Toon posts:

DrayTek Vigor 2200E (geen internet, wel LAN)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DrayTek Vigor 2200E router, het netwerk werkt prima alleen ik krijg op beide clients geen Internetverbinding. Ik kan de router wel pingen, dus de verbinding is goed. Kabels zijn ook goed want de ledjes branden op zowel de netwerkkaart als op de router zelf. Wat ben ik vergeten in te stellen? De computer hebben een vast IP. Als ik informatie vergeet te melden, even vragen aub. Zou niet weten wat in dit geval nog meer relevant is. En ow ja, ZoneAlarm Pro draait ook, maar als die uit is doet hij het ook niet :(

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:53

Peetman

Tjah....

Krijg je in de router wel verbinding, via die webinterface en dan bij PPTP status?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Dit hoord in Network Troubleshooting thuis.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan overigens wel in de configuratie van de router komen ja, weet alleen niet wat ik nog in moet stellen. Ik heb Quicknet als provider, en het IP-adres wordt automatisch toegewezen (dat heb ik ook ingesteld).

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Ligt Quicknet er niet gewoon uit? 8)7 Kan! Hoeft niet. 8)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:53

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

krijgen je werkstations ook een gateway / dns adres?? (eigenschappen netwerkkaart)

even korte toelichting :)
in je vigor kun je dns aangeven van je provider, dan kun je de werkstations naar de vigor laten verwijzen

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 06 november 2002 @ 14:20:
Ligt Quicknet er niet gewoon uit? 8)7 Kan! Hoeft niet. 8)
Nee, want (dit had ik wéél moeten vermelden) ik krijg een bericht terug: Error 400 Bad Request. You sent a query the server could not understand (zo even uit het blote hoofd, ben nu niet thuis ziet u :))

Verwijderd

waarschijnlijk is je de DHCP server aan de WAN kant mac-afhankelijk, dus je moet ff kijken of er een optie mac adres cloning op je router zit en dan moet je daar het mac adres invullen van de netwerkkaart die eerst direct op je modem zat en die dus het ip adres verkreeg van je isp. dan ff dhcp renew aanklikken en dan moet je een ip adres van je isp krijgen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Kun je wel naar een IP-adres buiten je eigen netwerk pingen? Heeft de router uberhaupt een IP-adres van je provider gekregen? Je zegt wel dat het automatisch wordt toegewezen maar gebeurt dit ook daadwerkelijk...
Heb je de stappen gevolgd die in de handleiding staan?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Tachyon schreef op 06 november 2002 @ 14:24:
Kun je wel naar een IP-adres buiten je eigen netwerk pingen? Heeft de router uberhaupt een IP-adres van je provider gekregen? Je zegt wel dat het automatisch wordt toegewezen maar gebeurt dit ook daadwerkelijk...
Heb je de stappen gevolgd die in de handleiding staan?
Ik zal het zodra ik thuis kom even testen allemaal, alvast bedankt voor al jullie tips...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT :)

• Makara
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09-2023
Je hebt natuurlijk wel de juiste naam met het bij behorende paswoord ingevuld.
B)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
hostnaam van die router zelf ? bij cistron moet dat

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 14:29:
[...]

Ik zal het zodra ik thuis kom even testen allemaal, alvast bedankt voor al jullie tips...
Alles werkt. IP adressen automatisch laten toewijzen, DNS ingevuld, en DHCP aan. Bedankt voor alle tips. Het werkt als een speer. Nu heb ik al verschilende tests uitgevoerd (GRC.com en eentje van sygate) maar ik zoek een site (of artikel) dat aangeeft welke poorten ik het beste open en dicht kan laten. Ik wil m potdicht maken voor de buitenwereld. :)8)
Pagina: 1