Probleem met een MaXtor onder Win2000 Server

Pagina: 1
Acties:

• LaMoS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 12:41
Ja, ik draai een windows 2000 Server waarin ik er een Maxtor 7200 toere 120 Gig heb bijgestoken. (modelnummer zal ik wel opzoeken als ik thuis ben :) Als ik onder de Administration tools die drive probeer klaar te maken, krijgt windows em niet geformatteerd, zegt dat ik moet rebooten, omdat die drive niet enabled is??

thx

ow, drive hangt op 2nd ide channel als master helemaal alleen :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

Ziet je BIOS de schijf wel? En draai je SP3 op die server?

• nextware
  • Laatst online: 18:46
Ondersteunt je mainboard die grootte van je HD wel ??
Er zijn namelijk moederborden, vooral de verouderde, die bepaalde schijven met een capaciteit niet meer herkennen.. of een kleinere grootte aangeven..

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
nextware schreef op 06 november 2002 @ 13:20:
Ondersteunt je mainboard die grootte van je HD wel ??
Er zijn namelijk moederborden, vooral de verouderde, die bepaalde schijven met een capaciteit niet meer herkennen.. of een kleinere grootte aangeven..
volgens mij moet 2000 dit probleem zelf oplossen en heeft het niets meer met de bios te maken, hoe groot de schijf ook is, ik heb dit zelf ook gehad met een oud tulip moederbord (pII 350) die ging tot 8gb disk ondersteuning, er hangt nu op dit moment een 80gb in die ik helemaal (goed) kan gebruiken

• LaMoS
  • Laatst online: 16-07 12:41
Bon, tis opgelost. De drive stond blijkbaar bij Win2000 te boek als dynamic disk (whatever dat ook moge zijn), maar de ander schijf stond als basic disk.
dynamic --> basic en alles werkt ^_^

bedankt