adsl modem niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
ik heb een mxstream adsl basic abonnement.
en nou ben ik net verhuist en wilde ik gister ff me modem aansluiten (alcatel geval)
maar nou gaat heel dat ding niet meer aan....

heb de tel ljin en de netwerk kabel eruit getrokken en alleen de adapter aangesloten maar het power lichtje gaat niet branden...

maar nou had ik ook geen flauw id hoeveel volt erop dat ding moest (heb hele berg adapters) dus heb ik zo'n universeel ding gepakt en de stroom langzaam opgevoerd tot 9 volt maar bij geen een mogelijk ging dat ***** lichtje branden :?

iemand enig id wat je hier aan kunt doen??? of welke adapter er officieel op hoort????

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
* veldmuis rent naar beneden
* veldmuis kijkt op adapter: 9v - 1000mA
* veldmuis rent naar boven
* veldmuis tikt post
* veldmuis klikt op verstuur bericht

:+

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
9 volt....hmmmm en nog geen lichtje..... ***

iemand enig id hoe zo'n ding kapot kan gaan en waar je naar moet kijken als je hem weer aan de gang wilt kijken????

heb namelijk geen zin om dat ding naar kpn of planet op te sturen...duurt weer 3 maanden en ze laten je dan wel je abbo kosten doorbetalen....

((ps:tnx voor het rennen veldmuis ;) ))))

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
intuliegend schreef op 06 november 2002 @ 12:33:
9 volt....hmmmm en nog geen lichtje..... ***
let erop dat ie dus ook 1 A nodig heeft.
't is btw niet slim geweest om die adapters door elkaar te gooien; voor hetzelfde geld heb je hem nu opgeblazen.
(En dat wordt echt niet onder de garantie vergoed hoor...)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
idd. Waarom bewaren mensen toch niet gewoon adapters BIJ de bijbehorende apperatuur? Iets wat ik nooit begrepen heb.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Cutebritney schreef op 06 november 2002 @ 13:12:
[...]

let erop dat ie dus ook 1 A nodig heeft.
lijkt er idd op dat ie gewoon niet genoeg kan leveren :)
't is een vrij grote adapter die je moet hebben, succes met zoeken :P

btw, soms zijn de + en de - anders bij adapters, het kan wissel- of gelijkspanning zijn, dus zomaar proberen is vrij link :o

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
veldmuis schreef op 06 november 2002 @ 13:18:
[...]
lijkt er idd op dat ie gewoon niet genoeg kan leveren :)
't is een vrij grote adapter die je moet hebben, succes met zoeken :P

btw, soms zijn de + en de - anders bij adapters, het kan wissel- of gelijkspanning zijn, dus zomaar proberen is vrij link :o
hm had ik waarschijnlijk beter eerst hier ff kunnen opsten in plaats van te gaan klooien, maarja wilde nou eenmaal snel i-netten (totaal verslaafd }) )

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De polariteit omdraaien kán link zijn, maar is het meestal niet.. Er zit waarschijnlijk een simpele beveiliging in de modem (hopen we)..

Dus ja, ff het stekkertje omdraaien, of schakelaartje om kan helpen..

Expanding the inexpandable

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 18:26
Heb je wel gekeken of de binnen of de buitenkkant de plus moet zijn?

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
nope, had eigelijk ook wel gedacht dat dat nie uit zou maken.....beveiliging daarvoor lijkt me toch niet teveel gevraagt voor zo'n duur ding (toen ik het kocht was het nog duur)

niet te hopen dat ik hem echt gesloopt heb....

Pagina: 1