Beste luitjes, nou maak ik weer ns wat mee zeg!
Het zit als volgt...ik zit hier op school, en daar hebben we gewoon dingen geshared staan. Één of andere grappenmaker heeft een bin bestand gerenamed naar lpt1. Hier kan je dan helemaal nix meer mee. Niet renamen, niet deleten en nog geen eens kopieren! Als je een FAT filesystem hebt lijkt het me wel makkelijk om dit op te lossen, maar hoe zit het nou als je NTFS hebt?
gewoon naar de dosprompt gaan en daar kloten
heb ik hier ook zitten doen nadat me ftp was geinfecteerd door een l33cher
C:\>_
Nou heb ik hier toch nog een probleem met een FAT bak, opnieuw opgestart in DOS maar kan nix doen met het bestand. Ik krijg allemaal meldingen als: Access denied en File in use, terwijl er geen netwerk verbinding is en dergelijken
rechts klikken op bestand. dan naar security dan take ownership (NT4) anders naar advanced en dan bij owner vinke aanzetten bij Replace owner on subcontainers and object. Let wel je moet local administrator of Domain Admin zijn. En in het ergste geval wat ik meegemaakt heb kun je fijn de schijf formateren om het weg te krijgen.
[google=remove lpt1 file] geeft
Staat ook geregeld hier in de searchDEL \\.\c:\somedir\lpt1
offtopic:
Zie trouwens ook het WOS Policy over aangeven over welk OS je het hebt
Zie trouwens ook het WOS Policy over aangeven over welk OS je het hebt
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.
![]()