Toon posts:

[php]fopen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik ben bezig met een schript wat gegevens moet wegschrijven en lezen in een ander bestand.
ik heb alle bestanden ge chmod 777 ( dus de index.php heeft alle permissions read write en executer voor gebruikers en applicaties )
de log.csh en dir.csh ook ik alles zou dus moeten kunnen read write en execute !

Maar als het het script draai krijg ik toch de melding :

code:
1
2
Warning: fopen("log.csh","w+") - No such file or directory in /var/www/html/index.php on line 246
Critical script error(log.csh): This script needs to be able to write files to the path in $startdir; check directory write permissions

Ik vind dit heel erg vreemd want ik heb alles nog een keer nagekeken en "rwx" staan gewoon aan :/ en overnieuw chmod 777 gedaan ook nu weer het zelfde probleem.

Heeft hier al eens iemand met dit probleem te maken gehad of weet mischien iemand een oplossing voor mijn probleem. :?

Greetz Erwin Knapen

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De dir ook gechmod ? :)

• sjon.
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-01-2024
hmmm... de eerste foutmeldings-regel snap ik dan nog, maar die tweede heb ik nog nooit gezien... safe-mode misschien? probeer anders eens 't volledige pad te gebruiken, eg:
PHP:
1
2
3
<?php
    $fp = fopen('/var/www/html/log.csh', 'w+');
?>

en 777 is niet echt verstandig, ook niet voor je dir. andere gebruikers kunnen dan namenlijk je index.php overschrijven met hun zooi... 766 is een betere optie

sjon.

Verwijderd

Topicstarter
ja weet ik hier heb ik ook goed over na gedacht ;) maar bedant voor je info over de 766 :D

Ja ik heb ook de dir ge chemod

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:23
ik zie twee verschillende namen, in je uitleg staat log.sch en in je script log.csh

wat is de goede?

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Topicstarter
Groentenboer schreef op 06 november 2002 @ 20:00:
ik zie twee verschillende namen, in je uitleg staat log.sch en in je script log.csh

wat is de goede?
sorry typo :D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog iets geprobeert ik heb zelf de bestanden mp3.csh en dir.csh aangemaakt in plaats van het de index.php te laten doen dat werkt wel gedeeltelijk. dus ik zit met de permission van de index.php het probleem is dat hij zelf geen bestanden aanmaakt in de dir's en subdirs die de goede rechten hebben :?

Voorbeeld code te groot voor cullom size dus dan maar een link:

http://members.lycos.nl/toxic049/index.php

p.s. ik heb de namen log.csh verandert naar mp3.csh omdat de server de naam log niet leuk vond :*) ( linux script begon te zeuren als ik een log file wou aanpassen ;) )
Pagina: 1