Com poort Suse 8.0

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een werk-laptop met suse 8.0 met daarin 2 pcmcia kaartjes (één xircomm creditcard isdn, één xircomm 10/100 eth+56modem blabla). De isdn kaart werkt niet, boeit niet echt (is volgens mij niet echt linux ondersteuning voor (dus als iemand weet dat dit wel kan, graag !!!!)). Maar goed, ik wil telnetten met Minicom, weet de instellingen, werkte onder roodhoed 7.1 voorheen wel goed, nu dus niet... Hij wijst naar /dev/modem, als ik dit verander naar /dev/ttyS0 (of evt ttyS1) werkt het ook niet echt... Ik heb het wel nodig voor seriele connecties... Nu vermoed ik dat het komt doordat de ttyS0 wordt gebruikt door irda (tenminste daar lees ik over op "het" internet).
Waar o waar kan ik dit uitzoeken ???? Please... I really really need it...
>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 15:56:
Waar o waar kan ik dit uitzoeken ???? Please... I really really need it...
Probeer eens de output van dmesg door te kijken, als hij een andere naam dan /dev/ttyS0 heeft, zou het daar moeten staan.. * moto-moi gokt persoonlijk dat het /dev/ttyS2 is geworden..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, het mocht niet baten.
Hij meldt dat IRQ 3 zit op ttyS03, het enige wat wordt vermeld over tty's in de output. En IRQ 3 is weer toegewezen aan het xircomm modempje. Ik zou het eens moeten proberen zonder al die kaartjes wellicht.

:'( :'(