Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] mal maken, maar wel materiaal

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
ik wil iets gaan modden van me pc, ik zeg niet wat, want ik heb het nog niet gezien hier, en ik wil origineel zijn :)
maar daarvoor moet ik wel een mal hebben om te kunnen gieten, maar die mal moet wel bestand zijn tegen een plexie-nagelakremover oplossing, of het actieve bestandsdeel daarvan.
zelf dacht ik aan rubber, dat lijkt me makkelijkst te verwerken, maar ben bang dat dat oplost, heeft iemand een idee welk materiaal anders? bvd

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hmm, ik heb denk ik een id van wat je gaat maken :)

Kzou zo niet weten wat je kan gebruiken

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het kan met rubber. Maar je moet ook weten welk soort rubber. 99% van de soorten kunnen er wel tegen.

Tijdens scheikunde ook een keer gedaan. Alleen heb ik niet het stomme id gehad om plexieglas te gieten. Geloof me, dat werkt niet.
En voor het geval je het als lijm gaat agebruiken gaat het prima.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

klei of sileconen misschien?

T60P Widescreen

Verwijderd

Nagellakremover is toch aceton?

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 06:53
Ik heb ook een flauw vermoeden :) Het actieve bestanddeel uit nagel lak remover (het gewone spul) is aceton. Best mooi spul als je iets op moet lossen maar kan wel irri zijn als je dat eigelijk niet wil :)
Gelukkig zit er in nagellak remover niet zo'n hoge concentratie aceton. Ik denk dat je met gewoon plastic (hetzelfde spul als waar het aceton spul in zat) een heel eind komt.

edit:

Ik denk dat als je een vorm in plexieglas (perspex) wil gaan maken je die beter dmv verwarming erin kan maken. Perspex gieten is best wel proffesioneel heb ik het idee, met oog op polijsten enz. Als je een mal hebt en daar met bv gips een afdruk van maakt kan je als je een warme plaat perspex hebt er met die afdruk een vorm in drukken.

[ Voor 0% gewijzigd door Brainwaste op 06-11-2002 11:49 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

maak je mal met het makkelijkste spul voor jou en bedek het daarna met wat aluminiumfolie.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
keej, ga ik binnenkort ff wat proberen, maarwelk vermoeden hebbenm jullie dan, wil ik wel eens weten, maarre rubber, waar kanik dat krijgen, in vloeibare vorm om een mal te maken, io apeldoorn

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

droupsnoet schreef op 06 november 2002 @ 11:47:
keej, ga ik binnenkort ff wat proberen, maarwelk vermoeden hebbenm jullie dan, wil ik wel eens weten, maarre rubber, waar kanik dat krijgen, in vloeibare vorm om een mal te maken, io apeldoorn
Tuincentrum, pak wat ficussen en tappen maar :p

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:32

Croga

The Unreasonable Man

Als je, overigens, plexiglas wil gaan gieten, kun je beter geen Aceton gebruiken.... Gebruik in plaats daarvan Trichlooretheen, dat lost het een heel stuk beter op, én het verdampt beter. Het resultaat zal zijn dat de oppervlakte sterkte van je plexi beter is.

Daarnaast: Als het eenmaal gegoten is, is het zeker geen plexiGLAS meer, maar plexiplasticmetvagemelkkleur. De enige manier om het weer doorzichtig te krijgen is inderdaad behoorlijk polijsten, en dat gaat niet zo makkelijk als met metaal.......

Dus mischien toch maar kijken of je het niet gewoon kunt "buigen" met warm plastic.....

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
mischien ook een idee, maar zoals de meeste wel doorhebben, ik wil me muis doorzichtig maken, en dat met een bestaande muis doen, zodat ik alles zo over kan zetten, please don't use my idea, i wanna be an origional

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
en btw, waar vind ik Trichlooretheen?

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Chloroform is dat toch? Niet makkelijk te krijgen... Kan je trouwens nokkie van gaan, werd gebruikt voor verdovingen, wordt gebruikt voor ontvoeringen... Ga maar gewoon voor aceton.

Ik heb wel ergens gezien dat iemand lexan in de oven legde om het te kunnen bewerken... Voor een monitor mod was dat... Kijk hierzo: http://www.designmethod.com/bling/ Geinige mod trouwens!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

ha, ik ga dit ook maken,, en dan zorg ik dat ik het sneller af heb dan jij >:) hehe nee hoor kiddin, wel cool id :) pics pics pics

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
hmm, moet ff kijken hoor $ is een beetje het prob, maar het lijkt me op zich gewoon lachen

• tie-rep
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

vacuumvormen moet je doen :)

dun plaatje plexi, positieve mal en daaronder vacuum trekken.

Omdat je waarschijnlijk niet zo'n machine hebt, zou ik eerder voor een oven/verfstripper gaan.

positieve mal maken, plaatje plexi erop leggen, rustig verwarmen totdat het plexi er langzaam overheen zakt.
Dat gieten kan je vergeten en als je het perse wil, neem dan epoxy!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
hmm, idd, goed idee de brander, mesen, ik bedankt jullie allemaal voor deze hartverwarmende reacties ! jullie zijn super ! :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

tie-rep schreef op 06 november 2002 @ 13:13:
vacuumvormen moet je doen :)

dun plaatje plexi, positieve mal en daaronder vacuum trekken.

Omdat je waarschijnlijk niet zo'n machine hebt, zou ik eerder voor een oven/verfstripper gaan.

positieve mal maken, plaatje plexi erop leggen, rustig verwarmen totdat het plexi er langzaam overheen zakt.
Dat gieten kan je vergeten en als je het perse wil, neem dan epoxy!
Zou je dit niet bij een school voor industrieel design oid kunnen laten doen?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Vroeger ben ik is bij een man geweest die had een berg gemaakt voor zijn treintjes van glasvezel achtig materiaal,
je kon het prima verven alleen is het niet zo mooi glad, misschien als je het schuurd?.

Zelf wil ik ook een soort gelijk project doen, alleen lijkt hout (mdf) mij de
beste oplossing. (goedkoop, makkelijk in vorm te krijgen). Alleen het gewicht :?

[ Voor 0% gewijzigd door avon op 06-11-2002 14:29 . Reden: oho ja wel even de typo's in de gaten houden ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
het moet doorzichtig zijn, ik wil mijn standaart logitech drieknops door zichtig maken
en dit om te beginnen als het lukt wil ik meer proberen, bijv een draadloze muis mety scrollwheel en een toetsenbord

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

neem alsjeblieft GEEEN plexiglas, pak epoxy, (doorzicht5ige versie), dat is gemaakt om te gieten...

Electronics development

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
en waar kan ik epoxy halen, ik weet vervelend ben ik, maar waar, hoe heet het en hoeduur is het ongeveer

Verwijderd

Kost nog best wel wat geld, gebruik gewoon fff google om te zoeken naar een shop in de buurt... M'n vader heeft ooit met giethars, vloeibaar rubber en siliconenhars gewerkt.. erg leuk spul.. maar kijk uit voor de dampen...

• tie-rep
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

droupsnoet schreef op 06 november 2002 @ 16:11:
en waar kan ik epoxy halen, ik weet vervelend ben ik, maar waar, hoe heet het en hoeduur is het ongeveer
bij watersportzaken, goede DHZ zaken (waarschijnlijk niet in een bouwmarkt), automaterialenhandel, http://www.ru58.nl/lijmen.htm, etc.

Gebruik wel goede matten (dwz geweven, maar niet te grof). Wat je vaak in reparatiesetjes ('polysterplamuur') ziet is een glasmatje wat niet geweven is, maar eruit ziet als een filter voor een afzuigkap (snap je het? :) )

Verwijderd

tie-rep schreef op 06 november 2002 @ 17:27:
[...]

bij watersportzaken, goede DHZ zaken (waarschijnlijk niet in een bouwmarkt), automaterialenhandel, http://www.ru58.nl/lijmen.htm, etc.

Gebruik wel goede matten (dwz geweven, maar niet te grof). Wat je vaak in reparatiesetjes ('polysterplamuur') ziet is een glasmatje wat niet geweven is, maar eruit ziet als een filter voor een afzuigkap (snap je het? :) )
Ehh.. waar jij het nu over hebt is heel wat anders... als je kunstof wilt gieten heb je helemaal geen glasvezel matten nodig... die worden namelijk veel voor watersport gebruikt.. polyester.. we hebben het hier over kunsthars/epoxy (2 componenten)

Verwijderd

Owja.. heb hier een tijdje geleden ook wat meer info over gevonden:

[rml][ CM] CD-rom laatje van plexi maken.[/rml]/

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
kijk, dat zijn goeie links, ff vlug gekeken, maar zit geloof ik in belgie, nou ja, als ie over de grens levert no problem

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
tjikies, dat spul is wel behoorlijk duur, en dat alleen maar voor een muis, hmm, gewoon maar wat dingen proberen denk ik

Pagina: 1