Toon posts:

[XP-2000] Netwerk heeft prima gewerkt tot op heden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds een korte tijd heb ik thuis een netwerkje liggen, met een pc die het internet deelt (@Home) en dan een client. Gewoon verbonden met een crosslink kabel en heb via XP alles prima ingesteld. De netwerkkaart van de host heb ik 192.168.0.1 en dan natuurlijk als client 192.168.0.2. Subnetmask is natuurlijk 255.255.255.0

De afgelopen weken heeft het netwerk prima gewerkt maar sinds een korte tijd werkt het allemaal in 1 x niet meer. De host ziet de client niet meer en dus kan ik ook niet meer internetten op de client pc.

Een huisgenoot heeft echter wel Kazaa Light geinstalleerd gehad op de host en heeft wat drivers van het moederbord ge-update. Ik weet dus niet of het hier aan zou kunnen liggen of dat de kabels op een of andere rare manier niet meer goed functioneren.

Heeft iemand een idee waar het eventueel aan zou kunnen liggen? Ikzelf heb maar middelmatig verstand van netwerk/internetdelen dus ik kan zelf niet met een oplossing komen.

Ik heb echter wel Kazaa light eraf geknikkerd omdat dit prog misschien wel zat te kloten met een firewall ofzoiets dergelijks.

Alvast bedankt! ;)

Mazzzel

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kan je pingen?
als dat niet gaat -> kabel/drivers/nic checken, en tcp/ip opnieuw installeren

als dat wel gaat -> wizard internetdelen oid opnieuw draaien

Verwijderd

Topicstarter
Pingen werkt wel, tenminste voor het IP adres 192.168.0.1. Maar dan niet voor 192.168.0.2, maar ik weet niet of dat de bedoeling is?

De wizard internetdelen heb ik al tweee keer uitgevoerd en die wordt ook succesvol voltooid maar toch zien de pc's elkaar niet en dus geen internet op de client.