Toon posts:

[Geheugen] 2GB Reg 133 2x1GB van Compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb hier geheugen liggen met de volgende specificaties:

2Gb Reg 133 2x1GB PC133MHz Registered ECC SDRAM DIMM
Compaq artikelnr.: 201695-B21

Nu is mijn vraag of dit ook in een andere pc dan in een proliant server kan? De prijs van deze geheugenmoduletjes is namelijk vrij hoog dus ik wil eerst zeker weten of ze ook in mijn server thuis zouden passen alvorens ik ze aanschaf, het zou immers zonde zijn als ze alleen in een proliant server zouden kunnen.

Alvast bedankt voor de info :)

Owja, mijn moederbord thuis ondersteunt wel 2gb maar ondersteunt ie dan ook automatisch ecc? (pentium 2 mobo)

Alvast bedankt!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik denk dat jou mobochip max 256MB of 512 MB per reep ondersteunt. Dimms van 1GB gaat vrijwel zeker niet werken...

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Een Pentium 2 uitrusten met 2 GB aan RAM ?

Maar het zou moeten passen, al is het wel eventueel een probleem met ECC ondersteuning. Dit kan vershcillen van bord tot bord. EN heb je geen ECC ondersteuning om je moederbord zitten dan gaat het dus niet werken.

Tevens kan het ook nog zijn aangezien deze PC133 zijn deze ook alleen daarom willen werken (ik heb ooit eens zo'n geheugen reepje gehad die alleen op 133 Mhz wou werken). Maar deze repen zijn dus door compaq approved voor hun proliant servers dat wil niet meer dan dat zeggen dat compaq ze aanbeveelt voor hun proliant lijn. Dus ook te gebruiken in andere systemen (die PC133 Reg. ECC ondersteunen)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik daar achter ;)

Maar ik geloof dat er 3 membanken zijn en als het mobo 3gb aan geheugen ondersteunt dan kan hij toch ook 1gb per bank aan of denk ik nu verkeerd?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangt van de chipset af. Een PentiumII mobo met de 440BX chipset bijvoorbeeld ondersteunt wel ECC en registred reepjes, terwijl bijvoorbeeld een 440LX plank het niet ondersteunt.

Maar naast het ECC en Registred gebeuren moet de chipset ook zulke grote reepjes kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld de 440BX ondersteunt maximaal 128Mbit reepjes (overigens, er zijn ook PII mobo's die tot 256Mbit gaan, zoals de VIA plankjes), wat dus betekent dat het maximaal 256MB per slot kan hebben (16Mx8 doublesided). Dan is die 2GB van de Proliant véél te groot..

Hoeveel Mbit geheugen een chipset maximaal ondersteunt staat hier: http://users.erols.com/chare/chipsets.htm :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik denk dat er 4 banken zijn die 4 x 256 (doublesided) ondersteunen. Double of Single sided wil ook nog wel eens verschil maken in compatibiliteit...

Ik zou het gewoon testen dan weet je het gauw genoeg...

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt alleen tesamen :)
Pagina: 1