Toon posts:

welke HD voor Acer Travelmate 330t

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn Travelmate 330t waar ik al jaren veel plezier van heb is helaas gevallen :(

Gelukkig is alleen mijn HD kapot.. Na ja, geluk bij een ongeluk dan maar...

Nou zit er een IBM Travelstar 6GN Hard Disk Drive in.. (4,8Gb ATA-4) Helaas is die niet meer verkrijgbaar :( :( :( :(

Nou is mijn vraag, weet iemand welke HD's ik er wel/of niet in kan stoppen en waar ik die dan kan krijgen.

Met vriendelijke groet, :*)

Pietertje...

Verwijderd

Welkom op GoT

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-09-2002)

Zoek eens op google of gebruik de search eens. Kijk ook eens sites van HD-fabrikanten. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, tja, daar ben ik al 2 dagen mee bezig.. :( Acer kan mij er geen info over geven (zelfs na 10 minuten met de Technische dienst IMD van hun aan de telefoon!!@#)

IBM zegt dat ik bij Acer moet zijn.
Ik heb van beide de Dealer nummers zelfs gebeld maar ze weten het niet...

Wat mij wel verteld is is dat in principe elke notebook hd zou moeten werken omdat het een universeel systeem is.. Kan dit kloppen ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het veiligst is om een HDD kleiner dan 32GB te nemen.
Zie ook OM FAQ - Mijn HDD wordt maar als 2/8/32GB herkend, terwijl die groter is?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, en sowieso kun je met die <32 GB toch nog problemen tegenkomen, omdat bij notebooks ook bios-limieten gelden.. Zie inderdaad die link die BalusC gaf.

Overigens, als je problemen tegenkomt met de herkenning, zal het wel op te lossen zijn via die diskmanager-programma's.. 't is even wat werk, maar daarna zul je er ook geen last meer van hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Owkeej, Nu bied een computerzaakje om de hoek hier een Hitachi 20Gb ATA-5 4.2kpm... Zou dit kunnen werken..
Ze zijn daar zo flauw om me 'm niet 'ffe te laten testen (hd'tje in bracket > Plop er in, Opstarten, Check in BIOS en kopen maar! ) Ik durf de gok (Toch 130 EUR) niet echt aan.. ....

Zou dit werken ?

Verwijderd

Topicstarter
Ow! Nog een update! IMD (Technische dienst ACER) bied mij via mail een 10 gig travelstar aan ter reparatie (240 EUR!!! Pffff... :( ) .. Zou dit betekenen dat hij groter dan 8.4 aankan? :) :) Maak mij blij!

Dit is het mailtje van IMD

//quote

Geachte heer/mevrouw,

Hiermee doe ik u de prijsopgave toekomen van het (de) door u aangevraagde
part(s).

Partnummer Omschrijving Prijs
Levertijd
56.02A75.041 DRIVE.HDD.9.5mm.10GB.IBM EUR 240,94 1-2 weken

Voor orders onder de EUR75,- brengen wij EUR24,- order- en verzendkosten in
rekening. Genoemde bedragen zijn excl. BTW.

U gaat akkoord met deze prijsopgave door een reply te geven op dit
mailbericht, waarin u ook uw adresgegevens dient te vermelden. Dit om de
bestelling zo spoedig mogelijk te kunnen behandelen. Na ontvangst van uw
akkoord zullen wij overgaan tot het bestellen en leveren van het door u
aangevraagde part(s). Na uitlevering ontvangt u van ons automatisch een
factuur, wij verzoeken u gebruik te maken van de betaalwijze zoals vermeld
op deze factuur.

Met vriendelijke groet,
Dave Veenhuizen

Salesdesk Spareparts

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Pieter Withaar [mailto:p.withaar@home.nl]
Verzonden: woensdag 6 november 2002 13:06
Aan: parts@imd.nl
Onderwerp: HD voor Travelmate 330T

Goedemiddag,

Ik heb al een aantal jaren met plezier een Acer Travelmate 330t.
Helaas heeft onlans de harde schijf het begeven. Er zit een IBM Travelstar
6GN in. Ik ben op zoek naar een vervanger (die nog wel te verkrijgen is op
de markt).

Mijn vraag is welke harde schijven geschikt zijn voor de Travelmate 330t.
Kunt u mij hier een overzicht van geven?

Met vriendelijke groet,

Pieter Withaar

//quote

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

IMD? Bedoel je niet IBM? laat maar

Anyway, ik zou het gewoon proberen. Als het niet werkt, dan kun je hem alsnog inruilen. Daar heb je wettelijk gezien degelijk wel recht op, mits je de schijf normaal behandelt uiteraard ;)

En verder, wil je aub het edit-knopje Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten? Dat kan hier namelijk irritatie opwekken. Zie ook de FAQ Forumgedrag :) oké, je hebt het al gevonden

Edit: ik heb het mailtje gelezen en ja, dat zou inderdaad heel goed kunnen betekenen dat hij wel HDD's >8.4GB pikt :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 06 november 2002 @ 15:09:En verder, wil je aub het edit-knopje gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten? Dat kan hier namelijk irritatie opwekken. Zie ook de FAQ Forumgedrag oké, je hebt het al gevonden
sorry, ik ga er op letten..

Het probleem met de zaak hier op de hoek is dat ze die wet behoorlijk aan hun laars lappen.. Als ik 'm koop en hij werkt niet kan ik fluiten naar m'n centen... Helaas... Zo zijn ze blijkbaar hier in Deventer... 8)7 :(
Pagina: 1