[Red Hat 7.3] DHCP en DNS

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik ben bezig met het installeren van een Linux Server thuis. Ik ben een newbie op het gebied van Linux en consorten. Ik wou gewoon wel eens weten of het klopt dat iedereen zegt dat Linux beter is dan Windows (welke versie dan ook).

Op dit moment ben ik bezig met het installeren van mijn netwerk. Alleen nu heeft een "kundige" vriend zijn kennis over mijn server uitgespreid, met het effect dat het DHCP pakket verwijderd is, en niet geinstalleerd. Hetzelfde geldt voor het DNS pakket.

Ik heb overal gezoch op GoT, verschillende zoek-engines gebruikt maar overal kwam ik info tegen over hoe ik DHCP en DNS moet installeren. Kan ik ook wel gebruiken, maar ik heb de pakketten zelf nodig. Ik kan ze niet meer op de CD's vinden. Nu vind ik de optie om alles opnieuw te installeren een beetje overdreven, vanwege het feit dat de rest wel werkt (users kunnen inloggen op de server zelf, printer is geinstalleerd etc)

Weet iemand van jullie waar ik een stukje software kan vinden die de DHCP en DNS configuratie voor zijn rekening neemt? Dus dat alles geinstalleerd wordt (automatisch of niet... maakt niet uit)..

Want als het zo blijft, vliegt Linux er binnenkort weer af.... Want het slaat tot nu toe dik tegen.. (vanwege problemen)

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 18:46

WarPuppy

Electronic Technology

www.rpmfind.org

DNS= BIND (zo heet die app)
en DHCP heet gewoon dhcp, iig zoek daar eens op..

Verwijderd

ftp://dl.xs4all.nl/pub/mi...cpcd-1.3.22pl1-7.i386.rpm
ftp://dl.xs4all.nl/pub/mi...PMS/bind-9.2.0-8.i386.rpm
Die installeer je met RPM. Op http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/ is wel ergens te vinden hoe. Waarschijnlijk heb je deze software al lang op cd.

En als je zo reageert op het moment dat het even niet mee zit kun je beter helemaal niks met pc's en OS'sen gaan doen. Linux is dan iig een afrader.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Met pc's over het algemeen heb ik helemaal geen problemen, maar het slaat me een beetje tegen dat het in Red Hat zo moeilijk is om iets te vinden..

Verwijderd

dhcp heet toch dhcpd?
Iig als je in de package installer zoekt op dhcp, kom je er wel.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:32
Ik ben bezig met het installeren van een Linux Server thuis. Ik ben een newbie op het gebied van Linux en consorten. Ik wou gewoon wel eens weten of het klopt dat iedereen zegt dat Linux beter is dan Windows (welke versie dan ook).
Hangt van je voorkeur en wat je ermee wil en je systeem af. Heb je een oud 100MHZ systeempje dan is linux een hele goeie optie omdat je al die grafische zooi niet hoeft te installen die windows er automagisch bij mikt.

Zo zijn er tal van voorbeelden te bedenken waarbij je of voor de een of voor de ander kiest. Volgensmij is dat ook wel in de faq terug te vinden. En mijn hoor je btw niet zeggen dat linux altijd beter is. Elke toepassing heeft in mijn ogen zijn eigen config.

Voor wat jij wil opzetten is linux een leuk projectje en als het eenmaal draait heb je er geen omkijken meer naar. Alleen niet te snel opgeven. Mijn 1e projectje. (i-net routertje/mailserver/ftpserver/webserver op een oud brik incl casemod heeft mij 2 maanden gekost. (had met geen van alle ervaring)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 18:11
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 13:44:
dhcp heet toch dhcpd?
Iig als je in de package installer zoekt op dhcp, kom je er wel.
je hebt een dhcp server: dhcpd en je hebt een dhcp client die heet dhcpcd (is ook een deamon)

https://github.com/atoomnetmarc/

Pagina: 1