Toon posts:

Hoe weg bij KPN; Wie levert ADSL via telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb "ADSL" met "MXSTREAM" over mijn (2lijnen dus 4-nummerige) aansluiting bij de KPN. En ik kom hier via XS4ALL, mijn internet provider.

Afgelopen maand viel de druppel die de badkuip bij mij heeft doen overlopen:
de telefoonrekening. Let op, smul mee, rekening van

263 euro. dit is van 2 maanden kpn-telefoon. Maar ik betaal ook zo'n 50 euro aan Xs4all per maand, dus internet+telefonie kost mij de afgelopen 2 maanden in totaal 363 euro. Gemaakte gesprekskosten: 41,19 euro.
(Ik moet me telkens inhouden niet in hoofdletters te gaan typen. Maar dat bespaar ik jullie.)

Ik heb geen zin om mijn mening over die 320 euro te gaan vertellen, ik hoop
dat jullie dat ook niet doen, we kennen die natuurlijk allang. Ik weet dat KPN de abbonementskosten ineens van te voren is gaan innen en dat dit bij de 320 zit.

(Voor mensen die hier niet mee te maken hebben: dit kan je vergelijken met je huur die je maandelijks betaald, en dat de verhuurder ineens eist dat je alsnog een maand sleutelgeld moet betalen.)

Maar kortom ik ben kotsmisselijk van de kpn op 't moment en ik wil er vanaf, er zijn nog meer (a)dsl providers deze tijden en die zijn zo jong en vers dat ze het geld dat zij vragen voor hun diensten nog zien als iets waar iets voor geleverd moet worden.

Met andere woorden: providers die een beleid voeren en dus niet zoals de KPN:
-die hun handelen voornamelijk laten bepalen door waarmee ze denken weg te
komen.

Nu is mijn vraag: hoe kom ik het snelst bij die KPN weg, en bij welke provider zou ik het best via dezelfde telefoonverbinding adsl kunnen laten leveren?

Ik wil dus geen telefoon meer, maar de lijn alleen voor adsl gebruiken en dit niet van de KPN...

Ohja voor er weer een of andere wijze reuzekleuter opmerkt dat ik eerst maar eens moest gaan rondkijken voordat ik er hier mee kom, wil ik vast kwijt dat ik alleen de mensen die hier ervaring mee hebben, hun mening vraag. Dus dat ik liever niet mensen voor me laat denken, maar alleen diegene die hierover wat weten vraag, om mij te helpen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
voor adsl van bbned heb je afaik ook minimaal een belbasis abbo nodig
hoe het met versatel zit weet ik niet, die zou je eventjes moeten checken
mxstream/kpnadsl valt iig dus al af, en bbned voor zover ik weet ook :)

Verwijderd

AFAIK is KPN de enige aanbieder van telefoonlijnen waar ADSL overheen kan. OOK als je via BBned adsl hebt gaat het via een kpn-telefoonlijn.

dacht ik dus...

Verwijderd

Kabel is geen optie?

Verwijderd

Regel uit de voorwaarden voor het deelnemen aan de Cistron (via bbned) aanbieding voor hun MAXX abbonement:
"het betreft een aanvraag met linesharing. Indien u geen behoefte heeft aan linesharing, is het waarschijnlijk voordelig om toch deel te nemen de actie en het contract met KPN na portering van de lijn (NIET daarvoor, want dan kan levering niet meer plaatsvinden!) op te zeggen. "

onderaan deze pagina:
http://www.cistron.nl/node.php?id=272

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:53
Je kan kijken of er versatel leverbaar is. Daar kan je ook via bellen.

Ps voor adsl van BBned heb je alleen op het moment van aansluiten een kpn abbonement nodig, volgens mij. Bel/mail anders cistron ofzo ff.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:39:
Nu is mijn vraag: hoe kom ik het snelst bij die KPN weg, en bij welke provider zou ik het best via dezelfde telefoonverbinding adsl kunnen laten leveren?
BBned en BaByXL kunnen beiden ADSL leveren zonder telefonie. Welke van de 2 je moet hebben weet ik niet, maar ik zou je willen aanraden om vooral bij Cistron en bij Demon rond te gaan kijken, met eventueel nog XS4ALL als je PowerADSL het geld waard vindt.
Overstappen is op dit moment tijdrovend. Hoewel telco's door de OPTA verplicht zijn om een rechtstreekse overstap met minimale downtime mogelijk te maken (minimaal = uurtje) zal het momenteel toch eerder in de orde grootte van weken vallen omdat de procedures nog niet rond zijn overal.

Persoonlijk zou ik Cistron opbellen en zeggen dat ik een abo wilde, maar daarbij uitleggen dat de aanvraag bedoeld is voor het moment dat zij een overstap met minimale downtime kunnen regelen. Noem "telco-telco migratie" en ze weten wel wat je bedoelt. Dan kan je met wat geluk over een maandje overstappen met een uurtje downtime en minimale kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor de tips jongens hier kan ik mee verder...
Ik zal, als het zover is, even laten weten wat de precieze gang van zaken is
in dit geval...

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:00

rammes

koekebakker 1e klas

ik ken het gevoel, ik heb al 3 jaar geen tel lijn meer.. gewoon mobietje als ze me willen bellen en voor de rest chello dan maar iets minder snel (?) maar wel goedkoper!

Ik zou het doen!

Verwijderd

www.hsdi.nl (als het bij jou leverbaar is)

Verwijderd

doe eens even een postcodecheck op www.internetten.nl bij het knopje access providers.. daar zie je dus van alles wat.
wat denk ook wel aan te raden is: ADSL Fam. van Zonnet(maar dan moet je wel beschikking hebben over het Versatel netwerk)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:16
rammes schreef op 11 November 2002 @ 10:05:
ik ken het gevoel, ik heb al 3 jaar geen tel lijn meer.. gewoon mobietje als ze me willen bellen en voor de rest chello dan maar iets minder snel (?) maar wel goedkoper!
Chello is in de meeste gevallen sneller dan ADSL Basic.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23

Croga

The Unreasonable Man

Ikzelf heb ook onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om over te stappen.. Ik ben de non-service van Planet Internet ondertussen meer dan zat....

Het enige wat je echter OVERAL te horen krijgt is:
- BBNed kan pas gaan installeren als de lijn vrij is. Installatie duurt 3 tot 4 weken
- KPN moet de lijn vrij maken. Dit duurt minimaal 18 werkdagen (4 weken).

Dit betekend dus dat je 2 maanden zonder ADSL zit (minimaal) als je wilt overstappen.... En dan nog beweren "De Rechters" dat er concurentie is op dit gebied........

Ik zit er serieus over te denken om maar een jaartje Chello te nemen, óf zelfs een tweede telefoonlijn aan te laten leggen........

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Croga schreef op 11 november 2002 @ 10:19:
Ikzelf heb ook onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om over te stappen.. Ik ben de non-service van Planet Internet ondertussen meer dan zat....

Het enige wat je echter OVERAL te horen krijgt is:
- BBNed kan pas gaan installeren als de lijn vrij is. Installatie duurt 3 tot 4 weken
- KPN moet de lijn vrij maken. Dit duurt minimaal 18 werkdagen (4 weken).
Dat was tot kort geleden zo. Echter, de OPTA heeft een brief (OPTA/IBT/2002/203275) gestuurd naar de 9 in Nederland actieve DSL telco's en hun verteld dat het gedonder over moet zijn en dat ze vanaf 1 november van een telco-telco migratie 1 handeling moeten maken met minimale downtime.
Zoek anders maar even in nl.internet.dsl naar het kenmerk van de brief, dan vind je de relevante citaten wel.
Pagina: 1