Toon posts:

Beeld, soms wel soms geen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuwe PC bij m'n opa en oma neergezet en hun oude monitor daarop aangesloten. Na het aansluiten deed het beeld het niet. kan zijn dat ik iets verkeerd heb aangesloten. Monitor nog even getest op de oude machine en daar deed ie het perfect. Na opnieuw aansluiten bleek de monitor gewoon te werken.

Nu, een week na installatie, blijkt dat deze kuren willekeurig gebeuren. De ene keer geeft de machine totaal geen beeld, terwijl deze een paar uur later wel beeld wilt geven.

Het is een relatief oude monitor (3 jaar oud) waarvan de stroomkabel in de PC steekt. Naar mijn idee zijn er twee mogelijkheden. of de monitor krijgt niet voldoende voeding of de (nieuwe) videokaart is kapot.

Heeft iemand vaker met een dergelijk probleem te maken gehad of ideeeen waar dit probleem vandaan kan komen (en mogelijk hoe ik het kan oplossen).

De machine zelf heeft ook een paar dagen bij mij thuis gestaan op een monitor die gewoon in het stopcontact steekt. Ik heb dit probleem daar niet gezien. Kan het uberhaupt dat door onvoldoende stroom de monitor soms wel en soms niet werkt?

Verwijderd

of je stopt de stekker er in :) hek altijd al willen zeggen hehehe

kan het niet zijn dat de kabel in de achter van de monitor een beetje gaar is.?
vaak gebeurd het dat mensen het scherm dicht tegen de muur drukken waardoor de kabel in de knel komt... gaat lang goed maar op den duur vaak na verplaatsen gaat het problemen opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Is een optie die ik kan nakijken, maar ik verwacht daar niet te veel van. :-/

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
....de monitor krijgt niet genoeg spanning/stroom..... geen voeding ;)

Videokaart al in een andere pc geprobeerd :?

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11
Het lijkt mij een probleem van de voeding van de pc van je opa en oma. Die kan de monitor niet genoeg stroom geven denk ik. Als je nu eens de monitor daar aansluit op het stopcontact? Het kan goed zijn dat het probleem dan verholpen is.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Kenmerken van een voeding die te weinig spanning levert zijn:
-Spontane reboots
-En gewoon niet opstarten.

Maar dat is met een voeding waarop geen monitor zit aangesloten :X Probeer dat inderdaad eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn idee ook! Nu maar hopen dat de stroomkabel UIT de monitor gehaald kan worden ;-)

Alles duidt voor mij op de monitor die problemen heeft en een nieuwe PC met een voeding van 300Watt waarop ook nog eens een energieslurpende monitor aanhangt kan niet goed zijn.

Ik ga het proberen. Als het niet werkt horen jullie van me! Thnx so far!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11
Anders heb je verloopkabels, zodat je je monitor toch op het stopcontact kan aansluiten.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 16:28:
Mijn idee ook! Nu maar hopen dat de stroomkabel UIT de monitor gehaald kan worden ;-)

Alles duidt voor mij op de monitor die problemen heeft en een nieuwe PC met een voeding van 300Watt waarop ook nog eens een energieslurpende monitor aanhangt kan niet goed zijn.

Ik ga het proberen. Als het niet werkt horen jullie van me! Thnx so far!
Monitor altijd rechtstreeks op het stopcontact aansluiten...leeft je pc voeding ook wat langer :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39
Monitor plug in je voeding zit gewoon direct doorgelust hoor, trekt als't goed is geen vermogen eruit :)

Zou idd eens kijken of beide kabels nog goed zijn, en natuurlijk vidkaart testen in ander systeem..

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17
FragFrog schreef op 06 november 2002 @ 19:13:
Monitor plug in je voeding zit gewoon direct doorgelust hoor, trekt als't goed is geen vermogen eruit :)

Zou idd eens kijken of beide kabels nog goed zijn, en natuurlijk vidkaart testen in ander systeem..
Klopt... de voeding voor de monitor is niets meer dan een doorverbinding en heeft eigenlijk niks met je pc spanningen te maken.

Verwijderd

FragFrog schreef op 06 november 2002 @ 19:13:

jep maar je pc en monitor gaan gelijk aan... dat zorgt voor een beste tik op het stroom...

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren verder getest.
Monitor hangt nu apart aan een stroomkabel. Maar dit hielp niets. Oude PCI videokaart erin gezet en er was beeld. Nieuwe videokaart in een ander systeem geplaatst met nieuwe monitor en ik had ook beeld.

Kan een AGP GeForce kaartje incompatible zijn met een monitor??? (tsja, da weet ik dus niet... sta een beetje te kijken van dit rare probleem).
Pagina: 1