Toon posts:

[javascript] onBeforeUnload afvangen en form submitten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is mogelijk om met onBeforeUnload in html een event af te vangen wanneer je een webpagina verlaat. Dit principe wil ik gebruiken voor een check. Als een user een formulier heeft ingevuld, maar hij klikt daarna op bijvoorbeeld een ander menu-item, dan moet ie een melding krijgen dat het formulier eerst gesubmit moet worden.

Ik roep nu dus een javascript-functie aan die wordt getriggered als het onBeforeUpload geraised wordt. In die functie submit ik het formulier. Blijkbaar werkt dit want het formulier wordt niet gesubmit.

Weet iemand wat ik wel kan doen? Microsoft heeft een standaard event.returnValue die op zich wel werkt, maar de medling die je dan krijgt is in het Engels(http://msdn.microsoft.com...events/onbeforeunload.asp ). Dit kan helaas niet veranderd worden, en daarom is het voor mij niet bruikbaar (organisatorische voorwaarde 8)7)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 22:51

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dus als je je formulier invult maar je besluit toch niet verder te gaan dan kan dat niet? :P Handig hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Het is meer dat als een 'domme' gebruiker een heel verhaal tikt en per ongeluk op een link klikt, een melding krijgt of hij dit echt wel wil... De keuze blijft bij de gebruiker.

OnBlur? Effe kijken...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Kom op Bosmonster: de user is koning: hij vraagt wij antwoorden. :P Maar echt handig is het idd niet. Je kunt wel een warning doen: als u nu het formulier niet verder invult bent u stom want doet u niet wat de designer zegt. of zoiets. :)

Verwijderd

Topicstarter
OnBlur helpt helaas niet, want dit kan je alleen op invoervelden zetten. Zodra je uit zo'n veld komt, wordt OnBlur geraised.

Mijn situatie is dat gebruikers antwoorden op vragen geven en deze later nog kunnen bekijken en aanpassen. Als zo'n antwoord nogal lang is, wil je niet dat gebruikers per ongeluk op een verkeerde knop/link klikken waardoor hun verhaal verloren gaat.
Het is puur een extra melding wanneer een gebruiker de pagina verlaat terwijl er wel iets in het formulier veranderd is.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

onunload van de body kun je gebruiken :)

en dan even bijhouden of een gebruiker wat ingevuld heeft... alleen kun je onunload niet cancellen geloof ik :?

MAar goed.. doet de gebruiker toch gewoon back in zn browser, dan staat zn data er nog gewoon hoor :) Dont blame me voor mn antwoorden.. het eerst waar ik altijd aan denk is of iets wel logisch is.. niet of het technisch mogelijk is ;)

Verwijderd

Topicstarter
onUnload is idd niet te cancellen. :(

Voor mij staat gebruikervriendlijkheid trouwens bovenaan. De logica zit wel goed, want als je met juristen werkt, willen zij gewoon een duidelijke melding voor iets wat zij niet goed doen...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dan zit er niks anders op dan op die pagina voor alle kliks in het menu een checkje in te bouwen...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 14:49

André

Analytics dude

Gewoon dat formulier in een nieuw scherm openen, staan er tenminste ook geen extra links bij.

Verwijderd

een functie schrijven die het menu aan de linkerkant (of bovenkant) lockt zodra de pagina met form wordt geladen en pas weer wordt vrijgegeven bij onsubmit...

heb ik ook gedaan, werkt...

in het menu een link maken naar control(url v/d link)

code:
1
2
3
4
5
6
7
function control(url)
{
if(vrijgegeven)
parent.(naam vh frame).location = url
else
alert("Domme lul, je bent nog neit klaar met invullen...")
}
Pagina: 1