Ik heb een AMD Duron 600 gekocht, en die ene cooler van de oc-shop. De processor had ik eerst ff gewoon geprobeert op 600 mhz, en dat lukte. Toen wou ik hem gaan overklokken naar 900 mhz precies op de manier zoals dat was uitgelegd in Computer-totaal, dus L7, L4 enz. streepjes gezet en ook doorgekrast met een stanleymes. Toen zette ik het ding in me MSI Kit 7 pro, en toen begonnen 4 rode lampjes te branden. Ik heb het 4 keer over geprobeerd. Maar ik krijg steeds die 4 lampjes en dat betekend dat de processor of niet goed bevestigd is of beschadigd is, en hij zit wel goed vast. Hendeltje zit goed dicht enzo. Dus ik of ik heb me processor kapot gemaakt, of ik heb iets fout gedaan. Wie o wie kan mij helpen?
Verwijderd
Is je core niet gebroken toen je de cooler terugplaatste? Desnoods kun je altijd nog proberen die dingen weer normaal in te stellen. Heb je eerst wel gekeken of die van Computer totaal wel klopten (dus dat de 600MHz instelling ook zo stond afgebeeld als op jouw processor het geval was)
Verwijderd
je hebt iig iets doms gedaan als je de proc wilt unlocken dan doe je alleen de l1 streepjes verbinden ..... en je moet niet zomaar alles doorstrepen en /of verbinden , ga maar kijken bij tomshardware daar staan de exacte settings , voorzichtig dingen doorhalen en verbinden , hij zal niet kapot zijn denk ik alleen verkeerd ingesteld waardoor het mobo er niks mee kan
met een stanley mes ???
(stond dat in de ct, en waarom heb ik mijn ct eigenlijk nog niet ?)
dies dood denk ik, geef hem een mooie begrafenis
das echt maar een heel klein K&#$ ding dat je heel ondiep moet insnijden !
maar probeer voor de zekerheid ff of je niet ergens een ide-kabel hebt losgetrokken, mijn msi k7 is nogal pikkig op ide devices
als de ide kabel half-los zit of de voeding van de hd is niet aangesloten kom ik ook niet verder dan die 4 rooie lampies
(stond dat in de ct, en waarom heb ik mijn ct eigenlijk nog niet ?)
dies dood denk ik, geef hem een mooie begrafenis
das echt maar een heel klein K&#$ ding dat je heel ondiep moet insnijden !
maar probeer voor de zekerheid ff of je niet ergens een ide-kabel hebt losgetrokken, mijn msi k7 is nogal pikkig op ide devices
als de ide kabel half-los zit of de voeding van de hd is niet aangesloten kom ik ook niet verder dan die 4 rooie lampies
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Hoe wil jij multiplier overclocken op een MSI KT7 Pro? Dat kan helemaal niet! Geen dipswisches!
ALs het toch kan laat t me ff weten, ik heb er ook een
ALs het toch kan laat t me ff weten, ik heb er ook een
dark, je zit een beetje fout
door de l1 bruggen verbinden, waarna je op bepaalde mobo's de jumper instellingen kunt veranderen. echter de MSI-k7t valt daar niet onder en werkt dat dus niet
je kunt echter ook met de L4,7 bruggen zelf de mp insteller door ze te verbinden of verbreken. echter dat verbreken moet *HEEL* voorzichtig gebeuren
door de l1 bruggen verbinden, waarna je op bepaalde mobo's de jumper instellingen kunt veranderen. echter de MSI-k7t valt daar niet onder en werkt dat dus niet
je kunt echter ook met de L4,7 bruggen zelf de mp insteller door ze te verbinden of verbreken. echter dat verbreken moet *HEEL* voorzichtig gebeuren
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
kosmonova, tuurlijk kan het wel.
moet je alleen wel handig zijn met een soldeer bout,
als je nog 1 maandje geduld hebt:
Dan is mijn zelf ingestelde "das een duur ding, dus met je fikken vanaf blijven" periode afgelopen. En ga ik proberen handmatig wat jumperopties toe te voegen aan m'n msi'tje
moet je alleen wel handig zijn met een soldeer bout,
als je nog 1 maandje geduld hebt:
Dan is mijn zelf ingestelde "das een duur ding, dus met je fikken vanaf blijven" periode afgelopen. En ga ik proberen handmatig wat jumperopties toe te voegen aan m'n msi'tje
Ik heb het met een black&decker gedaan
werkt prima maar wel veel geluk gehad.....Maar je hoeft je L1 niet te verbinden als je de multiplier op de CPU veranderd!
Komt allemaal niet zo nouw, als je maar een beetje voorzichtig te werk gaat molesteer je echt bijna niks volgens mij.
Divide and conquer.
Verwijderd
Hee hallo, ik heb hier een msi 6330 (k7t pro) ook met een duron staan.. Orgineel is deze 600 maar draait nu op 750. Je moet trouwens de L3 L4 en L6 bruggen hebben.. De L7 is voor je voltage.
Bij mij wilde alleen maar, naar wat vijlen (daar ben je trouwens toch een tijd mee bezig als je het voorzichtig doet) de 600 en 750 mhz werken. De 650 en 700 deden dus niks.
Ik ben wel aan het proberen om de multiplier nog hoger te krijgen. Die tabellen van Tom werken bij mij dus niet.
Maar het kan dus wel makkelijk.
Ik zou eerst de 750 proberen. is namelijk L3 en L6 de twee middelste verbonden, bij de L4 juist de twee buitenste verbonden.
Bij mij wilde alleen maar, naar wat vijlen (daar ben je trouwens toch een tijd mee bezig als je het voorzichtig doet) de 600 en 750 mhz werken. De 650 en 700 deden dus niks.
Ik ben wel aan het proberen om de multiplier nog hoger te krijgen. Die tabellen van Tom werken bij mij dus niet.
Maar het kan dus wel makkelijk.
Ik zou eerst de 750 proberen. is namelijk L3 en L6 de twee middelste verbonden, bij de L4 juist de twee buitenste verbonden.
Verwijderd
Nog even wat aanvulling
http://members.nbci.com/candjac/duronocpg2.htm
Hier een kort stukje er van:
**An MSI 6330 mobo oc'd by manipulating bridges only would not boot until the L1 bridges were opened, indicating the
mobo had been interfering with the BP_FID bridges' settings, which was cleared by opening the L1 bridges. Have no idea of
the nature of the interference.
This experience also clearly confirms that open L1 bridges do not lock the FSB Multiplier, but simply prevent the mobo from
over-riding or affecting other signals on the BP_FID signal busses.
---
Dus zelf straks even weer proberen. L1 doorhalen en dan voor de 900 of 950
http://members.nbci.com/candjac/duronocpg2.htm
Hier een kort stukje er van:
**An MSI 6330 mobo oc'd by manipulating bridges only would not boot until the L1 bridges were opened, indicating the
mobo had been interfering with the BP_FID bridges' settings, which was cleared by opening the L1 bridges. Have no idea of
the nature of the interference.
This experience also clearly confirms that open L1 bridges do not lock the FSB Multiplier, but simply prevent the mobo from
over-riding or affecting other signals on the BP_FID signal busses.
---
Dus zelf straks even weer proberen. L1 doorhalen en dan voor de 900 of 950
Verwijderd
Hey
wat zijn jullie voor mensen.........een duron unlocken met een stanly mes........yeah sure......pak een zaag en zaag door je duron als je hem kapot wil hebben............nooit gehoord van een hb potlood..DAT IS OVERAL BEKEND!.......als je het niet zeker weet kijk je toch eerste ff hier....en wat heb je aan een unlockte duron op een msi-k7t pro.........nix want hij heeft geen multiplier settings voor de zoveelste keer...........LEREN SOMMIGE MENSEN HET NU NOOIT!
Ray_NL
p.s kijk eerst hier op de site voor jezelf zit te klungelen
wat zijn jullie voor mensen.........een duron unlocken met een stanly mes........yeah sure......pak een zaag en zaag door je duron als je hem kapot wil hebben............nooit gehoord van een hb potlood..DAT IS OVERAL BEKEND!.......als je het niet zeker weet kijk je toch eerste ff hier....en wat heb je aan een unlockte duron op een msi-k7t pro.........nix want hij heeft geen multiplier settings voor de zoveelste keer...........LEREN SOMMIGE MENSEN HET NU NOOIT!
Ray_NL
p.s kijk eerst hier op de site voor jezelf zit te klungelen
Verwijderd
[inkopper modus]
Jij hebt scherpe potloden, als je daar een stukje metaal mee weg kan snijden....
[/inkopper modus]
Jij hebt scherpe potloden, als je daar een stukje metaal mee weg kan snijden....
[/inkopper modus]
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 14:31 schreef gharay29 het volgende:
Hey
Ray_NL
p.s kijk eerst hier op de site voor jezelf zit te klungelen[/quote]Lees eens het grote duronhack eens op t.net.. Je heb helemaal geen plank met mulitply nodig.. Je kunt het vanaf de processor doen..
Maar even op het probleem terug te komen.
- Heb je ook aan spanningtweaking gedaan.. Want die van mij wilde niet eens 750 halen met de standaart spanning.. Ik draai nu 850 1,75 volt
Hey
Ray_NL
p.s kijk eerst hier op de site voor jezelf zit te klungelen[/quote]Lees eens het grote duronhack eens op t.net.. Je heb helemaal geen plank met mulitply nodig.. Je kunt het vanaf de processor doen..
Maar even op het probleem terug te komen.
- Heb je ook aan spanningtweaking gedaan.. Want die van mij wilde niet eens 750 halen met de standaart spanning.. Ik draai nu 850 1,75 volt
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 14:31 schreef gharay29 het volgende:
Hey
Ray_NL
p.s kijk eerst hier op de site voor jezelf zit te klungelen[/quote]je beledigt mij!!!! tuurlijk kan het!!! zeur niet zo....
---------
Duron 600@1002 1.85V , Chaintech 7AJA
Hey
Ray_NL
p.s kijk eerst hier op de site voor jezelf zit te klungelen[/quote]je beledigt mij!!!! tuurlijk kan het!!! zeur niet zo....
---------
Duron 600@1002 1.85V , Chaintech 7AJA
Verwijderd
Zeg, [KGB]Beria, bedoel jij met je Black & Decker nu een dremel? Of heb je het met een boor gedaan ofzo?
Ik wil dit nl. wel graag weten aangezien het met Stanleymes tot nu toe alleen nog maar bij de 1e L3-brug was gelukt om hem kapot te krijgen.
En Halon 1202... Welk soort vijltje is dat dan, waarmee jij die bruggen door had gekregen?
Ik wil dit nl. wel graag weten aangezien het met Stanleymes tot nu toe alleen nog maar bij de 1e L3-brug was gelukt om hem kapot te krijgen.
En Halon 1202... Welk soort vijltje is dat dan, waarmee jij die bruggen door had gekregen?
Verwijderd
Ik denk trouwens sowieso niet dat jouw CPU nu kapot is MrFuzzims, ik had eerst ook zo'n soort probleem. Het was telkens weer op te lossen door gewoon de bijgetekende verbindingen weg te gummen en de weggekraste verbindingen voor de zekerheid even over te tekenen met potlood. Als dat nog niet werkt kan je misschien nog proberen je BIOS een keer te resetten. Bij mij wil hij nl. ook niet opstarten als voltage of FSB in de BIOS te hoog staan.
Omdat ik de 1e L6-brug niet kapot kreeg, besloot ik de W1-pin aan de onderkant maar af te dekken met nagellak. Ik dacht zo de multiplier op 6,5 ipv 6 te hebben aangezien ik ook de 1e L3-brug kapot had gekregen en die daarnaast erbij getekend had. Maar toen is mijn processor dus echt kapot gegaan.
Nu is het koelblok 10 seconden nadat ik hem aan heb gezet al zo warm dat ik er blaren aan overhoud als ik hem aanraak!!!
Uiteraard heb ik ondertussen alweer een nieuwe gekocht en ga ik het daarmee opnieuw proberen.
Omdat ik de 1e L6-brug niet kapot kreeg, besloot ik de W1-pin aan de onderkant maar af te dekken met nagellak. Ik dacht zo de multiplier op 6,5 ipv 6 te hebben aangezien ik ook de 1e L3-brug kapot had gekregen en die daarnaast erbij getekend had. Maar toen is mijn processor dus echt kapot gegaan.
Nu is het koelblok 10 seconden nadat ik hem aan heb gezet al zo warm dat ik er blaren aan overhoud als ik hem aanraak!!!
Uiteraard heb ik ondertussen alweer een nieuwe gekocht en ga ik het daarmee opnieuw proberen.
heuveltje: ik kan je uit ervaring vertellen dat van die jumpertjes toevoegen helemaal niet zo moeilijk is
Verwijderd
i stand corrected !! hij heeft gelijk , voor mensen met een asus of abit is het vrij makkelijk ... men neme een potlood en unlocked ..... en opklokken maar !!! maar mensen met in dit geval een msi ... die kunnen niet via mulitplier clocken ..... dus die moeten dmv streepjes trekken en doorhalen .... de proc zover krijgen dat ie door de cpu-id van het mobo als zijnde een andere processor word gezien .... nl multiplier ipv 6 = 8 , en voeding is ipv 1,6 of 1,5 volt 1,8 volt oid ..... dat is de enige optie voor die mensen en mijns inziens niet eens zo'n slechte , als het maar nauwkeurig gebeurt , maar toch raad ik jullie aan om gewoon asus of abit te kopen , ik heb ze allebei en het maakt geen RUK uit welk mobo verder komt en de asus heeft mijn voorkeur , standaard geen raid maar dat kan je zelf ff ombouwen ..... en op zo'n manier kan je eerst ff experimenteren hoe je proc het beste loopt .... en kan je later met betere koeling proberen nog harder te lopen bijvoorbeeld ... en dat kan op de manier van de msi niet ...... dus veel succes voor diegene die dit gaat proberen !
Check deze eens, ben ik ook mee geholpen !!
http://members.nbci.com/candjac/duronocpg1.htm
http://myhome.netsgo.com/wesleycrushr/Hardware/ovr000803a-1.htm
http://myhome.netsgo.com/wesleycrushr/Hardware/ovr000803a-2.htm
http://members.nbci.com/candjac/duronocpg1.htm
http://myhome.netsgo.com/wesleycrushr/Hardware/ovr000803a-1.htm
http://myhome.netsgo.com/wesleycrushr/Hardware/ovr000803a-2.htm
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En Halon 1202... Welk soort vijltje is dat dan, waarmee jij die bruggen door had gekregen?[/quote]Gewoon met een priem, ik weet het lekker primitief.. Maar ja als arme student ga ik geen geld uitgeven aan een dremel of iets dergelijks als het ook simpeler kan. En natuurlijk wel je priem bij blijven vijlen/slijpen zodat het puntje scherp blijft.
Je bent toch op z'n minst een minuut of 5 6 bezig per bruggetje als je het voorzichtig aanpakt.
Verder ben ik stikken tevreden met m'n msi. Draait vanaf begin steen stabiel. Ervaringen met ander borden heb ik persoonlijk niet, maar ik hoorde van vrienden dat ze problemen hadden met de asus, dit was dan wel weer een van de eerste die er te krijgen waren.
Nou succes aan iedereen verder die er mee aan de slag gaat.
Je bent toch op z'n minst een minuut of 5 6 bezig per bruggetje als je het voorzichtig aanpakt.
Verder ben ik stikken tevreden met m'n msi. Draait vanaf begin steen stabiel. Ervaringen met ander borden heb ik persoonlijk niet, maar ik hoorde van vrienden dat ze problemen hadden met de asus, dit was dan wel weer een van de eerste die er te krijgen waren.
Nou succes aan iedereen verder die er mee aan de slag gaat.
Verwijderd
tnx Halon 1202, ik was inderdaad ook niet van plan dure spullen ervoor te gaan kopen, maar op dat bijvijlen was ik nog niet gekomen.
Hoe check jij trouwens of ze ook echt kapot zijn? Want je kan vaak de verbinding zelf al niet meer zien, terwijl hij nog wel contact maakt.
Hoe check jij trouwens of ze ook echt kapot zijn? Want je kan vaak de verbinding zelf al niet meer zien, terwijl hij nog wel contact maakt.
Verwijderd
Ik heb ook problemen gehad met de potloodstreepjes. Zeker 10 keer opnieuw geprobeerd met een 0,5 mm vulpotlood. Geen resultaat. Tot het stiftje op was, en ik een ander vulpotlood nam: meteen resultaat.
Als het niet lukt, kan de oorzaak dus liggen bij de potloodstiftjes. Sommige geleiden blijkbaar dus niet!
Als het niet lukt, kan de oorzaak dus liggen bij de potloodstiftjes. Sommige geleiden blijkbaar dus niet!
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>tnx Halon 1202, ik was inderdaad ook niet van plan dure spullen ervoor te gaan kopen, maar op dat bijvijlen was ik nog niet gekomen.
Hoe check jij trouwens of ze ook echt kapot zijn? Want je kan vaak de verbinding zelf al niet meer zien, terwijl hij nog wel contact maakt.[/quote]Alsje je proc een beetje schuin in het licht houdt dan weerspiegelt het bruggetje een beetje. Als je twee puntjes ziet met daar niks tussen ben je daarmee klaar.
Gewoon even oefenen en dan zie je vanzelf of je het goed doet.
Hoe check jij trouwens of ze ook echt kapot zijn? Want je kan vaak de verbinding zelf al niet meer zien, terwijl hij nog wel contact maakt.[/quote]Alsje je proc een beetje schuin in het licht houdt dan weerspiegelt het bruggetje een beetje. Als je twee puntjes ziet met daar niks tussen ben je daarmee klaar.
Gewoon even oefenen en dan zie je vanzelf of je het goed doet.
Pagina: 1