Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een lcd gekocht nl deze

Afbeeldingslocatie: http://www.wallabie.com/main/images/hardware/LCD.gif

en nu is het probleem dat ik wanneer ik die aansluit enkel op de eerste rij tekens krijg, tekens is eigenlijk veel gezegd 20 blokjes eigenlijk

onderste rij helemaal niets te zien
heb ook al verschillende programma's geprobeerd maar meer dan die rij blokjes krijg ik niet te zien :?

iemand enig idee voor een oplossing?

is aangesloten volgens het schema dat hier het meest de ronde doet...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Onder welk besturingsysteem heb je het draaien?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Is dit een parallel of een serieel model?

Verwijderd

Topicstarter
parallel en het draait onder xp althans dat is de bedoeling

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 16:17:
parallel en het draait onder xp althans dat is de bedoeling
Weet je zeker dat je de boel goed hebt aangesloten, volgens het naar gelang bekende schema?

Zo ja, zoek dan is in de search naar aanverwante topics.

Verwijderd

Topicstarter
is goed aangesloten dacht dat eerst ook en heb het dan eens opnieuw gesoldeerd maar blijft net hetzelfde

ik ben net aan het prutsen geweest met de software vanop crystalfontz om zo een lcd te testen en dan knippert de boel wel beetje dus er komt wel degelijk een signaal toe

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
Goed zo je lcd werkt :)
nu nog ff dat ding reseten. Die lijn wat je ziet is de initialisatie lijn.

heb je XP en heb je DLportio geinstalleerd? zoniet doe het dan ff ;) daarna zal hij werken :)

Verwijderd

Dit probleem komt me bekent voor..

Ik was de "DLPortIO" drivers vergeten te installeren.

Als dit het niet is weet ik het ook iet, als alles goed is aangsloten moet het gewoon werken, werkt bij mij ook op WinXP

Verwijderd

ExcaliburDexter schreef op 06 november 2002 @ 16:46:
Goed zo je lcd werkt :)
nu nog ff dat ding reseten. Die lijn wat je ziet is de initialisatie lijn.

heb je XP en heb je DLportio geinstalleerd? zoniet doe het dan ff ;) daarna zal hij werken :)
lol je was net ietsje eerder

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 19:59
doet ie het ?

Hoi.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Iemand had het al eerder gezegd, het klopt die rij blokjes. Heb je maar een 2 regels LCD dan brandt bij (stroom) aansluiting alleen de eerste rij, bij 4 regels brandt de 1ste en de 3de. Je hebt sowieso de I/O driver (Port95nt) nodig (die had je ondertussen al als het goed is ;)) en natuurlijk een prog. :D Ik raad aan om te beginnen met Crystalfontz "CFAH_WinTest" Cable Debug and Test Software. Werkt dit niet dan heb je de kans dat of je LCD het niet doet (mogelijk verkeerd aangesloten) of dat je intstellingen van je LTP in je bios staan niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
die I/O driver had ik al geinstalleerd en da hielp nie echt ben nu niet thuis ga straks nog keer op andere pc proberen installeren

kan er mss nog iemand zeggen wat juiste instelling van LPT in bios is?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie tekst :p

maar nie echt wa ik wil zien het zijn allemaal rare tekens en op lijn twee zie ik soms keer iets verschijnen ma da is ook direct weer weg :?

ik weet nu nie of ik daar vroeger ook al iets op zag want ik zie het alleen als ik er schuin op kijk zit nog geen potentiometer voor backlight te lui om da te gaan kopen wou eerst testen >:)

iemand nog een idee hoe ik er nu iets zinnig op kan laten komen in plaats van rare tekens, ga nu keer alle instelling van lpt aflopen in bios en kijken of da iets doet

Als het in bios op ECP staat zie ik zoals hierboven beschreven is dat juiste instelling?

Heb geprobeerd met jaLCD's en dan kan ik soms keer het woordje bytes onderscheiden ma rest zijn rare tekens dus ja...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2002 20:00 . Reden: instelling LPT toegevoegd ]

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 19:51:
ik zie tekst :p

maar nie echt wa ik wil zien het zijn allemaal rare tekens en op lijn twee zie ik soms keer iets verschijnen ma da is ook direct weer weg :?

ik weet nu nie of ik daar vroeger ook al iets op zag want ik zie het alleen als ik er schuin op kijk zit nog geen potentiometer voor backlight te lui om da te gaan kopen wou eerst testen >:)

iemand nog een idee hoe ik er nu iets zinnig op kan laten komen in plaats van rare tekens, ga nu keer alle instelling van lpt aflopen in bios en kijken of da iets doet

Als het in bios op ECP staat zie ik zoals hierboven beschreven is dat juiste instelling?

Heb geprobeerd met jaLCD's en dan kan ik soms keer het woordje bytes onderscheiden ma rest zijn rare tekens dus ja...
Nop, hij moet op Normal staan wil je een LCD erop kunnen aansluiten.
Pagina: 1