Toon posts:

Tv-out scherper beeld krijgen d.m.v. een converter ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien is dit een domme vraag maar ben een beetje een n00b op dit gebied....

oke kommtie...

Ik heb een G4MX440 (ja ik weet het |:() met tv-out (composiet en s-video) die aangesloten is op mijn tv, het beeld is goed als ik een divx afspeel maar als ik mijn bureaublad zie dan ziet dit er niet uit, superwazig enzo en dat is natuurlijk niet zo gek omdat een tv nu eenmaal andere frequenties gebruikt. Nu weet ik dat de G4MX440 zo'n geïntegreerde tv-chip heeft en dat tv-tool daardoor niet werkt.

Mijn vraag is dus...
Hoe kan ik dit beeld nu beter krijgen, is er een soort van converter die het signaal van de tv-out omzet naar tv frequenties ??? Kan dit m.b.v. een HF-modulator ???

Verwijderd

met een modulator wordt het beeld niet beter.

Met een tv-kaart met goede TV-Out (zoals Matrox en ATI kaarten) wel.

Verwijderd

Topicstarter
tja ik weet het...... dus er is geen andere oplossing ?

Verwijderd

Nee volgens mij ook niet, puur de beperking van je videokaart.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
dat probleem had ik met msi gf4 ti4400 ook maar een goede kabel er tussen doet wonderen en het valt mij op dat als je overschakeld naar v-out dat het dan even duurt voor dat hij scherp wordt

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 16:31
gebruik je composiet? dan kan je namelijk veeel beter beeld krijgen door ergens een s-video/svhs kabeltje op de kop te tikken. Wel ff erbij zeggen bij de aanschaf dat je niet zeker weet of dit het goede kabeltje is, en of je hem anders mag terugbrengen. Als je geen s-video aansluiting op je tv hebt, moet je ff zo'n scart convertor stekker erbij kopen. Zou niet zo duur moeten zijn.
Pagina: 1