http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
laat die gasten eerst maar eens dat netwerk een beetje goed maken/houden... Lijkt me veel progressiever!
En NEE! Dit gebeurt niet door grootgebruikers aan te pakken! Laat ze eerst maar eens al die attachments via EMAIL aanpakken... En al die supercoole nieuwsuitzendingen (not!) op hun site neemt ook gigantisch veel bandbreedte in beslag...
Kabel dus
Gewoon spullen
alleen 'snachts en 'sochtens heb ik uitschieters naar 70kb/s maar dan aleen op snelle ftp servers.
Ook op sonera's internet netwerk is het klote, vriend van me heb eens 248kb/s gehaald op mijn ftp server. Da's tegenwoordig niet meer mogelijk, tenminste niet in de ring waar ik woon.
Zijn d'r nog meer kabelaars uit haarlem die hun verhaal/ervaringen hier kunnen posten?
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]
Verwijderd
Je kan mij niet vertellen dat ik doordeweeks om 1 uur nog iemand tot last ben. En overdags zit iedereen ook op ze werk of op school dus dan is er ook bandwith in overvloed. Aleen in spitsuur tussen 18.00 en 1.00 is het redelijk asociaal om 6 ftp sessies tegelijkertijd te laten lopen op 100kb/s
Zoveel dataverkeer is gewoon asociaal. Denk eens niet alleen aan je zelf, maar ook aan je medegebruikers, want dat is het geval bij kable... :([/quote]Da's nou een waar woord.
Zeker voor het geld wat je betaalt mag je niet lopen zeiken eigenlijk..
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Metzie: waar woon je en wat zijn je ervaringen met transfer rates ? [/quote]Transfer rates hier in haarlem noord zijn bagger. Ik zit nog op het oude netwerk en dat loopt echt voor geen meter. Downloads van max 10KB zijn standaard, hogere speeds zijn zeldzaam.
Soms haal ik van ftp's 80 of 90 kb/s, maar da's meestal tussen 3.00 en 9.00 uur, dan zit geen hond op het internet.
Het niewue netwerk (docis technologie) is best snel, helaas storingsgevoelig, en de nieuwe modems van sonera zuigen ook (elsa).
Ik denk dat nu je in de haarlemmermeer woont best nog wel aardig kan kabelen, maar kijk maar eens over 1 1/2 jaar als 50% op de kabel zit, dan wil je ook graag over.
PLUSPUNT Jij kan downloaden totdat je een ons weegt omdat sonera niet je datatraffic bij houden kan. Hun netwerk dan dat nog niet meten. helaas is dat dus wel mogelijk met ons oude netwerk, waardoor ze me dus 2 dagen hebben afgesloten als waarschuwing.
Ironisch, vriend van mij woont 1km verder weg en heb een nieuw modem, die doet ongeveer 100GB download zonder dat slownera ooie een kik gegeven heb.
dachtut wel, ze kijken naar de hoeveelheid data wat jij in je wijk verstookt namelijk.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
ooit van een mdoem gehoord?
Voor straf de max downstream tijdelijk naar 16kbit/s omlaagschroeven lijkt me heel redelijk voor het ongemak dat je de rest van de buurt bezorgt.
Als je effe goed in de spiegel kijkt weet je dat alles boven de 1 a 1.5 gig per maand compleet onzin is voor de normale thuisgebruiker. Tenzij je natuurlijk complete CD's van internet trekt in plaats van ze gewoon van een klasgenoot te rippen.
Boven 2 gig per maand zou je gewoon bij moeten betalen, omdat je dan 2(eigenlijk 20)x zoveel trekt als normaal.
UPC is alleen zo stom geweest om dat niet in jullie contractjes te zetten en het over te laten aan 'fair use'
Het spijt me zeer, maar volgens mij moet je gewoon niet zeiken. Je kunt ook nog zoiets doen als CD's branden en uitwisselen als je perse zoveel data naar je compu moet trekken.
ieeeepppppp :P
En door een paar grootgebruikers (1 op de 100 of zelfs minder) gaat echt een hele buurt niet minder snel internetten hoor. Wat is nou een constante stream van 20KB op een backbone van 4mbit?
Veel hoger als 20kb haal je bij de meeste providers niet eens.
(ik gebruik kb als in KiloByte per soconde, niet als KiloBit)
veel data naar je compu moet trekken.[/quote]Waar moeten die klasgenoten het dan vandaan halen ?
Ik download af en toe 's veel, misshien 2 gig per dag af en toe, maar ik kom denk ik niet boven de 15 gig uit met chello.
Meestal download ik ook 's nachts, maar ik heb echt het gevoel dat er weinig mensen met kabel in mijn wijk zitten, in de straat waar ik woon met 33 huizen misshien 3 man, inc mezelf.
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Een betere oplossing lijkt mij eigenlijk het terug schroeven van de max download speed. Dan zorg je ervoor dat mensen die download accelarators gebruiken, niet alle bandbreedte in beslag nemen en voorkom je te hoge piekbelastingen. Ik heb liever een constante en betrouwbare 64kb/s verbinding, dan eentje die schomelt tussen de 16 en 160kb/s.
Chello maakt reclame met het volgende:
- video van DVD-kwaliteit
- muziek van CD-kwaliteit
- Breedband content
- Nieuwsgroepen
Hier wil ik dan ook graag gebruik van maken Divx / Mp3
Als er een limiet komt onder de 20GB ga ik denk ik overstappen op ADSL daar zijn de regels duidelijk 35GB per maand en anders niet.
Zo dat is eruit
Chello is hier niet zo slecht, ik klaag alleen over de langzame upload
Als ik iets download is dat trouwens bijna altijd met een redelijke snelheid:
een Max van 171 kByte/s down en up max 15.3 kB/s.
Gemiddelde snelheden zijn 7 kByte/s in en uit 0,667 kB/s, geen grootverbruiker dus
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Als je effe goed in de spiegel kijkt weet je dat alles boven de 1 a 1.5 gig per maand compleet onzin is voor de normale thuisgebruiker. Tenzij je natuurlijk complete CD's van internet trekt in plaats van ze gewoon van een klasgenoot te rippen.
Boven 2 gig per maand zou je gewoon bij moeten betalen, omdat je dan 2(eigenlijk 20)x zoveel trekt als normaal.[/quote]Wat is dat nou weer een bullshit?
MOET iedereen zich voordoen als normale thuigebruiker omdat de rest van de wijk dat van jou verlangt?
Dit is wel zo'n onzin, iedereen is anders en doet andere dingen op het internet en ik ga echt niet elke dag ALLEEN maar t.net en me mailbox checken.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Je kan een 24/7 verbinding krijgen op minimaal dubbelISDN snelheid (ok, chello dan, sorry kaashema'ers
vergelijk dat nou eens met de telefoonkosten die je anders zou hebben, en met een huurlijn van dezelfde orde (128Kbit of 2Mbit lijn) en wat je daarvoor betaalt.
Ook wat betreft verbruik.
Voor de goede orde: ik doe 5-10 gig per maand op chello/a2000.
Ik ben blij dat ik voor die hoeveelheid verkeer geen prijs per MB moet betalen zoals met een huurlijn of een biznix-abo het geval is.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Maar over verdere tijdstippen doe nze niet zo heel moeilijk hoop ik.
Heeft hier iemand ervaring met ADSL en download limits?
Bovendien zal het internetverkeer binnen het chello-netwerk ze niet veel interesseren want:
de ISP betaald voor het downstreamverkeer naar hun eigen netwerk EN (hou je vast) ze krijgen BETAALD!!! voor upstreamverkeer van hun netwerk naar buiten! (dat snappen die sukkels blijkbaar niet want ze knijpen juist de uploadsnelheid)
Lokaal verkeer interesseert ze geen bal want het kost ze niets.
Een vriend van me (die ook bij het toenmalige a2000 zit) kreeg een mailtje toen hij meer dan 48 gieg dataverkeer zat in 1 maand (en dat was verkeer buiten het netwerk).
Zelf zit ik ook ongeveer in die buurt qua volume maar heb veel lokaal verkeer (binnen het netwerk) en heb nog nooit iets gehoord van hun dat ze daar problemen mee hebben.
De wijk waar ik woon is ook redelijk voorzien van kabelinternetters (die veel netwerkverkeer genereren) maar snelheidsproblemen zijn hier niet (alleen tijdens dat klote-migratie-traject).
Blijkbaar is het lokale netwerk (hier in de wijk) van betere kwaliteit (is ook een nieuwbouwwijk). Van chello/a2000 verwacht ik niet dat ze ons zo aardig vonden dat ze ons maar wat meer bandbreedte hebben gegeven.
Voor een isp als chello zou dus eigenlijk moeten gelden dat ALS ze het dataverkeer een beetje betaalbaar houden dat ze 1. het verschil rekenen tussen uitgaand en inkomend tov het chello-netwerk of 2. serieus gaan concureren met die "gratis" accountjes van HetNet/Zonnet/enz. (maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren)
Verwijderd
Ik denk dat een reeele limiet 15 GB zou zijn, daarboven een duurdere abo.
Wat de argumenten over 'ik doe het 's nachts' betreft: veel dataverkeer kost geld. Geld dat UPC/Chello uitgeeft aan dit soort aso's kunnen ze niet uitgeven aan het upgraden van het netwerk...
Overigens zegt broadband helemaal niets over de daadwerkelijke snelheid. Je kan zonder problemen een 300 bps broadband verbinding hebben.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Tsssk....:(:(
Verwijderd
Is best redelijk, aangezien kabel een SHARED MEDIUM is. Bij ADSL wordt het verhaal echt anders daar is het niet shared en daar moet absoluut niet gezeurd worden.
In het geval van Chello wordt idd geadverteerd met broadband en 24 uur on-line en onbeperkt internetten. Dus wat doet deze man? 24/7 dus.
Zoals in andere topics al aan de orde is gekomen, is fair-use gewoon erg vaag uitgedrukt. Naar mijn visie is 20 GB per maand normaal gebruik. Voor mijn buurman zal misschien 50 MB normaal zijn. Een aantal andere(n) (tweakers) vinden 50+ GB normaal.
Dit werkt dus gewoon niet. Chello (en andere kabelaars) zal gewoon een duidelijke richtlijn moeten aangeven. Daar bovenop denk ik, dat het een idee is om iedere gebruiker, die op 90% van de gestelde d/l limiet komt, te berichten over zijn/haar internet gebruik. Het exact nameten van de totale hoeveelheid ged/l-de GBytes is namelijk niet erg makkelijk na te gaan. Ik zit iedere maand maar een beetje te gokken wat mijn verbruik is, maar dat kan natuurlijk flink afwijken van de daarwerkelijk binnengehaalde bytes.
Laten we hopen, dat binnenkort een bindende uitspraak komt, zodat deze discussies niet meer voor hoeven te komen.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
Je kan ook 24/7 internetten. Dat wil niet zeggen dat je dus ook maar meteen tientallen giegs kan gaan downloaden.
Fair use is niet zo vaag als sommige grootverbruikers graag willen geloven. Modaal verbruik + een redelijke marge. Laten we zeggen dat 15 GB dan lekker ruim zou zijn...
Het is zo afgelopen als de boven die 15 GB de gangbare prijs per MB zouden betalen, is momenteel iets van een kwartje.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
hebben wij normale gebruikers ( < 10 GB per maand) langzaam internet
Je wordt bedankt eikel
Stoer hoor 75 GB, van mij mogen ze je lekker afsluiten voor 5 jaar !!!
Verwijderd
2gb per maand, waarom heb je dan kabel internet? Je zou dan met isdn af kunnen, heb je nooit last van storingen en onbetrouwbare verbindingen.[/quote]hahaha! in your dreams!!!!!!!!!!!! met isdn
hahahahaha, ik zit al heel lang met isdn en wacht hier NOG STEEDS OP DE KOMST VAN KABEL, triest he..
anyways, met isdn geen problemen???? NET zo hard. allemaal van die KUT isp's zoals wxs enzo wat SUPER traag gaat en je MAX. 8 Kb ps. haald.
met isdn geen problemen? vergeet dat maar
grtz,
AHL
anyways, met isdn geen problemen???? NET zo hard. allemaal van die KUT isp's zoals wxs enzo wat SUPER traag gaat en je MAX. 8 Kb ps. haald. [/quote]Merkwaardig, ik haal regelmatig 20KB/s en dat bij Zonnet!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd