Toon posts:

Freesco + Win XP

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had voorheen een freesco routertje draaien en daaraan gekoppeld allemaal win ME en Win 98 bakken.

Nu heb ik XP schoon op mijn (en ook op de andere) computers geinstalleerd.
Ik word alleen niet wegwijs in XP hoe ik de netwerk instellingen in moet vullen.
Het moest dus zo:

-------------------------------------------------------------------------------
In onderstaande figuur ziet u welke protocols, clients, adapters en services aanwezig moeten zijn. Een opmerking is dat "Bestands en printerdeling" niet verplicht is en eerder af te raden vanwege veiligheids risico's. I.p.v. "IPX/SPX-compatibel protocol" mag er ook "NetBEUI" (maar wordt maar zelden meer gebruikt) staan maar beiden is niet nodig.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/elckerlyc/img/protocols.jpg

Wanneer men dubbelklikt op het "TCP/IP" protocol heeft men de mogelijkheid dit verder te configureren. Klik op het tab-blad IP-adres en zet dit op "automatisch een IP-adres verkrijgen"

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/elckerlyc/img/tcpip1.jpg

Klik nu op het tab-blad "Gateway". Vul bij "Nieuw gateway" het ip adres in van de netwerkkaart eth1 (192.168.0.1) en klik op "Toevoegen".

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/elckerlyc/img/tcpip2.jpg

Klik op het tab-blad "DNS-configuratie. Vul de volgende gegevens in "host" = router(bij ons voorbeeld); "Domain" = inet ( bij ons voorbeeld). Host- en domain naam zijn bij de setup zelf ingegeven. Kijk naar de instellingen van de router deze moeten zeker juist zijn anders zal windows geen connectie kunnen aangaan met de router.
En voeg een DNS server toe die is voor telenet gebruikers de eerste DNS-server nl.: 195.130.132.17

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/elckerlyc/img/tcpip3.jpg

------------------------------------------------------------------------------

Wie kan mij helpen?

(Plaatjes zijn niet zo duidelijk)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2002 13:07 . Reden: Een excuus voor de plaatjes ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zal genoeg over te vinden zijn in de search lijkt me. gebruik die eerst es voordat je hier je vraag post aub

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
gewoon bij je tcpip instellingen van je netwerkkaart :? :)

rechtermuisknop op netwerklocaties, en dan eigenschappen, daar de netwerkkaart selecteren, ook eingenschappen en dan gewoon instellen :? :?

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 06 november 2002 @ 13:09:
Zal genoeg over te vinden zijn in de search lijkt me. gebruik die eerst es voordat je hier je vraag post aub
Ok waarop moet ik zoeken dan vriend?
Moraalridder..

Wie kan me wel helpen?

Verwijderd

Topicstarter
veldmuis schreef op 06 november 2002 @ 13:09:
gewoon bij je tcpip instellingen van je netwerkkaart :? :)

rechtermuisknop op netwerklocaties, en dan eigenschappen, daar de netwerkkaart selecteren, ook eingenschappen en dan gewoon instellen :? :?
Nou ging dat maar gewoon!!
Xp is zo anders je kan meer instellingen invullen als bij ME.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gebruik anders de dhcp uit freescom, maar idd er is hier echt genoeg over te vinden, en slechts enkele kliks hiervandaan ;)

de search en faq's dus ;)

edit:
in xp heb je echt geen andere settings nodig die in 9x ook zitten

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb lopen zoeken maar kan niets vinden hoor.. Kom dan maar met een goede link voordat iets beweert!!

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je gebruikt nog steeds FreeSCO.
Daar heb je de DHCP-server aan gezet (lokaal = S).
Vervolgens zet je in XP alles op automatisch en laat ook je gateway ongemoeid.

Gebruik het al maanden zo, zonder problemen!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zeg meneer HenkieSpankie, dit is niet hoe we ons hier gedragen!! :( |:(
Dit is gewoon basic werk, en als dat al te moeilijk is zou ik anders maar eens op beginnersweb gaan rondstruinen ofzo.

Dat je te beroerd bent om zelf te zoeken en FAQ te lezen is tot daaraan toe, maar die toon bevalt me voor geen meter.

offtopic:
Ekerns is weer eens te goed voor de wereld met een partij leesvoer waar je een week mee bezig bent ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.