Toon posts:

[ASP] Lengte string.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik met een webbased mailinglist manager bezig ben waar ik een variabel aantal bcc's moet toevoegen wil ik het aantal e-mail adressen wat ik vanuit de database in een array heb gesmeten laten joinen aan elkaar als 1 string.

Mijn vraag is dus als volgt. Hoe lang kan een string zijn in ASP? Bij 2000 e-mail adressen is dit namelijk al gauw 50k karakters. En laat ik dit nu net even niet kunnen gaan testen, daar ik niet een groot deel van de klantendatabase wil gaan spammen :)

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 13:37
ik weet niet wat de max lengte is, maar kan je mail server zoveel adressen aan? Waarom stuur je niet per 100 of 500 personen een mail?

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 13:37
oh, nog wat, als je wilt testen, je kan de stekker uit je smtp server trekken, kun je zien wat er in de drop directory gegooid wordt. Wel goed oplette ;)

Verwijderd

Topicstarter
de reden dat ik dat liever niet wil gaan doen is dat je dan bijvoorbeeld het probleem kan krijgen dat iemand die zo'n mailing wil versturen naar 2 duizend man, maar bij een disconnectie (de mensen zullen veelal op dialup zitten), of wat dan ook is er dus een deel van de mailing wel uitgegaan en een deel niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat dat ongemerkt bij ongeveer 100 duizend abonnees zou lukken, dat stekkertje trekken ;)

Verwijderd

Aangezien je er toch in aan het proggen bent, kan je om te testen wel voor elk e-mailadres een temp-stringetje nemen. Dus vervang elk e-mailadres voor bijvoorbeeld "testvoorprog@bestaatniet.nl".

Verder is een string in ASP volgens mij 16 bits -> 65Kb

Verwijderd

Verder is een string in ASP volgens mij 16 bits -> 65Kb
En anders gewoon ff proberen met een aantal for-next lusjes in elkaar :)
Ik zou trouwens wel ff informeren of je provider gedient is van een mail met 2000 BCC's

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:30

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Kun je niet 2000 keer hetzelfde e-mail adres invoeren? Zie je iig of de string werkt.
En waarom zou je je string moeten versturen, je kunt toch ook zonder het versturen kijken of alles erin blijft staan (<% response.write(stringetje)%>)?

Verwijderd

sting in vb (BSTR) is maximaal 2^32 bytes, een aangezien strings unicode zijn (16 bits per char) kan je er dus 2^31 tekens in opslaan...

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan je niet beter een repeat functie gebruiken, zo kan niet elke ontvanger de ander zijn e-mail adres zien en ontstaat er geen probleem als je string te groot wordt of de smtp server de hoeveelheid niet aan kan.

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39

Scharnout

Meuk

Bij BCC zie je de overige adressen ook niet. Ik draai mijn mailinglist met gewoon 1 adres per keer in de to: en dat binnen een loopje

And Bob's your uncle ...

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
ik heb ooit een zelfde soort oplossing gemaakt. Ik heb toen 100 adressen per keer in de BCC gegooid. Binnen een lusje, steeds 100 adressen toevoegen, versturen, recipients clearen!! (1 keer vergeten, reken maar na wat er gebeurd :) ) Volgende 100.... totdat je alles gehad hebt. Loop je ook minder risico met tegensputterende mailservers. 2000 BCC velden, dat komt mijn SMTP niet door kan ik je vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus alsnog een combinatie van worden. Batches van 300 of 500 email adressen uit de database halen, deze in een array zetten en tot 1 string joinen en die in de BCC knallen. Zo blijft het aantal maximale BCC's inderdaad altijd op een niveau wat te overzien is en kan er ook nooit gezeik komen met grote mailinglists waarbij meer dan 65k aan e-mailadressen in een string komen.

Bedankt voor de hulp overigens.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Welk mailobject gebruik je dan? Ik werk met JMail en daarmee kan ik BCC's adden. Hoef ik geen lange string oid op te bouwen, gewoon:
code:
1
MailObj.addBCC "bla@bla.com"

Verwijderd

Topicstarter
ik werk met ASPMail (smtpsvg.dll), deze kan wel een BCC adden maar daarvan is de syntax:

MailObj.addBCC "naam","Email"

Als ik dit echter in een loop uit laat schrijven dan krijg ik een script timeout, daar deze bij ons op een seconde of 30 is ingesteld. Deze proberen te overrulen met "server.scripttimeout = blah" werkte niet namelijk, en dit zou voor de grotere mailings ook geen oplossing zijn.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
2000 adressen uit een db vissen en in een loopje met addBCC in dat object duwen mag echt geen 30 seconden duren. :o

Verwijderd

Heb je toevallig niet Qmail bij ASPmail? Want die 2000 bcc dan word je server gek. Misschien nu niet maar wel als je vaak en in een keer 50000 moet versturen. Dan word je minder blij. Met Qmail zet ie ze ff in de Que(of hoe je de hek je dat schrijft), dat vind je smtp server beter
Pagina: 1