En dat was Processor nummer 3 :(

Pagina: 1
Acties:

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:27

GerriT

Dusss......

Topicstarter
De titel spreekt al boekdelen, hier het verhaal:

Een collega van me heeft 2 PC's een XP2000+ op een Abit Mobo en een Duron1200 op een ECS K7S5A.
Nu had hij een mooie LianLi kast gekocht en zijn ECS mobo erin geschroefd met de XP2000 als gamebak. Maar deze starte niet op, ook niet meer met de Duron 1200.

Wij hem nomineren tot prutser van de dag en wat testjes gedaan, resultaat: 2 dode AMD's. :(

Nu heeft hij de XP2000 al geruild voor een nieuwe en ik heb hem zojuist voor hem ingebouwd. Eerst heel de kast uit elkaar, daarna de XP2000 in de ECS, koeler erop, ingebouwd in de nieuwe LianLi kast en daarna alles aangezet.

Alles goed, PC geeft een vrolijke piep en ik krijg beeld, :) dus ik druk op del op de bios settings even aan te passen wanneer ik tik hoor van de harddisk....
Deze viel dus uit en spinde na 1 seconde meteen weer op, waarna het beeld weer zwart werd. :(

PC uitgezet en weer opgestart, helemaal niets meer, alles gaat draaien, maar er piept niets en ik krijg geen beeld :'(

XP2000 in een andere bak gedaan en resultaat is om te :'(
Deze is nu ook weer dood!!!

Heeft iemand wellicht een idee wat het kan zijn ? Zijn nieuwe LianLi kast, het ECS Mobo, de harddisk die een tik gaf, de voeding ???

* GerriT wordt er een beetje moedeloos van...

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Auw, that hurts :X :X :X :X :X

Orange & Red

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 19:19
Het eerste wat in me op kwam toen ik je post las was: "Brakke voeding?"

Dus ik zou maar eens kijken of het idd niet de voeding is, hoewel het erg sterk lijkt moet ik er wel bij zeggen. Mobo zou natuurlijk ook nog kunnen. Ik heb helaas niet zo'n goede ervaringen met die ECS bordjes.

Welk merk/type was het?

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

klinkt als kortsluiting
kijk even of er geen schroefjes achter het moederbord zitten

daarna mischien alles er uit halen behalve het moederbord (en nieuwe processor)
als er wat gaat piepen weet iig dat dat werkt dan een voor een de spullen terug stoppen
en elke keer kijken of het werkt

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
De kast zou kortsluiting kunnen maken op de onderkant van het mobo. Controleer dat als eerste.
De voeding kan inderdaad brak zijn, daardoor kan ook het mobo, de hd en de proc naar de kl*te gaan.
En ja als het mobo brak is kan deze ook de proc slopen en ook een mobo.

Kijk eens met een multimeter hoeveel volt de voeding geeft (staat ergens wel op got hoe je de voeding aanzet zonder dat ie op een mobo aangesloten zit.

Als de voeding goed is zou ik niet nog een proc op het mobo zetten maar het mobo gaan ruilen.

Succes.

Do as I say, don't do as I do.

• GerriT

GerriT

Dusss......

Topicstarter
Ik heb de PC al helemaal uit elkaar gehaald en alleen opgestart met de proc, koeler, geheugen, simpel AGP kaartje en een harddisk, toen klapte hij er dus uit na 10 seconden.

Ik denk inderdaad dat die nieuwe LianLi ergens kortsluiting maakt, of het mobo.....

Verwijderd

TIP: probeer het voortaan met Duronnetjes...
vriend van me is na 5 athlons ook gaan klote met durons, en das een stukkie goeiekoper.

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 15:22
het zal niet aan de kast liggen! kijk eens naar de voeding! dit is iets waar je niet zo snel aan denkt maar het kan er best heel goed aan liggen! prik er ff een oude voeding in waarvan je zeker weet dat het werkt! (wel 1st nieuw cpu kopen he :) )

Metal to the bone

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

heb je wel koelpasta gebruikt?

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

je gebruikt toch zeker die verhoogschroefjes wel, zodat je moederbord geen contact maakt met de kast? Ik hoop het wel voor je, anders is dat de reden en is dat ook meteen de reden dat je moet ophouden met zelf systemen in elkaar zetten en gewoon naar de winkel moet gaan voor een kant en klaar systeem. Dat is zeker goedkoper dan 3 nieuwe cpu's verpesten.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Probeer als alle goede ideen hierboven niet lukken, eens je bios te resetten...kan zijn dat er wat multiplier problemen zijn ofzo. Het is maar een id, je kan het allicht proberen. Suc 6!

• GerriT

GerriT

Dusss......

Topicstarter
Ik gebruik wel afstandbusjes, het mobo maakt geen contact met de kast en ik heb de bios reset al uitgevoerd, niets helpt.

Ik heb ook koelprut gebruikt (artic silver beetje op de core)

* GerriT zet heus wel vaker pc's in elkaar voor mensen. :)

Maar mijn collega heeft er 2 opgeblazen en ik nu ook 1 :(

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:41

EntonoX

Team leider

moederbord kaduuk???? lijkt mij de meest logische oplossing. probeer alle ander hardware op een ander mainboard uit, als dat goed werkt is dus je mainboard de boosdoener...

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 15:32

yared

No Scope, Bitch!

auw man, drie stuks...

laat even horen als je uitgevogelt hebt wat het uiteindelijke probleem was.
en je vingertjes niet te hard laten trillen wanneer je de volgende proc erin duwt :P

heb je trouwens die eerste twee nog kunnen inruilen of heb je ook daadwerkelijk drie stuks opnieuw moeten aanschaffen?

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Verwijderd

In ieder geval niet zijn Lian-Li kast, ikzelf heb een Lian-Li PC65 kast met een ECS K7S5A mobo en dat werkt perfect. Hij moet er op letten dat zijn mobo geen contact maakt met de aluminium kast.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 23:39:
In ieder geval niet zijn Lian-Li kast, ikzelf heb een Lian-Li PC65 kast met een ECS K7S5A mobo en dat werkt perfect. Hij moet er op letten dat zijn mobo geen contact maakt met de aluminium kast.
Da's vast het probleem niet. Gerrit en ik zetten met regelmaat van de klok pc's in elkaar, alles is gecontroleerd op het eventueel maken van sluiting, maar dat is het zeker weten niet. Eerst maar ff goeikope 2e hands durons op de kop zien te tikken om te testen ofzo, want dit gaat een te duur grapje worden...

[ Voor 0% gewijzigd door Pewwy op 07-11-2002 00:53 . Reden: Ik ben dus niet die collega die er al twee gesloopt heeft, maar een andere prutser ;) ]

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Pewwy schreef op 07 November 2002 @ 00:52:
[...]
Da's vast het probleem niet. Gerrit en ik zetten met regelmaat van de klok pc's in elkaar, alles is gecontroleerd op het eventueel maken van sluiting, maar dat is het zeker weten niet. Eerst maar ff goeikope 2e hands durons op de kop zien te tikken om te testen ofzo, want dit gaat een te duur grapje worden...
Ram anders die voeding in een of anders afvalcomputer...

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

gewoon alle onderdelen los testen in een hele oude pc, wanneer ie stuk gaat heb je het kapotte onderdeel gevonden :+

Het is waarschijnlijk of de voeding of het moederbord.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

laat je mobo even testen door een zaak,
of als je de mogelijkheid hebt, even een ander mobo gebruiken.
elimineren dus.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer gewoon alle mogelijke factoren te elimineren, dus leg het mobo eerst eens uit de kast.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1