Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Goed dat ik het weet, want ik gebruik ghost daar ook wel 'es voor.
De Redhat CD pakken, die booten, rescue-optie kiezen (die is er vast wel) en daarmee in je normale systeem booten, en dan lilo of grub opnieuw draaien (welke je gebruikte - ws. grub?).
Als je nu zoiets hebt van grub
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Verwijderd
1. eerst van een flop booten met een distrotje dat chroot heeft
2. "swapon /dev/hdx" (plek waar je swap partitie staat)
3.een mountpoint voor je / aanmaken (bijvoorbeeld "mkdir /mnt/redhat-install")
4. als je een boot partitie hebt die ook aan maken (mkdir /mnt/redhat-install/boot)
5. mount je redhat root en boot partitie op resp /mnt/redhat-install, /mnt/redhat-install/boot
# dit heeft natuurlijk geen zin als de kernel op de flop je bestandssyeteem niet support, ik heb zelf geen id wat redhat gebruikt
6. chroot /mnt/redhat-install /bin/bash
7. env-update
8.source /etc/profile
Gentoo gebruikers zullen dit wel herkennen
En daarna natuurlijk je bootloader weer fixen
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
ext3blouweKip schreef op 07 november 2002 @ 14:57:
# dit heeft natuurlijk geen zin als de kernel op de flop je bestandssyeteem niet support, ik heb zelf geen id wat redhat gebruikt
Hoe heb je dan Redhat ooit kunnen installerenKaastosti schreef op 06 November 2002 @ 16:50:
Als ik boot van de RedHat CD-Rom kan ik inderdaad 'linux rescue' gebruiken. Probleem is echter dat ie dan de RH CD niet kan vinden in een van de CD-Rom spelers. (Plextor 12x10x32 en Asus 40x). Het maakt niet uit of ik CD1, 2 of 3 er in stop, hij kan er niets mee. Ook gaan die dingen dan niet meer open....
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
systeem: Redhat8.0 op /dev/hda9
alle schijven zijn ext3 op me windows na (die is fat32) << doet er niet toe
grub-install --root-directory=/boot /dev/hda
grub-install /dev/hda
grub-install --recheck /dev/hda
etc..
maar elke keer krijg ik de error: "The file /boot/grub/stage1 not read correctly"
help! * Oxi wil naar linux toe. windows is alleen voor autocad bedoeld. niet als workstation...
edit: ik heb wel me root gechroot trouwens.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
bij Suse 8.0 werkt die boot herstel wel na een Ghost restore. ..
(Niet dat je daar veel aan hebt vrees ik, sorry.)
Daar is het booten van de ftp//manual install CD, systeem booten van de Linux partitie, dan de YAST module Bootloader Config starten, en de boot wegschrijven.Wat daar mis aan is, RedHat heeft geen YAST config modules
Verwijderd
en type poepsimpel als root
#grub-install /dev/hda
Kan je die ergens vandaan halen? zoals bootdisk.com oid?
Verwijderd
Toen ff defaults aanklikken en dan apply, en klaar is kees.
Zal wel niet de perfecte oplossing zijn maar als het werkt is het goed genoeg voor mij
Lekker op de bank
Verwijderd
Dit heb ik een keer gezien toen ik RedHat op /dev/hda2 installeerde (/boot), en Windows op /dev/hda1. Oplossing: LILO gebruiken en grub weer eens vervloeken. Ik kon toen ff niks beters verzinnen (en nog steeds niet, eigenlijk).Oxigun schreef op 07 november 2002 @ 20:20:
maar elke keer krijg ik de error: "The file /boot/grub/stage1 not read correctly"