kun je volgens mij wel 2 lijnen op 1 sim hebben.... (bij orange geloof ik)

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
of je moet 1 simkaart doorschakelen naar de anderen ben je wel op allebei bereikbaar, kost dan wel wat geld en werkt niet voor smsjes, maar 't lijkt er op

Verwijderd

_Richie_ schreef op 07 november 2002 @ 10:23:
In Engeland kun je volgens mij wel 2 lijnen op 1 sim hebben.... (bij orange geloof ik)
kan hier ook, iig bij dutchtone, maar die zou ik om andere redenen sowieso niet nemen

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Sony had een toestel waar twee sims in konden, alleen kon je dan op de een gebeld worden en op de ander bellen. Was die sony banaan. (weet type nr niet meer, is te lang geleden)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:10
Je kunt ook iedereen 1 nummer geven en niet de ene persoon 0612345678 en de andere 0698765432. Heb je maar één nummer nodig! handig of niet :)

Verwijderd

Topicstarter
tja, niet echt handig nee....
ik heb namelijk een mobieltje voor mijn werk die ik altijd bij me moet hebben en een eigen prive nummer die ik ook graag bij me heb.... Ik kan me niet laten bellen door vrienden op mijn werk nummer, die is namelijk aleen voor als er iets gebeurt....

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Schakel je werknummer door naar je normale nummer.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand zo'n mobieltje kent hoor ik het graag, maar ga alsjeblieft niet domme opmerkingen maken ( sWORDs en jongentje) waar ik niets aan heb...
Als ik hier om hulp vraag heeft dat wel degelijk een reden, hetzelfde geldt voor het overschakelen van mijn werknummer naar mijn normale nummer, dat kan gewoon niet, daar zijn ook redenen voor waar ik het hier niet over hoef te hebben.....

• Korakal
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Benefon heeft een foon waar native 2 simkaarten tegelijk inkunnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.benefon.com/images/products/twin/silver.jpg

http://www.benefon.com/products/twin/index.htm

De Twin ken ik, daar moest je schakelen tussen beide simkaarten; hoe dat met de Twin+ zit kan ik zo snel niet vinden...

• vooghel
  • Laatst online: 13:35

vooghel

Cunning linguist

Die Benefon werkt dus met dual SIM, net zoals die speciale Nokia-batterijen. En dat zoekt topicstarter niet:
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 16:42:
Oh ja, over die dual sim, ik moet dus op beide nummers TEGELIJKERTIJD bereikbaar zijn....

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik vrees toch dat de enige oplossing in zo'n geval zit in het doorschakelen van het ene nummer naar de andere... Maar jah, als je dat met je bedrijfsnummer niet wil/mag doen, dan wordt dat lastig, want ervan uitgegaan dat je op je eigen nummer veel gebeld wordt wordt het erg duur voor jezelf om je eigen nummer naar je werknummer door te sturen...
Wat misschien een optie kan zijn, als je KPN hebt en het bedrijfstoestel in een Company overeenkomst zit is om of je eigen nummer ook in die overeenkomst op te laten nemen (lastig asl je bij dat bedrijf weggaat), of aan je "telecombeheerder" vragen of hij "bij geen bereik" je nummer door wil laten schakelen naar je eigen nummer... Dat is daarmee gewoon mogelijk en dan zit je niet met doorschakelkosten op je werknummer...

• BabyBaba
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 14:55
We zijn twee jaar verder...bestaan er inmiddels telefoons die dual-sim bereikbaarheid ondersteunen ?

The Bible was written by the same people who said the Earth was flat.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

BabyBaba schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:23:
We zijn twee jaar verder...bestaan er inmiddels telefoons die dual-sim bereikbaarheid ondersteunen ?
Nope. Niet op de manier die TS bedoelde. En die zullen er hoogstwaarschijnlijk ook niet zo gauw komen, om de reden die ook al genoemd is: er is geen markt voor.
Niemand gaat een toestel ontwerpen dat per land maar door zo'n 100 mensen gekocht gaat worden, dan krijgen ze de kosten er gewoon niet uit.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Pagina: 1