Toon posts:

Freesco en FTP perikelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn internet connectie is gedeeld mbv Freesco. Achter mijn freesco bak heb ik 2 bakken lopen waarop een ftp server draait. De poorten naar deze systemen zijn geforward en connecten met de ftp servers is geen probleem.

Ik kan echter geen dirlist opvragen. Met of zonder passive mode, beide manieren leveren een time out!

Mis ik hier iets?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:32:
Mijn internet connectie is gedeeld mbv Freesco. Achter mijn freesco bak heb ik 2 bakken lopen waarop een ftp server draait. De poorten naar deze systemen zijn geforward en connecten met de ftp servers is geen probleem.

Ik kan echter geen dirlist opvragen. Met of zonder passive mode, beide manieren leveren een time out!

Mis ik hier iets?
hoe test je die poortmap ;)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
je zou een melding moeten krijgen als iets van "entering passive mode (getal,getal,getal,getal,getal,getal)

de 1e 4 zijn het ip adres, de laatste 2 zijn de poortnummers, heb je die geforward? :)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens -> heel simpel: ik connect met de FTP op die poort en het werkt (tot de dirlist dan).. je kunt natuurlijk ook de poort telnetten

Veldmuis: ga ik proberen!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:39:
Erkens -> heel simpel: ik connect met de FTP op die poort en het werkt (tot de dirlist dan).. je kunt natuurlijk ook de poort telnetten

Veldmuis: ga ik proberen!
a ha, dus vanaf een andere internet connectie?

is die internet connectie ook freesco? zo ja dan kan je problemen krijgen omdat die standaard alleen poort 21 ziet als ftp

Verwijderd

Topicstarter
Veldmuis: hoe moet ik die poorten forwareden?

Ik zie hier xxx.xxx.xxx.xxx,4,29 staan... moet ik poort 4 en 29 extern forwarden naar het interne ip adres op dezelfde poort?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:41:

Ik zie hier xxx.xxx.xxx.xxx,4,29 staan... moet ik poort 4 en 29 extern forwarden naar het interne ip adres op dezelfde poort?
yups :)

hoe het moet; zie de NOS faq, maar ik neem aan dat je dat al voor elkaar hebt ;)

heb je forwarden btw wel aangezet in de kernel, geloof dat je dat bij freesco apart moet doen (iets van echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/nogwat) :)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens, ik ziet hier op een directe connectie, dat is gelukkig geen probleem!

Verwijderd

Topicstarter
Forwarden staat idd ingeschakeld. ga ff proberen... brb!

Verwijderd

Topicstarter
Ok geprobeerd, maar het werkt niet.
Probleem: iedere keer als ik wil connecten verandert de tweede poort... dus 4,29 4,32, 4,34, 4,36 etc...

Is dit ook een instelling?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

die tweede poort is de local poort als ik me niet vergis

offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button, en dat is niet voor niets:Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif;)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 08:13
als je wil ftp-en met freesco, zal je in je setup aan moeten geven dat de extra modules geladen moeten worden.

Ook voldoet ALLEEN een forward naar localip:21 al om het werkend te krijgen.

Maar kijk maar eens naar die module (setup --> optie 13)

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Topicstarter
Ik d8 slim te zijn, heb ik dus de poort die die de volgende keer zou vragen al geforward maar dat is het dus niet!

Erkens -> OK

Dussuh ik zoek nog steeds naar oplossingen :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

welke poort heb je geforward?
en waarnaar toe?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
Omdat je achter een firewall zit, moet de client*(&$#HJ<FN --> Oops, lezen is ook een vak. En ik zal gelijk even Smiley uitloggen, dit was nl _rld / martin.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CV_SmileY schreef op 06 november 2002 @ 12:01:
Omdat je achter een firewall zit, moet de client PASV FTP gebruiken. Klaar! ;)
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:32:
Met of zonder passive mode, beide manieren leveren een time out!
lezen is ook een vak apart ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo inelkaar:
op 192.168.0.100:21 draait ProFTPD (Linux)
op mijn Freesco bak is een port forwarding TCP 217.120.xxx.xxx:5004 -> 192.168.0.100:21 gemaakt. Tevens heb ik poort 4 op die manier geforward.

Het gekke is dat voor de rest van de port forwardings alles werkt, behalve mijn 2 ftp servers (er is nog een vergelijkbare op een win2k bak geinstalleerd)... dus vnc, mysql, apache etc etc werkt gewoon!

Verwijderd

Je moet de passive ports ook nog redirecten naar je ftp server in je lan. Stel die passive range in je ftp server in op bv. 10000-10100 en forward dan ook die porten naar je ftp server.

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee waar ik dat in ProFTP instel?

Ik krijg zo het idee dat het probleem bij Freesco ligt, aangezien mijn Windows FTP het ook niet (meer!) doet...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ftp bestaat uit: ftp en ftp-data
meestal : poort 21 en 20

als je gaat mappen is het verstandig om de externe poort en interne poort gelijk te houden, dus niet poort 5000 naar 21 mappen

btw de ftp-data poort, zit meestal 1 onder de normale ftp-poort
en als je gaat mappen, kun je geen pasv meer gebruiken...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Jimbolino schreef op 06 november 2002 @ 16:01:en als je gaat mappen, kun je geen pasv meer gebruiken...
Jawel, de poorten daarvoor moet je ook instellen en doormappen.
Ik heb er gelukkig geen last van,'in mijn router zit een setting voor passive ftp, werkt perfect.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jimbolino schreef op 06 november 2002 @ 16:01:
als je gaat mappen is het verstandig om de externe poort en interne poort gelijk te houden, dus niet poort 5000 naar 21 mappen
dit hoeft niet, zelf heb ik intern mijn ftp op 21 en die is via mijn router beschikbaar met "enkel" poort 2121 ;)
passive mode of niet, het werkt gewoon, dat is ook met freesco, dus eigenlijk denk ik dat het probleem bij de ftp server zit en anders bij de client

• Hmmbob
HALLO, ik heb de oplossing al gegeven!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

If you have 16+Mb RAM or have swap enabled, some extra modules/programs
can be loaded. These include modem monitor and ile. (command history)

het werkt zonder ook ;)

• Hmmbob
ok, als topicstarter dan even zijn report.txt wil posten, dan zullen we eens kijken wat we kunnen vinden... Graag wel als link!

edit:
Nieuwe info:

ip_masq_ftp
ip_masq_irc
ip_masq_quake
ip_masq_vdolive
ip_masq_raudio
ip_masq_icq
ip_masq_cuseeme

deze modules worden volgens mij alleen geladen als je de extra modules laat laden

[ Voor 0% gewijzigd door Hmmbob op 06-11-2002 16:35 . Reden: typo, extra info ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Groentenboer schreef op 06 november 2002 @ 16:32:
ok, als topicstarter dan even zijn report.txt wil posten, dan zullen we eens kijken wat we kunnen vinden...
graag wel als link :P
dus die file bij je provider uploaden en dan een linkje geven, is wat makkelijker ;)

Verwijderd

Topicstarter
Euh hoe kom ik aan dat report.txt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:41:

Die 2 laatste getallen stellen het portnumber voor, en wel volgens de regel number=x*256+y. Dus 4 en 29 stellen port 4*256+29=1053 voor.

Je data port ligt dus niet op 20, maar op een een willekeurig port in je passive range. Meestal is dat als je dat niet specifiel instelt een port tussen 1023 en 65535. Als je die zelf instelt op een kleinere range en die range dan ook forward op je router, dan werkt ftp van 1 nat naar een andere nat ook prima.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 23:43:
Euh hoe kom ik aan dat report.txt?
sorry: rtfm

ff report draaien en dan staat die file op je floppy :/
Pagina: 1