"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Misschien staat daar nog wat zinvols
Eventueel wil ik je over de email nog wel met specifieke dingen helpen hoor
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Als je ook maar een kleine beetje airflow hebt zit het al goed. IK heb er dus een zooi schuimrubber in hangen, temperatuur is zelfs gedaald, ik snap nog steeds niet waarom, maar goedfloppe schreef op 06 november 2002 @ 12:14:
Geluidsisolatie verkrijg je alleen door veel massa... dan noppenschuim kan eventuele resonaties voorkomen. Vandaar dat dat is geluidsstudio's wordt gebruikt om galm op de opnames te voorkomen... t zal vast wel wat helpen maar ik denk dat t meer warmte vasthoud dan geluid tegen houdt. Karton heeft weinig massa... helpt dus weinig.
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Mother, will they like this song?
Dat ging ook donders mooi
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Nou lijkt me duidelijk: je HD "ophangen" in die elastieken.TheLunatic schreef op 06 november 2002 @ 16:16:
Wat postbode elastieken ? Ik ben postbode dus elastiek genoeg maar wat kun je er mee betreffende geluidsdemping dan ?
Wel een beetje strak en stevig liefst, grote schommelingen zijn niet goed voor een HD
Verwijderd
NOPE,... Geluids isolatie verkrijg je het beste door een laag stilstaande lucht.floppe schreef op 06 november 2002 @ 12:14:
Geluidsisolatie verkrijg je alleen door veel massa... dan noppenschuim kan eventuele resonaties voorkomen. Vandaar dat dat is geluidsstudio's wordt gebruikt om galm op de opnames te voorkomen... t zal vast wel wat helpen maar ik denk dat t meer warmte vasthoudt dan geluid tegen houdt. Karton heeft weinig massa... helpt dus weinig.
Geluid is immers trinlling en wordt door bewegende luchtdeeltjes 'verplaatst' naar je oor.
Geluid plant zich beter en sneller voort in vaste stoffen dan in gas (en zelfs helemaal niet in vacuum).
Je hebt dus veel lucht en weinig massa nodig,.. maar de lucht moet niet kunnen bewegen,.. noppenschuim zit vol met kleine holtes waar lucht in zit die min of meer niet kan bewegen. Noppenschuim is dus bruikbaar voor isolatie. Maar stilstaande lucht verplaatst ook geen warmte en het zal dus ook warmer worden in je kast.
het zoeken van de schijf resoneert in je kast? trust me, als je m trillingsvrij ophangt scheelt het een hoop hoorsig69 schreef op 06 november 2002 @ 19:09:
Hmmm.. interessan allemaal. Over de postbodeelastieken: daar heb ik niet zo veel aan, aangezien het geen resonanties zijn die ik hoor maar het draaien en "zoeken" van de schijf (het is een oudje, dus vrij lawaaierig met dit soort dingen)
nee, (er resoneert NIETS, ik hoor alleen m'n HD draaien en "zoeken")het zoeken van de schijf resoneert in je kast? trust me, als je m trillingsvrij ophangt scheelt het een hoop hoor
Verwijderd
Zie hier: HDD in CD-Writer
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Nadenkertjefloppe schreef op 06 november 2002 @ 12:14:
Geluidsisolatie verkrijg je alleen door veel massa... dan noppenschuim kan eventuele resonaties voorkomen. Vandaar dat dat is geluidsstudio's wordt gebruikt om galm op de opnames te voorkomen... t zal vast wel wat helpen maar ik denk dat t meer warmte vasthoudt dan geluid tegen houdt. Karton heeft weinig massa... helpt dus weinig.
Vacuum laat geen geluid door en heeft geen helemaal geen massa.
dus er zal wel een tussenoplossing zijn.
Het gaat erom dat de demping afgestemd is op wat hij moet dempen.
zie bijv uitlaat, relatief licht maar toch behoorlijk effectief.
Michien vreemd vergelijk maar een afsluitweerdstand aan het eind van een coaxkabel doet precies hetzelfde is hij afwezig refllecteren alle singalen (trilingen) terug. als deze weerstand zich precies gelijk gedraag als de coax heb je geen refelecties
Nou is golfkarton niet echt afgestemd om die demping op te vangen vermoed ik
Zelf geloof ik wel in een zacht materiaaltje maar ja die warmte ..... je zal toch wat moeten compenseren
ik las iets over een rubberachtig iets in een computeblad en dan kan je hem precies in een 5 1/4 bay kwijt
die elastieken boven spreken me ook wel aan
iemand ander shad wel een topic over het feit dat die elstieken kunnen uitdrogen en je in je fans terecht kunnen komen
(je fans worden daar wel stil van)
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
al eens erover nagedacht waarom oordopjes van schuim zijnfloppe schreef op 06 november 2002 @ 12:14:
dude... wait... what...
dan moeten we ze maar van lood makenNoTo schreef op 06 november 2002 @ 20:37:
[...]
al eens erover nagedacht waarom oordopjes van schuim zijn
dat si nog kneedbaar ook . (wel stevig knijpen)
zo ff lakker een beetje "kane" KEIhard op m'n hoofd
... rain down on me ....... lekker nummer ..... maar zonder oordoppen
Het is een beetje het zelfde effect als zo'n klein draai-dingetjes met pling-plong geluidjes welk door een rol met puntjes te draaien de vinnen van een klein kammetje laten schieten en zo een (slaap/kinder) liedje maakt (verrek.... hoe hééét zo'n ding ook al weer) wat je nauwelijks hoort al je aan het kleine slingertje draait, maar zodra je het op een tafel/ruit zet hoor je em heel goed. Alleen is je harddisk hier het draai-dingetje welke je beter hoort zodra je em in je (ijzeren) kast schroeft.
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Fout. lucht is nog altijd de beste isolator, als het niet kan bewegen. Daarom ook piepschuim en noppenschuim, hierin zit de lucht vast. Alleen isoleerd het ook de warmte en dat kan hier niet de bedoeling zijn.floppe schreef op 06 november 2002 @ 12:14:
[/edit]
te laat