"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Living the American Dream
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Verwijderd
suc6
Misschien even leuk om te weten waar dit nou voor was. We willen een Ghostserver draaien op alle vlans en dit draaien wij op win98. Dit omdat we niet nog een novell server de lucht in wil hebben...
[ Voor 0% gewijzigd door Falcon op 07-11-2002 09:04 . Reden: Even uitleggen waarom ]

En ja het is geen win98... voor dat iemand een heldere opmerking denkt te plaatsen
We hebben nu de 2 intel nics en dus de 12 vlans ... getrunked. Dus nu hebben we 12 vlans connecties die hij ziet als 6 en loadbalanced naar 2 nics toe. Met andere woorden 200mbit Fullduplex.
Het mooie hier aan is dat als je een hele ruimte ghost...en iemand anders wil ergens anders ghosten niet last heeft van de bandbreedte wat die ghost sessie in neemt. Dus vrijwel altijd zal de connectie bij de client op 230mb lopen. En dit is natuurlijk DE oplossing.
Nog een opmerking. Dit is natuurlijk de oplossing om 2 of meer kabelmodems op elkaar aan te sluiten en deze te load balancen. Rekening houdend met dat je hier voor 2 abbonementen nodig hebt. Ook wat wij in het begin aangaven, je hebt special nics nodig die meerder vlans kunnen ondersteunen. In dit geval hebben wij de Intel 100 pro Server adapter voor gebruikt.
Hopelijk zal dit topic een antwoord zijn op de vraag van: 2 kabelmodems hoe sluit ik die aan als 1 internetverbinding. En hoe zet ik het beste een ghostserver op met Vlan-verbinding.
Veel succes, degene die hier ook mee bezig zijn!
Verwijderd
- Waarom 1 kaart in 4 vlans? je zit dan toch aan de 100MBit max? Lijkt mij handiger om 4 normale NIC's in 1 server te hangen zodat je gelijk 400MBps tot je beschikking hebt, 100MBit / VLAN.
- Waarom zet je die server niet de DMZ van je netwerk bijvoorbeeld waar alle machines wel bij kunnen, ik neem aan dat je die VLAN's gemaakt hebt om de verschillende segmenten niet met elkaar te laten communiceren?
[editbla]
Over die internet verbinding belancen over 2 fysieke lijnen ben ik 't niet helemaal eens, je ISP(s) zullen dan samen moeten werken afaik? Je kan wel round-robin DNS 'balancing' doen, maar dan krijg je nooit de snelheid van modem1+modem2.
[/editbla]
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2002 00:15 . Reden: blabla ]
ik denk omdat 4 netwerkaarten nog wel gaat maar die 12 die hij later noemt niet meerWaarom 1 kaart in 4 vlans? je zit dan toch aan de 100MBit max? Lijkt mij handiger om 4 normale NIC's in 1 server te hangen zodat je gelijk 400MBps tot je beschikking hebt, 100MBit / VLAN.
Dit vraag ik mij ook af, ik vermoed dat ze een router uit willen sparen.Waarom zet je die server niet de DMZ van je netwerk bijvoorbeeld waar alle machines wel bij kunnen, ik neem aan dat je die VLAN's gemaakt hebt om de verschillende segmenten niet met elkaar te laten communiceren?
Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
- Dit omdat de nic's die we gebruiken nog al aan de dure kant zijn. Daarnaast hebben we 6 vlans en 6 nics in een pc hangen lijkt mij wat overdreven. 400mbit is niet nodig voor waar we het voor gaan gebruiken.Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 00:13:
Aantal dingen die ik als n00b ff wil vragen.
- Waarom 1 kaart in 4 vlans? je zit dan toch aan de 100MBit max? Lijkt mij handiger om 4 normale NIC's in 1 server te hangen zodat je gelijk 400MBps tot je beschikking hebt, 100MBit / VLAN.
- Waarom zet je die server niet de DMZ van je netwerk bijvoorbeeld waar alle machines wel bij kunnen, ik neem aan dat je die VLAN's gemaakt hebt om de verschillende segmenten niet met elkaar te laten communiceren?
[editbla]
Over die internet verbinding belancen over 2 fysieke lijnen ben ik 't niet helemaal eens, je ISP(s) zullen dan samen moeten werken afaik? Je kan wel round-robin DNS 'balancing' doen, maar dan krijg je nooit de snelheid van modem1+modem2.
[/editbla]
- Dat laatste heb ik niet goed begrepen..DMZ?
- Over die 2 internetverbinding: Ik heb er ook nog es over na gedacht en inderdaad...en moet je gelijk geven...